Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modificari in invatamantul gimnazial: "la matematica s-ar putea sa fie nevoie de un lingvist"

de Ana-Maria Tudor la 11 Ian. 2016 Exclusiv
4 comentarii

Modificari in invatamantul gimnazial: "la matematica s-ar putea sa fie nevoie de un lingvist" Cele trei planuri-cadru propuse pentru modificarea programei scolare a claselor V-VIII au starnit adevarate controverse in randul populatiei, initiativa de pe site-ul Ministerului Educatiei adunand peste 6.000 de comentarii.

Cei mai multi dintre oameni sunt nemultumiti de propunerea privind reducerea orelor de limba romana, dar si de eliminarea studiului limbii latine la gimnaziu.

Ministrul Educatiei a aratat ca dincolo de numarul de ore, este important si continutul programei scolare.

"O schimbare profunda inseamna intelegerea unor lucruri. Legat de curricula, nu am reusit sa facem pasi importanti in zece ani, pentru ca nu am reusit un echilibru intre a sti si a fi. Din aceasta cauza au fost discutii de nivel scazut legat de structura in sine, dar nu de sensul materialelor educationale.

Va trebui sa mergem pe predictibilitate. In urma consultarii publice - sunt peste 6000 de comentarii privind planul curricular de la clasa a V-a pana la a VIII-a - vom cauta sa asiguram un spatiu cu predictibilitate si inovare. Nu se va mai lucra pentru fiecare materie la o structura anume de catre un grup, ci vor fi mai multe grupuri care vor lucra in paralel, in vara aceste grupuri se vor intalni, vor discuta si cu profesorii si se va discuta care dintre scenariile propuse e cel mai interesant. La summer camp se vor discuta variante de continut”, a explicat ministrul Educatiei, Adrian Curaj.

Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere publica trei propuneri de modificare a planului-cadru pentru invatamantul gimnazial, dintre care amintim:

- Se reduce cu 1 ora/sapt.  numarul de ore pentru  disciplina Limba si literatura  romana la cls. a V
- Transferarea limbii latine la liceu
- Pentru aria Matematica si stiinte se pastreaza abordarea planurilor - cadru in vigoare
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii

- La disciplinele socio-umane se adauga cate 1 ora/sapt. la cls. a V - a si a VI - a (fata de 0 - 1 in  planurile anterioare)
- Se adauga 1 ora/sapt. pentru istorie si geografie la cls. V-a
- In aria Arte se asigura un minim de o ora /sapt. pentru fiecare  disciplina (educatie plastica/ educatie muzicala) in trei dintre anii de studiu
- Se introduce 1 ora/sapt. de Educatie fizica, sport si sanatate in plus
la cls. a VIII-a

Descarca de AICI cele 3 planuri-cadru propuse pentru clasele V-VIII>>

"Hai sa vedem rezultatul consultarii publice, pana la sfarsitul lunii mai. Dincolo de a numara orele de un fel anume, e important sa vedem cum va arata continutul in dinamica lui, care pune echilibrul intre "Domnul Trandafir" si tehnologia informatiilor.

S-ar putea ca la matematica sa fie nevoie de un lingvist pentru ca daca nu utilizezi cum trebuie limba romana in curricula la matematica s-ar putea sa nu fie ok ce spui acolo si copiii sa nu mai fie stimulati", a adaugat Adrian Curaj.
Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.31 din 18 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 4 comentariiAdauga comentariul tau

purice catalina 2016-01-21 09:17:12

Un elev poate asimila niste informatii si intr-o luna, dar cat de mult isi explica lucrurile? Cate corelatii face cu informatii de la alte discipline? Daca bazele GEOGRAFIEI nu se pun la cl.5,atunci cand sa se puna? OBLIGATORIU la cl.V si VIII trebuie 2 ore pe saptamana! De asemenea, Trebuie reintrodusa a V-a ora la ROMANA.Mai taiati din orele de matematica, ca doar nu merg la Sorbona la finalul gimnaziului.

sandulescu mihai 2016-01-21 07:48:16

Problema este ca degeaba se scrie la geografie ca elevii pot studia 1-2 h/sapt, cand directorii de scoli au plasat numarul minim de ore,una/sapt. Adevarul este ca cabazele geografiei se pun in clasa a V-a,unde fara 2 h/sapt elevii nu au cum intelege lucrurile.Chiar daca profesorii de biologie discuta la disciplina lor unele lucruri studiate si la geografie,totusi nu pot face corelatii atat de complexe ca prof.de geografie.Bazele acestei stiinte trebuie sa fie solude,asadar propun ca elevii sa studieze fix 2h/sapt-asa sa apara scris in planul cadru, nu 1-2 ore.Aceasta disciplina si elevii merita mult mai mult!

GIURGIU GHEORGHE 2016-01-16 15:40:45

DE CE ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU
La formarea celor opt competențe –cheie cerute de LEN nr.1/2011 geografia aduce o contributie
substanțiala. Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternă prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realității geografice, după cum utilizarea corectă a numelor proprii și a termenilor geografici în limbi străine dezvoltă competențe de comunicare în limbile respective.
Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei. Multe elemente din matematică se utilizează în geografie pentru studierea mediului terestru.
Un exemplu în acest sens este și prezentarea realității geografice pe suport cartografic și grafic. Geografia contribuie și la identificarea și explicarea valențelor sociale, civice și culturale ale caracte-risticilor spațiului geografic, iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învățare sunt folosite în învățarea pe tot parcursul vieții educația permanentă.
Aportul geografiei la realizarea unor modele și soluții de organizare și utilizare a spațiului geografic din perspectiva dezvoltării durabile contribuie la formarea atât a unor competențe de inițiativă și antreprenoriat, cât și a competențelor de sensibilizare și exprimare culturală.
Geografia studiază mediul geografic ca mediu de existență al omului, iar în acest mediu interacționează atât elemente, procese și fenomene guvernate de legi ale naturii, cât și elemente, procese și fenomene care se desfășoară după legi ale societății. Prin urmare obiectul de studiu al geografiei este mediul geografic exprimat prin interacțiunea om-societate la nivel global planetar, dar și regional și local.
În predarea geografiei profesorul trebuie să realizeze corelații interdisciplinare geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc., dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..
Am prezentat ,pe scurt, contribuția geografiei la formarea competențelor-cheie și a competențelor generale și specifice din programele școlare.
Dar geografia poate contribui substanțial și la formarea competențelor digitale la elevi, întrucât tehnologia informației și comunicării T.I.C. permite accesarea și utilizarea de către elevi și profesori a conținuturilor cu caracter geografic dar nu numai atât.
Geographic Information Systems GIS este un sistem hardware și software conceput și utilizat pentru stocarea, interogarea și analiza datelor geografice, iar în final, rezultatele sunt reprezentate cartografic. Tendința la nivel mondial este de introducere a Sistemului de Informații Geografice în curriculum-ul școlar. Nu înțelegem de ce în România nu se fac pași în această direcție, mai ales că dispunem de resurse hardware, software, de date disponibile, dar și de profesori de geografie competenți resursa umană.

Vrabie Laurentiu 2016-01-12 12:06:28

Un elev de nivel mediu poate invata un manual in doua luni. Ce face pana la terminarea anului scolar in clasa cu profesorul?

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!