Potrivit noului ROFUIP, catalogul electronic va fi introdus in scoli cu obligativitatea tiparirii, inregistrarii si arhivarii acestuia la sfarsitul anului scolar prin intermediul Secretariatului.
Catalogul electronic nu este o noutate pentru cateva scoli din Romania. In septembrie 2021, Sorin Cimpeanu a semnat un
ordin de ministru prin care era reglementata, in sistem-pilot, utilizarea catalogului electronic. Conform actului normativ, catalogul electronic devenea accesibil parintilor, astfel ca acestia sa fie la curent in permanenta cu situatia scolara a copiilor.
..vezi aici Ordinul de ministru privind Catalogul electronic.
Ce prevede Articolul 106 din ROFUIP 2022
(1) Rezultatele evaluarii se exprima, dupa caz, prin:
a) aprecieri descriptive privind dezvoltarea copilului - la nivelurile anteprescolar, prescolar si clasa pregatitoare;
b) calificative la clasele I - IV si in invatamantul special care scolarizeaza elevi cu deficiente grave, severe, profunde sau asociate;
c) note de la 1 la 10 in invatamantul secundar si in invatamantul postliceal.
(2) Rezultatele evaluarii se consemneaza in catalog, cu cerneala albastra, sub forma: "Calificativul/ data", respectiv "Nota/data" sau in catalogul electronic, in cazul unitatilor-pilot in care se utilizeaza acesta, cu obligativitatea tiparirii, inregistrarii si arhivarii acestuia la sfarsitul anului scolar prin compartimentul secretariat
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), la nivelurile anteprescolar si prescolar, rezultatele evaluarii sunt consemnate in caietul de observatii, iar pentru clasa pregatitoare in raportul anual de evaluare.
(4) Pentru frauda constatata la evaluarile scrise, inclusiv la probele scrise din cadrul examenelor/ concursurilor organizate la nivelul unitatii de invatamant, conform prezentului regulament, se acorda nota 1 sau, dupa caz, calificativul insuficient.
(5) Elevii vor beneficia pe parcursul unui an scolar de cel putin un plan individualizat de invatare, elaborat in urma evaluarilor sustinute si dupa interpretarea rezultatelor de catre cadrul didactic, care va fi folosit pentru consolidarea cunostintelor, pentru intreprinderea unor actiuni de invatare remediala si pentru stimularea elevilor capabili de performante superioare.