Pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu varste intre 3 si 6 ani in invatamantul
prescolar, in anul scolar 2021-2022, se deruleaza, succesiv, urmatoarele etape:
a) reinscrierea copiilor care frecventeaza respectiva unitate de invatamant
prescolar in acest an scolar si care urmeaza sa o frecventeze si in anul scolar 2021-
2022;
b) inscrierea copiilor nou veniti.
Reinscrierile vor incepe in data 17 mai 2021, iar inscrierile, din 31 mai 2021.
Programul reinscrierilor, respectiv al inscrierilor va fi stabilit de conducerea
unitatii de invatamant si va fi afisat la loc vizibil, in fiecare gradinita, pentru
informarea parintilor si a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, daca
exista, si, eventual, pe site-ul inspectoratului scolar.
Referitor la inscriere, parintii pot comunica unitatii de invatamant si prin
fax, posta electronica sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul,
date privind copilul si date privind optiunile exprimate), pentru a fi introduse in
aplicatia informatica specifica. In acest mod, toti solicitantii vor fi inregistrati in
aplicatia specifica din Modul SIIIR - Inscrierea la gradinita 2021-2022.
Etapa de validare a fiselor si de completare a dosarelor cu documentele
necesare se va desfasura la momentul comunicarii de catre unitatea de invatamant,
pe zile si pe intervale orare, in ordinea in care cererile au fost introduse in aplicatie,
cu respectarea tuturor masurilor de protectie. Comunicarea va fi postata atat pe
site-ul unitatii de invatamant, cat si la avizier.
Ocuparea locurilor libere, dupa finalizarea etapei de reinscrieri, se va face,
de regula, in ordinea descrescatoare a grupelor de varsta, respectiv: grupa mare,
grupa mijlocie si grupa mica, cu respectarea prevederilor din legislatia in vigoare,
In situatia in care intr-o unitate de invatamant numarul cererilor de inscriere
a copiilor in invatamantul prescolar, primite de la parinti, este mai mare decat
numarul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale
si criterii de departajare specifice, dupa cum urmeaza:
Criteriile generale de departajare sunt urmatoarele si presupun existenta:
- unui document care dovedeste ca este orfan de ambii parinti (situatia
copilului care provine de la o casa de copii/un centru de
plasament/plasament familial se asimileaza situatiei copilului orfan de
ambii parinti);
- unui document care dovedeste ca este orfan de un singur parinte;
- unui frate/a unei surori inmatriculat/inmatriculate, in anul scolar
urmator, in unitatea de invatamant respectiva;
- unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de
orientare scolara si profesionala/certificat de incadrare in grad de
handicap a copilului. |
In cazul in care numarul cererilor de inscriere primite de la parinti este mai
mare decat numarul de locuri libere, repartizarea copiilor se face in ordinea
descrescatoare a numarului de criterii generale de departajare cumulate de catre
fiecare copil, respectiv: se repartizeaza la inceput copiii care indeplinesc trei dintre
criteriile mentionate anterior, apoi copiii care indeplinesc doua dintre criterii si, in
final, copiii care indeplinesc doar unul dintre criteriile mentionate.
Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de
invatamant prescolar sau cu grupe de prescolari, sunt aprobate de consiliul de
administratie al acesteia si avizate de catre consilierul juridic al inspectoratului
scolar judetean/al municipiului Bucuresti pana la data de 28 mai 2021.
Criteriile specifice de departajare sunt aplicate dupa epuizarea departajarii pe baza criteriilor
generale mentionate anterior. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de |
invatamant va indica documentele doveditoare pe care parintele trebuie sa le
depuna in momentul completarii/validarii cererii-tip de inscriere. Aceste criterii nu
pot fi discriminatorii si nu pot include existenta unor liste de preinscrieri, organizate
in afara calendarului procesului de inscriere in invatamantul prescolar.
“Pentru asigurarea transparentei procesului de reinscriere/inscriere,
conducerile unitatilor de invatamant prescolar vor posta pe site-ul unitatii de
invatamant/ISJ si/sau la avizier, la loc vizibil, pentru toti cei interesati, urmatoarele
informatii:
- capacitatea institutiei,
- numarul de locuri aprobat prin planul de scolarizare pentru anul scolar
2021-2022 (pe grupe de varsta: mica, mijlocie, mare);
- criteriile generale si criteriile specifice pentru inscrierea copiilor.
Unitatile de invatamant prescolar particular au obligatia de a afisa si
informatii privind statutul gradinitei, respectiv: autorizata sa functioneze provizoriu
sau acreditata ARACIP.
Pentru solutionarea diferitelor situatii legate de reinscriere/inscriere in
unitatile de invatamant prescolar, ISJ/ISMB vor consilia si sprijini parintii pentru
decizii in interesul superior al copilului, potrivit legislatiei in vigoare.
Etapele de reinscriere si inscriere vor fi realizate conform Procedurii
informatice specifice (transmise ISJ/ ISMB de catre ME), Modul SIIIR - Inscrierea la
gradinita 2021-2022.
Inspectoratele scolare vor verifica indeplinirea, in fiecare unitate de
invatamant prescolar sau cu grupe de prescolari, a conditiilor organizatorice si
logistice necesare.pentru utilizarea facila a aplicatiei informatice SIIIR.
Inspectorii scolari generali si inspectorii scolari pentru invatamant prescolar
vor urmari modul in care sunt respectate si aplicate prevederile prezentei note.