"Avem lista acelor evaluatori care au comis erori majore si pot sa va asigur - ma tin de cuvant - ca nu vor mai evalua la niciun examen national dupa greselile pe care le-au facut in Evaluarea Nationala sau Bacalaureatul de anul trecut. (...) Corectare computerizata a fost una dintre solicitarile majore ale Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti", a spus ministrul dupa intalnirea cu reprezentantii asociatiilor de parinti de luni.
In cadrul intalnirii au fost discutate mai multe aspecte, precum standardizarea evaluarii, eliminarea inechitatilor, sustinerea performantei.
"Suntem pe aceeasi lungime de unda cu solicitarile si asteptarile parintilor. Au fost clarificate mai multe lucruri pe mai mult paliere. Este foarte important sa avem rezolvate probleme precum standardizarea evaluarii in Romania, eliminarea inechitatilor de orice fel in sistemul de invatamant romanesc, de sustinere a performantei, probleme ce tin de modul de organizare.
Si, peste toate acestea, am asigurat reprezentantii parintilor ca in momentul in care va exista un draft al unui nou pachet legislativ in educatie, el va fi supus consultarilor si dezbaterii fara niciun fel de intarziere. Facem tot posibilul ca acest draft sa existe cat mai repede posibil dupa incheierea dezbaterilor in cadrul proiectului «Romania Educata»", a sustinut ministrul.
In 2021, circa 18.000 de lucrari de la Evaluarea Nationala au fost evaluare gresit in faza initiala, notele fiind modificate, in plus sau in minus, la contestatii.
La
Bacalaureat 2021, peste 47 de mii de contestatii au fost facute la nivel national, cele mai multe din ultimii ani. Peste 45 de mii au avut nota modificata, in urma recorectarii. Aproape o mie dintre ele au avut diferente mai mari de un punct si jumatate.
Corpul de profesori evaluatori pentru examenele si concursurile nationale (CPEECN) "se constituie ca grup de profesori, organizati pe discipline de examen/concurs, care indeplinesc criteriile stabilite la nivel national si urmeaza sa evalueze, intr-o maniera unitara si eficienta, lucrarile elevilor/cadrelor didactice din cadrul examenelor nationale".
Atributiile de baza ale CPEECN sunt: evaluarea lucrarilor elevilor/cadrelor didactice din cadrul examenelor nationale, pe fiecare disciplina de examen/concurs - evaluare centrata pe competente, cu respectarea principiilor calitatii si echitatii; antrenarea si sustinerea profesorilor de la clasa, prin activitati de mentorat, in vederea pregatirii eficiente a elevilor pentru sustinerea evaluarilor si examenelor/concursurilor nationale; realizarea unui raport de activitate/disciplina de invatamant, cu evidentierea aspectelor pozitive si a celor care necesita imbunatatiri, respectiv inaintarea acestuia catre ISJ/ISMB in termen de o saptamana de la finalizarea fiecarei sesiuni a examenelor nationale.
"Membrii CPEECN care desfasoara activitati de evaluare vor incheia contracte de furnizare de servicii cu unitatea de invatamant in cadrul careia este organizat centrul de evaluare. Plata acestora se realizeaza in baza contractului incheiat si in temeiul dispozitiilor ordinului de ministru care reglementeaza plata profesorilor evaluatori, emis anual. In acelasi timp, cadrele didactice din CPEECN care desfasoara activitati de evaluare primesc, in cadrul fisei de evaluare pentru obtinerea gradatiei de merit, un punctaj defalcat pentru calitatea de membru CPEECN, respectiv pentru desfasurarea activitatilor de evaluare in fiecare sesiune a examenelor nationale", mentioneaza MEC.