Copiii cu cerinte educationale speciale, preluati in invatamantul de masa in functie de NIVELUL de sprijin

de Ana Ghiarasim la 18 Aug. 2022
3 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Copiii cu cerinte educationale speciale, preluati in invatamantul de masa in functie de NIVELUL de sprijin18Aug.2022

Copiii cu dizabilitati si cerinte educationale speciale, aflati la nivelul 4 de sprijin, vor desfasura cel mult 70% din activitatile de invatare in spatii speciale din cadrul scolilor de masa, in grupuri reduse, anunta ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, dupa o consultare privind statutul invatamantului special, incluziunea si echitatea reflectate in proiectul Legii invatamantului preuniversitar.

Noua lege a Educatiei prevede 5 niveluri de sprijin pentru copiii cu cerinte educationale speciale (CES), primele patru cu aplicare in invatamantul de masa. Nivelurile vin in intampinarea cerintelor educationale ale elevilor oferindu-le flexibilizarea predarii si interventii specifice (logopedie, kinetoterapie, consiliere scolara, interventii psihologice precum si adaptari si modificari curriculare, diverse tipuri de asistenta psihopedagogica).
 
"Preluarea copiilor cu CES (cu exceptia nivelului 5 de interventie) in invatamantul de masa urmeaza a se face gradual, pe masura ce invatamantul de masa va dispune de resurse umane si de infrastructura adecvata. Incluziunea scolara necesita resurse umane bine pregatite (profesor de sprijin, profesor- psihopedagog, profesor-logoped, consilier scolar), precum si infrastructura adecvata care sa faciliteze nu doar integrare scolara, ci si echitate scolara", anunta Sorin Cimpeanu, intr-o postare pe pagina de Facebook.
 

In ce constau nivelurile 1-4 de sprijin pentru elevii cu CES

 
1. NIVELUL BAZAL - beneficiaza prescolari/elevi identificati cu dizabilitati/ cerinte educationale speciale/ tulburari specifice de invatare usoare in urma evaluarii complexe, care urmeaza un curriculum obisnuit in sala de clasa prin flexibilizarea predarii cadrului didactic de la clasa, in unitatea de invatamant de masa, prin acces la instrumente compensatorii/de dispensare si/sau utilizare de tehnologii asistive. Elevii de la acest nivel de sprijin pot beneficia de interventii de specialitate (logopedie, kinetoterapie, consiliere scolara, interventie psihologica) si activitati de sprijin si asistenta psihopedagogica in parteneriat cu specialistii din echipa multdisiciplinara a compartimentului psihopedagogic in raport cu nevoile acestora. Echipa multidisciplinara este formata in ansamblu din: cadru didactic de la clasa, consilier scolar, cadru didactic de sprijin, logoped.
 
2. NIVELUL SUPLIMENTAR - beneficiaza prescolari/elevi identifcati cu dizabilitati, cerinte educationale speciale, tulburari specifice de invatare, inclusiv cei aflati anterior in nivelul de sprijin bazal care necesita adaptari curriculare partiale, activitati de suport educational individualizat sau asigurat in grupuri de lucru mici, asigurat de cadre didactice de sprijin, in timpul si in afara orelor de curs in clasa obisnuita si/sau in cabinete de sprijin. In acest caz, prescolarii/elevii beneficiaza de o reducere a componentei curiculare cu cel mult 20%, pentru a permite activitati terapeutice cu logopezi, kinetoterapeuti, consilieri scolari, psihologi scolari, dupa caz, in spatii dedicate. La acest nivel in functie de nevoi, prescolarii/ elevii pot beneficia de serviciile unui asistent personal, a unui facilitator, a unui interpret mimico-gestual.
 
3. NIVELUL INTENSIV - beneficiaza prescolari/elevi identifcati cu dizabilitati, cerinte educationale speciale,  care urmeaza (a) un curriculum obisnuit adaptat in toate ariile curriculare, activitati de sprijin sporit intre 2-4 ore/saptamana cu cadru didactic de sprijin si interventii individualizate specifice (logopedie, kinetoterapie, consiliere scolara, interventie psihologica); (b) un curriculum modificat si programe speciale, precum si interventii individualizate complexe si integrate. Acestia desfasoara cel mult 70 % din activitatile de invatare in spatii speciale din cadrul unitatilor de invatamant de masa, in grupuri reduse, si participa la activitati limitate de educatie generala sau in unitati de invatamant special in functie de propriul profil. La acest nivel se adauga echipei multidisciplinare profesorul psihopedagog si profesorul educator.
 
4. NIVELUL SPECIAL - ca forma de educatie speciala in cadrul careia se desfasoara activitati instructive-educative, terapii complexe si integrate si interventii specifice (logopedie, kinetoterapie etc) implementate catre cadre didactice din unitatile de invatamant special, care  este asigurata acelor prescolari/elevi cu dizabilitati ale caror obiective de crestere, dezvoltare sau invatare nu pot fi atinse prin masuri de sprijin incluziv
 
Potrivit ministrului Educatiei, in functie de nivelul de sprijin se vor elabora instrumente metodologice specifice care sa asigure operationalizarea si functionalitatea acestora prin strategii de adaptare si planuri educationale personalizate.
 
De asemenea, un rol fundamental in asigurarea nivelelor de sprijin ii revine echipei multidisciplinare formata din cadrul didactic de la clasa, consilierul scolar, profesor-logoped, cadru didactic de sprijin, profesor-psihopedagog, parinti, care va urmari si sprijini traseul scolar al elevului.
 
Centrul national de Educatie Incluziva este cel care va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice in domeniul educatiei incluzive si componenta de programe nationale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele si practicile incluzive. 
 

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii

Ati inceput antrenamentul pentru Evaluarea Nationala la clasa a VIII-a?


Va doriti o pregatire eficienta si SUCCES deplin pentru copilul dvs. la Evaluarea Nationala?

Oferiti-i copilului dvs. suportul unei pregatiri conforme programei scolare in vigoare!

Culegerile ajuta acum elevul:

-> sa recapituleze/asimileze/lamureasca/fixeze notiunile de examen;
-> sa exerseze rezolvari similare celor de la examen;
-> sa capete incredere in fortele proprii;
-> sa atinga performante cu efect benefic pentru evolutia ulterioara.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

elevi cu dizabilitatieducatie incluzivainvatamant de masaelevi cu ceselevi cu deficientecerinte educationale speciale


x

Lasa un raspuns




Comentarii [3 comentarii]Adauga comentariul tau

05Dec.2022

Mioara Drumea 05 Dec. 2022 13:39:43

Cand se intampla marea minune? In acest moment copilul meu beneficiaza de 1 h pe saptamana cu profesorul de sprijin. La inceputul semestrului a avut 2 ore, dar profesorul de sprijin a anuntat ca are un numar prea mare de copii ca sa poata lucra cele 2 ore....De programa adaptata si fise de lucru nici nu poate fi vorba.
20Aug.2022

Marta Dorin 20 Aug. 2022 10:27:23

Apelati la centrele scolare de educatie incluziva scolile speciale. Au specialisti care lucreaza cu acesti copii.
19Aug.2022

Maxim Stela 19 Aug. 2022 22:47:46

As vrea sa stiu câti ani o sa dureze pâna se v-or pune în aplicare aceste masuri? Am un nepotel de trei ani cu autism si întârziere de limbajul expresiv. Ma întreb daca va beneficia de aceste lucruri bune, pentru ca terapeuti dedicati în totalitate în recuperarea copiilor în Baia Mare, nu am întâlnit. În schimb îi storc pe bietii parinti de bani. Am renuntat la terapie si facem ce putem acasa. M-as bucura daca ar fi ajutat la gradinita.
Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Titularizare 2022 - Legislatia la zi - 15 Modele de Teste rezolvate

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//