Desfiintarea inspectoratelor scolare - solutia pentru depolitizarea sistemului de educatie?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Desfiintarea inspectoratelor scolare - solutia pentru depolitizarea sistemului de educatie?
31 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News

Desfiintarea inspectoratelor scolare este solutia pentru reformarea educatiei, considera Uniunea Salvati Romania (USR), care transmite ca o reforma reala in Educatie incepe cu desfiintarea Inspectoratelor scolare, contrar masurilor luate de ministrul Educatiei Monica Anisie, zilele acestea, de a schimba inspectorii scolari in functie de carnetul de partid.

“De 30 de ani vedem cum sistemul de educatiei este tinut captiv mediocritatii, servind mai degraba grupurilor de interese din politica decat educarea copiilor. O reforma reala a Educatiei, pe langa masuri care sa aiba in centru elevul si profesionalizarea dascalilor, trebuie sa cuprinda si desfiintarea Inspectoratelor scolare. Institutiile sunt camp de bataie sau rasplata pentru oamenii de partid, iar competenta este un factor secundar. Acelasi lucru il vedem, zilele acestea, si la ministrul Educatiei care a inlocuit 19 inspectori scolari generali cu niste membri de partid. Sunt practici pesediste, doar ca difera culoarea carnetului de partid, din rosu s-a facut galben. in continuare avem de-a face cu o politizare extrema a sistemului de educatie, iar reforma mult promisa de doamna Anisie e apa de ploaie. USR propune desfiintarea Inspectoratelor pentru a rupe lantul vicios al controlului politic asupra sistemului de educatie”, transmite deputatul USR Cristina Iurisniti, membru in Comisia pentru invatamant, stiinta, tineret si sport. 
 
USR subliniaza ca aceeasi practica, de inlocuire a inspectorilor scolari in functie de carnetul de partid, am fost aplicata si de PSD. in 2017, zeci de inspectori scolari au fost demisi si inlocuiti cu membri de partid social-democrati.
 
USR propune, in programul de guvernare pentru 2020, desfiintarea Inspectoratelor scolare, iar rolul acestora sa fie transferat catre consiliile de administratie. De asemenea, USR propune intarirea rolului parintilor in consiliile de administratie si in activitatile scolare. Tot in directia depolitizarii Educatiei, deputatul USR Cristina Iurisniti a depus o initiativa legislativa care limiteaza mandatul rectorilor universitari la maximum doua, legea se afla in circuit parlamentar.
 
“Depolitizarea sistemului de educatie este un prim pas catre o reforma profunda, pana atunci orice masura nu este decat un joc de glezne pentru a mima interesul pentru educatia din Romania, iar pierzatorii sunt generatiile viitoare condamnate la analfabetism functional si abandon scolar, criterii la care suntem fruntasi in UE.”, conchide deputatul USR Cristina Iurisniti, membru in Comisia pentru Invatamant, Stiinta, Tineret si Sport, conform mesajului postat pe usr.ro.  
 
Activitatea insoectoratelor scolare a ridicat semne de intrebare de a lungul anilor. De exemplu, timp de opt ani, au fost numiti directori de scoala fara sa organizeze concurs, asa cum prevede legea. Atunci cand Ministerul a reintrodus examenul, inspectorii au continuat sa numeasca directori care picasera testul cu note de 2 sau 3.
 
Mai mult, evaluarile profesorilor, facute la inspectiile scolare, sunt de multe ori puse sub semnul intrebarii. 
 
In Finlanda, inspectiile scolare au fost desfiintate in urma cu 40 de ani, fiecare profesor fiind evaluat de managerul scolii la finalul anului. Iar in alte tari, au fost inlocuite cu experti independenti. 
 
Desfiintarea inspectoratelor scolare este o idee propusa si de grupul de experti care a lucrat anul acesta la elaborarea noii legi a educatiei.
 
Inspectoratele scolare sunt organe de specialitate ale Ministerului Educatiei si Cercetarii, sunt subordonate acestuia, se organizeaza la nivel judetean, si trebuie sa actioneze pentru realizarea obiectivelor educationale prevazute de Legea invatamantului in domeniul invatamantului preuniversitar.
 
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Evaluarile, mediile si testele – nu dispar, se inaspresc!

Clasele a II-a, a IV-a, a VI-a si a VIII-a aduc provocari tot mai mari.

-> Culegerile de teste la Romana si Matematica sunt concepute special pentru sprijinul copiilor
-> Explicatii clare, exercitii variate, 100% conforme cu programa scolara

Trebuie sa-i ajutam! Acum este momentul!


Vezi AICI culegerile recomandate pentru fiecare nivel

Laura Galescu

Cu o experienta de peste 7 ani in presa, Laura Galescu s-a alaturat redactiei Portal Invatamant in anul 2017. Aduce zilnic in atentia dumneavoastra stiri si articole utile, atat pentru parintii elevilor, cat si pentru cadrele didactice.

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Raport GRATUIT pentru parinti
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Explicatii clare, pas cu pas
Primesti raportul pe email si noutati utile despre educatia copilului tau.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x
Lasa un raspuns

Comentarii (14 comentarii)
Adauga comentariul tau
Maria
07 Feb. 2020

Mai mare prostie nu am auzit!Daca se desfiin?eaz? inspectoratele se v-a desfiin?a ?i titularizarea care are un rol crucial:de a cerne valorile de non valori.O sa prinda post doar cei care vor veni cu ?pag?,cadrele didactice bine preg?tite o s? r?man? pe dinafar?.Ce naiba vor ??tia de la USR?sa angroape sistemul de anv???mant?Nu putem noi s? ne compar?m cu alte tari europene, pentru c? noi la noi corup?ia e in floare.Sotul este cadru didactic,in perioada cand a fost suplinitor a prins post la noi an ora?,directorul de la ?coal? i-a propus s? fac? schimb de post cu cineva, binean?eles c? nu a vrut pt c? trebuia s? fac? naveta 40 de km!!!!pt c? a refuzat, un an de zile i-a f?cut via?a un chin.

Gabriela Iuriciuc
05 Feb. 2020

Evaluarea cadrelor didactice sa fie f?cuta de directorul ?colii?! Ce ne facem cand directorul este un tamp cu pile care face tot posibilul sa distrug? un dasc?l competent doar pentru ca acesta nu "i se anchin?"????

Cornellya47
03 Feb. 2020

Buna ziua. Precizez ca nu fac politica si reprezint punctul meu de vedere,al unui cadru didactic satul de aprecierile oamenilor care nu au facut si nu fac parte din sistemul de invatamant. Vechimea mea imi permite sa precizez ca desfiintarea ISJ-urilor ar fi salutara daca "mafia" de la acest nivel nu s-ar muta la nivelul unitatilor de invatamant. In judetul Iasi,dupa 1989, conducerea ISJ-ului a fost schimbata mai mult formal,inspectorii generali si adjuncti si-au schimbat functiile mutandu-se de pe scaune sau aplicand politica partidului castigator in alegeri. Puteti verifica acest lucru,daca cineva a fost schimbat,a fost asezat prietenul de pe o alta pozitie,rareori unii inspectori au plecat la catedra deoarece s-au obisnuit sa nu mai functioneze la clase sau grupe de prescolari. Aceasta mafie a mentinut mereu directorii deja deveniti prietenii si sustinatorii din partide si consiliile de administratie prin reprezentanti de la primarie. Fac precizarea ca am observat acest lucru din pozitie de sindicalist,lovit de probleme direct sau indirect. Ca sa va spun de ce "direct" va aduc la cunostinta ca directorul nu ma invita la sedintele CA deoarece trebuia sa decida in mobilitatea cadrelor exact cum i se dicta de la ISJ si nu in conformitate cu calitatea muncii dovedita de cadrul didactic prin portofoliul prezentat la unitatea de invatamant. Erau admise pentru transfer si etc-uri prietenele,cumetrele,supusii si sustinatorii conducerii ISJ. Asadar nu era luata in seama valoarea muncii,promovarea era politica relatiilor si relatiilor de partid. Exemplul dat demonstreaza pe deplin ca mafia s-ar muta de la ISJ la gradinite si scoli in interesul directorului numit de ISJ politic si,asa cum ati precizat in articol,promovati in functia de director fara concurs serios,fara planuri manageriale in interesul invatamantului si educatiei copiluluitanarului. In CA -urile din unitatile de invatamant sunt cuprinsi dejareprezentanti din primarii tot in interes politic. Ca si reprezentanti ai parintilor,parintii care au dorit sa se implice dezinteresat si fara bani au fost scosi,fara stiinta clasei,din CA si au fost promovati parinti-profesori din unitatea de invatamant tocmai in scopul intaririi mafiei si neimplicarii cu adevarat al parintilor alesi la clase. Directorul a numit OMUL POTRIVIT care sa-i sustina nechibzuintele,interesele si cheltuielile facute la nivel de unitate. Ceea ce spun eu acum nu este o poveste doar dintr-o unitate,mereu erau oameni pusi pe drumuri pentru supliniri,supliniri care trebuiau facute de "trimisa ISJ",cumatrita de la.....,prietena mea ca-i fata buna: si tot asa,cadrul didactic meritoriu era marginalizat pe motivul.....mai vedem la anu`....Sunt total de acord sa fie desfiintate ISJ-urile deoarece am muncit 43 ani din constiinta si pasiune si nu de frica unui director,desi se putea sa muncesc si de frica daca nu eram ingerul salvator al directorului pentru scaparea de rusine a incompetentelor ce le "tineam in spate". In cazul folosirii expertilor,va aduc la cunostinta ca din unitastea mea au devenit experti doua doamne;una care nu a lucrat la catedra de 30 ani si una proasta tarescuze de vocabular care a cazut la primul concurs de directori,bazat pe intrebari,la care si ingrijitoarea ar fi putut da raspunsul exact. Desfiintarea ISJ-urilor NU-I SUFICIENTA, sa nu spuneti ca sunt pentru centralizare,MEN trebuie sa preia sectorul RESURSE UMANE si sa promoveze cadrele didactice doar pe criterii meritorii,dosar verificat din punct de vedere plagiat si furt de documentetraim o vreme cand se intampla asa ceva si neadmiterea niciunei promovari pe baza de apartenenta politica,pile si etc...Imi exprim deznadrejdea ca nu se va putea realiza acest lucru deoarece nu este interzis prin lege traseismul politic. Acest traseism permite smecherilor, care numai de educatie nu se ocupa, sa acceada mereu pe posturi calde desi au dovedit-o de nenumarate ori ca nu-s capabili de a conduce,deoarece promovarea lor a fost nemeritorie. Sa se verifice celor cu doctorate lucrarile,sa vedeti caqti nu au cunostinta de ceea ce au sustinut in lucrari deoarece au plagiat,au fost ajutati in grup. USR e mai nou,celelalte partide s-au perindat la conducerea ISJ-urilor promovand sau tinand in functii aceeasi oameni care invart politica precum porcul bostanul. Vefificati cate cadre didactice nu au diplome corect obtinute,cati suplinitori se mentin deoarece sunt vechi pe posturi ca sotii de pol, de preot,cumetre si navetiste care dau daruri si colinda directorii ca si inainte de 1989.Sigur ca nu v-am adus toate motivarile,mi-ar trebui cateva ore sa va povestesc tot ce am vazut,cu exemple nominale,ceea ce aici nu pot sa fac. Sper sa nu va fi plictisit!

Gica
03 Feb. 2020

DACA se trec la Primariile POLITIZATE, atributiile INSPECTORATELOR SCOLARE POLITIZATE este acelasi lucru. CONCRET: directorul liceului Dimitrie Cantemir-Bucuresti pana in 2019, Mihai....de matematici era si consilier PSD al Primariei sector 2. Actualul director al liceului Cantemir, fost inspector de religie 25 ani, preotul Gheorghe Dogarul, este pus politic din vara 2019. DECI SI BISERICA FACE SI ACCEPTA POLITICUL PSD. BOR=PSD. Daca inspectoratele ar trece la Biserica si tot politizate sunt, daramite la Primarii daca trec.

Ionita Ion
03 Feb. 2020

Pana cand o vom lua iarasi de la anceput? Pana cand Legea anvatamantului va fi regandita dup? ideile partidului care vine la guvernare? ÃŽnvatamantul ?i cercetarea trebuie odata pentru totdeauna scoase de sub influen?a politicului. Trebuie cat mai curand s? fie un,,congres-sau cum considra?i ca ar trebui s?-i spunem- care s? eleboreze aceast? lege ?i s? o impun?, an Parlament eventual, spre respectare pe un termen lung, indiferent de partidul ajuns la guvernare. La elaborarea acestei legi cred ca rolul principal ar trebui s?-l aib? Academia Roman?.Nu inspectoratele ?colare trebuie depolitizate, ci anvatamantul. Mini?trii trebuie sa an?eleaga c? amprenta lor asupra anvatamantului nu se realizeaz? prin elborarea propriei legi, ci prin nivelul la care au fost atinse obiectivele legii hotarate.

Ionita Ion
03 Feb. 2020

Pan? cand o vom lua iar??i de la anceput? Pan? cand Legea anv???mantului va fi regandit? dup? ideile partidului care vine la guvernare? ÃŽnv???mantul ?i cercetarea trebuie odat? pentru totdeauna scoase de sub influen?a politicului. Trebuie cat mai curand s? fie un,,congres-sau cum considra?i ca ar trebui s?-i spunem- care s? eleboreze aceast? lege ?i s? o impun?, an Parlament eventual, spre respectare pe un termen lung, indiferent de partidul ajuns la guvernare. La elaborarea acestei legi cred c? rolul principal ar trebui s?-l aib? Academia Roman?.Nu inspectoratele ?colare trebuie depolitizate, ci anv???mantul. Mini?trii trebuie s? an?eleag? c? amprenta lor asupra anv???mantului nu se realizeaz? prin elborarea propriei legi, ci prin nivelul la care au fost atinse obiectivele legii hot?rate.

Florin
02 Feb. 2020

Fara LEGE si BAU-BAU se instaureaza ANARHIA si LEGEA BUNULUI PLAC!

Florin
02 Feb. 2020

Cei care vor reforma de dragul reformei,habar nu au despre ce vorbesc!Nu cunosc si nici nu anticipeaza HAOSUL,care urmeaza unei asemenea schimbari.CAPITALUL POLITIC SA TRAIASCA!

Nicoleta Popescu
02 Feb. 2020

Desfiintarea inspectoratelor ar fi cea mai buna masura nu numai pentru depolitizarea sistemului dar si pentru politica de bau_bau dusa de acestea. Ca sa nu mai iubim de tonele de hartii inutile cerute de acestea. De ce nu luam exemplu tarilor europene,ca tot ne credem europeni? In Italia, Austria, Spania, Portugalia, Slovenia au ras de noi cand au auzit ca avem inspectori scolari si inspectii la clasa. Nici turcii nu au auzit de asa ceva! Nemaivorbind de parinti atotcunoscatori in ale educatiei scolare! Are trebui sa luam si Ce e bun de la altii!

Lucrator In Educatie
01 Feb. 2020

Depinde cat de mult esti implicat in munca desfasurata in educatie,pe specialitati,desigur,nu vei fi deranjat daca ai referinte pozitive de la parinti,colegi,parteneri ai scolii si, clar,de la elevii claselor la care predai....
Cred in autonomia personalavezi Statutulsi aplic permanent idei noi in favoarea elevilor,in ritmul vremurilor actuale,cred.....
Nu sunt pentru desfintarea inspectoratelor,iar pentru coruptie avem institutii dedicate...sa isi faca treaba.!

Andrei Kiraly
31 Ian. 2020

Nu cred ca se va intampla nici o catastrofa daca inspectoratele scolare ar disp?rea. Oricum ele ar trebui sa aiba primordial rol de indrumare si nu de centralizare si,, bau-bau "pentru profesori si directori !!!!

Clio1973
31 Ian. 2020

Depolitizarea se poate face foarte u?or prin alegerea directorilor de c?tre Consiliile Profesorale.
Dac?,consilierii locali,primarii,pre?edin?i...pot fi ale?i ,de ce nu ?i directorii?Un director ales are an spate colegii ?i nu mai poate fi presat politic.La conursurile pentru func?iile de director ?i director adjunct,particip? cine vrea ?i ca?tig? cine trebuie,an func?ue de orientarea politic? a candidatului.

Gheorghiu Iulia
31 Ian. 2020

Daca desfiin??m inspectoratele ajungem la mana unui director care va lua decizii an functie de preferin?ele personale.
Consiliul de Administra?ie al ?colilor este ?i el sub conducerea directorilor.
Corup?ia va creste!!!
Inspectoratele sunt cele care mai reglementeaz? pu?in corup?ia directorilor!!!

Butuc Constantin
31 Ian. 2020

Mai nou v?d c? la anv???mant ca la fotbal v? pricepe?i to?i! Ne r?suci?i an toate felurile dar nimic nu v? iese!
Inspectoratele au rol bine stabilit!
Dac? le ve?i desfiin?a, crede?i c? vom sc?pa de politizare?!
Fals, va cobora politizarea ?i la consiliile de administra?ie ? a m d!

eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Clasele II, IV, VI
si (mai ales)
clasa a VIII a
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Explicatii clare pentru
evaluarea copiilor tăi


Portalinvatamant.ro - Informatii si stiri din educatie - scoala primara, scoala gimnaziala si liceu
Raport GRATUIT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Clasele II, IV, VI
si (mai ales) clasa a VIII a

Explicatii clare pentru evaluarea copiilor tăi
Informatii utile despre educatia copilului tau.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x