Calendar Evaluare Nationala clasa a II-a
13 mai – Limba si comunicare – scris – Limba romana
13 mai – Limba si comunicare – scris - Limba materna
14 mai – Limba si comunicare – citit – Limba romana
15 mai – Limba si comunicare – citit – Limba materna
16 mai – Matematica si Stiinte ale naturii
17 mai – Limba si comunicare – scris-citit - Limba romana pentru minoritatile nationale
Calendar Evaluare Nationala clasa a IV-a
21 mai – Limba Romana
22 mai – Matematica
Calendar Evaluare Nationala clasa a VI-a
28 mai – Limba si comunicare
29 mai – Matematica si Stiinte ale naturii
Conform Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, durata alocata rezolvarii testelor de evaluare este dupa cum urmeaza:
- de cate 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
- de cate 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
- de cate 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.
Rezultatele individuale obtinute la aceste evaluari nu se afiseaza/nu se comunica public si nu se inregistreaza in catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impune;
b) informarea elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Subiecte Evaluare Nationala 2024 clasele 2, 4, 6
Testele pentru evaluari se elaboreaza astfel incat sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu si sa aiba un nivel mediu de dificultate. Formatul testelor este asemanator cu cel al evaluarilor internationale.
Elevilor apartinand minoritatilor nationale, care au urmat cursurile in limba materna, li se asigura testele de matematica atat in limba in care au studiat, cat si in limba romana.
Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a II-a in limba romana, sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise;
b) al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite;
c) al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile clasei a II-a in limba materna, sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea competentelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite in limba romana;
b) al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica;
c) al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite in limba materna;
d) al patrulea test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise in limba materna.
Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a IV-a in limba romana, sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana;
b) al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile clasei a IV-a in limba materna, sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana;
b) al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica;
c) al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba materna.
Testele elaborate pentru EN VI sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Limba si comunicare”;
b) al doilea test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Matematica si Stiinte ale naturii”.
Evaluarea Nationala se desfasoara conform calendarului aprobat, in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei unitati de invatamant. Salile in care se sustine Evaluarea Nationala sunt, de regula, salile in care elevii clasei isi desfasoara activitatea in mod obisnuit. Acestea sunt adaptate in prealabil, dupa caz, in functie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi in timpul administrarii evaluarii.