Seful statului a facut aceste precizari la festivitatea de absolvire a claselor a opta din cadrul Scolii Gimnaziale "Gheorghe Nechita", din Motoseni, unde rata de promovabilitate este de suta la suta si nu se inregistreaza nici un abandon.
"Alaturi de echipa UNICEF implementati proiectul 'Incluziune sociala prin servicii integrate la nivel comunitar', un demers care si-a demonstrat eficacitatea prin colaborarea intre autoritatile care pot ajuta copii sa ramana in scoala si parintii care au inteles importanta educatiei scolare. Este un model care merita extins la nivel national. Va felicit pe toti, profesori, elevi, parinti si reprezentanti ai comunitatii locale pentru indarjirea cu care ati participat pentru a creste participarea la educatie a copiilor din comunitatea dumneavoastra, aratandu-le ca viitorul lor depinde de fortele si de potentialul propriu. Cu o rata de cuprindere de suta la suta si zero, repet zero abandon scolar atii demonstrat ca se poate si ca omul sfinteste locul. Cred ca astfel de reusite ar trebui sa reprezinte si ele un criteriu de performanta in evaluarea si salarizarea cadrelor didactice. Asigurarea unei educatii de calitate, indiferent de mediul de provenienta, este esentiala pentru a reduce abandonul scolar. In tot acest demers, scoala prin toate cadrele didactice joaca un rol decisiv. Scoala trebuie sa ofere un mediu sigur si motivant pentru elevi, un proces educational in care ei sunt dornici sa se implice, in care participa cu bucurie si nu cu teama, in care primeaza respectul si aprecierea intre ei si dascalii lor", a spus presedintele Klaus Iohannis.
La randul sau, Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF in Romania, a declarat ca scoala din Motoseni face parte din modelul UNICEF de implicare in cresterea educatiei. "Ii multumesc presedintelui Romaniei pentru ca face din educatie o prioritate nationala. UNICEF contribuie si sprijina in mod direct prin modelul din care face parte scoala din Motoseni. Amelioram calitatea educatiei prin cresterea capacitatii directorilor si cadrelor didactice. Incurajam parteneriatul dintre elevi, parinti si profesori inclusiv prin consiliere si educatie parentala. Intarim colaborarea dintre scoala si comunitate. Acest model contribuie la cresterea participarii scolare si calitatii educatiei pentru pentru toti copiii din Romania. Ne bucuram ca scoala din Motoseni face parte din modelul nostru. Toti partenerii lucreaza impreuna pentru o educatie de calitate", a spus Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF in Romania.
Klaus Iohannis a participat, vineri, la festivitatea de inchidere a anului scolar a claselor a opta din cadrul Scolii Gimnaziale "Gheorghe Nechita" din comuna Motoseni, judetul Bacau. Unitatea scolara este parte a pachetului UNICEF "Educatie Incluziva de Calitate". La finalul ceremoniei, presedintele Klaus Iohannis a premiat absolventii claselor a opta. Alaturi de presedintele Romaniei au fost si Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF in Romania, Tove Bruvik Westberg, ambasadorul Norvegiei la Bucuresti, dar si reprezentanti ai autoritatilor din judetul Bacau. Statutul elevului, in dezbatere publica la Ministerul Educatiei
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a lansat in dezbatere publica proiectul Statutului elevului, document ce reglementeaza drepturile si obligatiile elevilor inmatriculati in institutiile de invatamant de stat, particular sau confesional.
"Proiectul a fost elaborat de Ministerul Educatiei in colaborare cu Consiliul National al Elevilor si alte organizatii reprezentative ale elevilor si este fundamentat pe respectarea valorilor comunitatii scolare si ale sistemului educational: accesul liber si gratuit la educatie de calitate, libertatea de expresie, dreptul de a beneficia in mod echitabil de resursele materiale si educationale furnizate de sistemul educational, onestitatea intelectuala, sprijinirea gandirii critice, respectarea demnitatii tuturor membrilor comunitatii scolare, respectiv deschiderea institutionala pentru schimbari constructive", se arata intr-un comunicat al MENCS.
Potrivit acestui proiect, drepturile elevilor au fost structurate in urmatoarele categorii: educationale, de asociere si exprimare, drepturi si modalitati de recompensare. Documentul prevede, de asemenea, indatoriri, interdictii si sanctiuni pentru incalcarea de catre elevi, in incinta unitatii de invatamant, a prevederilor statutului sau a prevederilor explicite din actele normative in vigoare, in functie de gravitatea acestora.
"Un statut al elevului reprezinta un demers necesar in asumarea de catre comunitatea scolara a rolului pe care trebuie sa il aiba elevii in sistemul national de educatie. Ce este important: proiectul vine atat cu drepturile, cat si cu obligatiile pe care acestia le au. Statutul a fost elaborat in intalniri succesive cu reprezentantii elevilor si imi doresc ca la finalul consultarii publice sa avem un document robust, reprezentativ pentru invatamantul preuniversitar", a declarat ministrul Educatiei, Adrian Curaj.
Colectarea opiniilor si a sugestiilor pe marginea proiectului de statut se va desfasura in perioada 17 iunie - 4 iulie.
MENCS mai precizeaza ca toti cei interesati sa se implice in acest dialog public sunt invitati sa transmita pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro propuneri si observatii vizand structura si continutul documentului lansat in dezbatere publica.
Gigel 22 Iun. 2016 08:21:11
Privind decizia!Au mai fost discutii ca cineva care nu are varsta de 18 ani nu poate sa decida. Mai ales cu privire la ate presoane.
Parinti copiilor care se implica si urmaresc activitatea copiilor, lor pot decide cum au decis si pana acum. A lasa Decizia la nivelul, privind activitatea unui profesor care si asa se chinue sa faca performanta este o aberatie.