Ligia Deca a spus ca o evaluare a impactului schimbarilor climatice pe 3 ani, pe 5 ani sau pe 10 ani este necesara pentru uzul intern al ministerelor, in contextul in care acest fenomen nu mai este o chestiune de viitor sau de science fiction.
In cadrul unei consultari cu mediul public responsabil de actiunea climatica si mediul universitar, organizate luni de Cancelaria Prim-Ministrului, Deca a vorbit despre infrastructura scolara si universitara care suporta cu greu organizarea examenelor in lunile in care "exista sanse reale de coduri portocalii sau rosii din punct de vedere climateric". De asemenea, ministrul a facut referire si la capacitatea oamenilor de a gestiona activitatea profesionala in luni cu temperaturi excesive sau in perioade cu fenomene extreme.
...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI (pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
"Am desfasurat examen de titularizare anul acesta sub Cod rosu. Asta inseamna schimbarea abordarii unui proces major care se desfasoara in fiecare an, care se desfasoara intr-un numar mare de centre la nivel national si care necesita o alta abordare. Deja vorbim despre modificare calendare, de examene nationale, modificare de structuri, de exemplu corelarea examenelor de licenta cu etapele examenelor de titularizare si de ocupare a posturilor, in asa fel incat sa nu mai fim in iulie cu ele, pentru ca nu ducem. Ca infrastructura scolara si universitara nu mai ducem sa organizam examenele in lunile in care avem sanse reale de coduri portocalii sau rosii din punct de vedere climateric", a afirmat Ligia Deca, potrivit
Agerpres.
De asemenea, ministrul Educatiei a explicat ca o chestiune care trebuie luata in calcul in aceste conditii este productivitatea muncii aratand ca in sudul Romaniei sunt judete care se desertifica.
"Este o chestiune care trebuie luata in calcul si in ceea ce priveste productivitatea muncii - si nu avem studii referitoare la asta. Avem tari care deja si-au adaptat programul de munca de multa vreme, pentru ca erau intr-o zona de latitudine care impunea acest lucru, insa noi nu ne-am pus aceasta problema inca la modul serios - si avem judete care se desertifica in sudul Romaniei. Cred ca inclusiv pentru uzul nostru intern, al ministerelor, avem nevoie de o evaluare a impactului schimbarilor climatice pe 3 ani, pe 5 ani, pe 10 ani, pentru ca nu mai e o chestiune de viitor sau de science fiction. Astazi am avut doua sedinte pe tot ce inseamna adaptarea metodologiilor de examene nationale la noua situatie. Ar fi o inconstienta din partea noastra sa ne purtam ca si cum nu s-ar intampla nimic in jurul nostru", a adaugat ministrul Educatiei.
In opinia sa, programele de studiu universitare de licenta, masterat, doctorat, fie ca sunt cu focus pe cercetare, fie ca sunt profesionale, trebuie sa reliefeze mai clar aceasta componenta referitoare la impactul schimbarilor climatice.
"Aceasta preocupare pentru tot ce inseamna cum ne pregatim noi, ca societate, pentru schimbari climatice nu e o chestiune care sa ne loveasca brusc, este o preocupare strategica a Guvernului, a autoritatilor centrale de multa vreme. Exista strategii care vizeaza atat zona societala, economica, cat si domeniul nostru, al educatiei", a mai spus Ligia Deca.