Va prezentam documentul oficial referitor la transferul elevilor in anul scolar 2021-2022:
Nota
Ref. la transferul elevilor in anul scolar 2021-2022
in anul scolar 2021-2022, transferul elevilor se realizeaza in conformitate cu prevederile
Regulamentului-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat
prin OMEC nr. 5447/31.08.2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 827/ 9.IX.
2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform prevederilor art. 144 alin. (1), (2) si (4) lit. f) din actul normativ amintit mai sus:
"Art. 144 (1) Transferurile in care se pastreaza forma de invatamant, profilul si/sau specializarea se
efectueaza, de regula, in perioada intersemestriala sau a vacantei de vara. Prin exceptie, transferurile
de la nivelurile anteprescolar si prescolar se pot face oricand in timpul anului scolar, tinand cont de
interesul superior al copilului,
(2) Transferurile in care se schimba forma de invatamant se efectueaza in urmatoarele perioade:
a) de la invatamantul cu frecventa la cel cu frecventa redusa, de regula in perioada intersemestriala
sau a vacantei de vara; in aceleasi perioade se efectueaza si transferul la/de la invatamantul profesional
si tehnic si de la/la invatamantul dual la invatamantul liceal tehnologic. (...)
(4) Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea
prevederilor prezentului regulament, in urmatoarele situatii: (...)
f) in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar.”
In contextul situatiei speciale, generate de evolutia pandemiei de COVIDI9 pe teritoriul
Romaniei, in luna octombrie 2021, a fost adoptata hotararea Comitetului National pentru Situatii de
Urgenta nr. 91/2021, prin care, conform art. 7 alin. (1) “Se abiliteaza Ministerul Educatiei in vederea
emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacante suplimentare de doua saptamani pentru
invatamant prescolar, primar, gimnazial, liceal, profesional si postliceal in perioada 25.10.2021-
05.11.2021, precum si pentru stabilirea ulterioara, dar nu mai tarziu de data de 05.11.2021 a
In consecinta, a fost elaborat Ordinul Ministrului Educatiei nr. 5.549/05.11.2021 privind
Structura anului scolur 2021-2022, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
Nr.1064/5.XI.2021, care nu include o vacanta/perioada intersemestriala, Aceasta reprezinta o alta
situatie exceptionala, conform prevederilor art. 144 alin. (4 ) lit. f) din Regulamentul-cadru de
organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin OMEC nr.
5441/31.08.2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit celor mentionate anterior, in anul scolar 2021-2022, situatiile de transfer al elevilor
prevazute la alin. (1) si (2) lit. a) ale art. 144 din Regulamentul-cadu de organizare si functionare a
unitatilor de invatamani preuniversitar se aproba conform prevederilor art. 144 alin. 4 lit. f) din acelasi
act normativ.
Inspectoratele scolare aduc la cunostinta unitatilor de invatamant prezenta Nota.
Ca regula generala, elevii se pot transfera de la o scoala la alta doar intre semestre sau in vacanta de vara.
Transferurile in timpul semestrului se fac doar in situatii exceptionale:
- la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
- in cazul unei recomandari medicale, eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
- de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
- la/de la invatamantul de arta, sportiv si militar;
- de la clasele cu program de predare intensiva a unei limbi straine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
- in alte situatii exceptionale, cu aprobarea Consiliului de Administratie al Inspectoratului scolar.
Documentele necesare pentru transferul la alta scoala sunt:
• foaia matricola
• fisa medicala
• fisa de lichidare
• cererea de transfer
• copii dupa actele de identitate ale parintilor.
Pentru transfer este suficient acordul scolii care primeste copilul, iar de la scoala din care pleaca este necesar doar un aviz consultativ al Consiliului de Administratie.
Dupa aprobarea transferului, institutia in care se transfera elevul este obligata sa solicite situatia scolara a acestuia in termen de 5
zile lucratoare, iar institutia de la care se transfera elevul este obligata sa elibereze solicitantului situatia scolara. Elevul nu este inscris in catalog, pina la primirea situatiei scolare de catre Institutia in care s-a transferat si emiterea ordinului directorului.
In functie de profilul clasei, poate fi necesara sustinerea unui examen pentru a dovedi cunostintele elevului la o anumita disciplina, mai ales daca elevul a fost transferat la o clasa cu un alt profil. Probele de diferenta desfasurate in urma transferului de la o institutie de invatamint la alta, in caz de necesitate, au loc, de regula, pana la incheierea semestrului in curs.
Alexandru Preda 12 Dec. 2021 04:45:57
Curios lucru.Deci nu se mai tine seama de numarul maxim de elevi antr - o clasa?
"Interesul superior al copilului" calca si peste acest numar, nu este asa?
Deasemenea elevii cu CES, gemenii, rromii, sunt si ei situatiii exceptionale.
Si iar 35-40 elevi in clasele de liceu in unele scoli mai bune...