Va prezentam mesajul integral transmis de Consiliul National al Elevilor:
"Consiliul National al Elevilor, structura reprezentativa a elevilor din Romania, doreste sa aduca in atentia publica (mai ales voua, elevilor pe care ii reprezentam) o problema care este cunoscuta tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de invatamant nu se pliaza pe nevoile si interesele actuale. De aceea, dar si pentru a responsabiliza toti decidentii care pana acum nu ne-au luat in serios, invitam elevii din Romania sa ni se alature in protestul prin care ne opunem modului in care sunt organizate simularile examenelor nationale. Mai mult decat orice altceva, o facem pentru generatiile viitoare, pentru ca ele nu trebuie sa fie asemenea noua, o generatie de sacrificiu, o generatie de cobai ai Ministerului Educatiei Nationale. Modificarile nefundamentate din acest an ne fac sa refuzam a fi partasi la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc", se arata intr-un comunicat transmis de reprezentatii Consiliului National al Elevilor.
Potrivit sursei citate, elevii care se aliniaza aceste forme de protest vor da foaia goala la simulare, deoarece probele nu evalueaza competentele elevului, ci doar cunostintele; nu vor evalua capacitatea de a gandi critic, ci doar de a reproduce informatiile dictate la clasa.
"Simularile au ajuns sa fie experimentul ministerului, nu experientele noastre de invatare, iar acest lucru ne motiveaza sa ne ridicam in fata tuturor acestor nedreptati, printr-un protest: fie dand foaia goala, fie scriind tot ceea ce este gresit la sistem, transformandu-ne foaia de examen intr-un manifest fata de invatamantul romanesc. (...) Dam foaia goala pentru ca suntem constienti ca ministerul ne vrea niste cobai, niste procente dintr-o diagrama si nimic mai mult. Nu vrem evaluari mai usoare, vrem evaluari reale", se mai arata in comunicat.
La Simularea Evaluarii Nationale din perioada 11-13 martie 2019 participa elevii clasei a VIII-a si elevii clasei a VII-a, in premiera. Simularea are rolul de a-i familiariza pe elevi cu subiectele de examen si de a le evalua nivelul de pregatire pe care il au in acest moment.
Simularea Evaluarii Nationale 2019 continua intreaga saptamana, conform calendarului aprobat de Ministerul Educatiei:
11 martie - Limba si literatura romana
12 martie - Matematica
13 martie - Limba si literatura materna
22 martie - Comunicarea rezultatelor
Gabriela 11 Mar. 2019 17:21:59
Buna ziua, antevorbitorii mei resping forma de protest, eu o aprob. Stimate domn Ionescu, de-a lungul anilor s-au cerut tot felul de opinii din partea MEN profesorilor, dar niciodată nu au fost luate in seamă. Pentru anul 2020 se propune pentru examene subiecte cu itemi la alegere/ teste grila. Nu ne interesează cum lucrează elevul, cum gandește, important să "ghicească/nimerească" rezultatul. Democrație nu anseamnă să nu-ti spui punctul de vedere, să nu fii ascultat, iar dacă nu ești ascultat, nu poți avea un dialog, atunci poți protesta.MEN ne dă model de cerere pentru trecerea notei de la simulare an catalog...TRIST. Dacă nu suntem an stare să concepem/elaborăm o astfel de cerere de ce am mai dat examen de absolvire a scolii? Ce absolvim? Care sunt competențele noastre?
D-na Ministru propune eliminarea Examenului National pentru elevii cls. a VIII-a spunand ca de la anul va fi anvățămantul obligatoriu pană an cls. a XII-a. Concluzia: va fi examen de admitere la liceu sau 12 ani de școală se vor face fără nici o evaluare pentru elevi?
Concluzi mea este că dialog anseamnă ca cineva să vorbească si partenerul să asculte și să dea un răspuns pertinent și la subiect.
Protestele sunt necesare fiindcă altfel nu ești luat an seamă. Dragi elevi vă doresc ca toată lupta voastră să fie an folosul vostru și al viitorilor elevi.SUCCES!
Nae Ionescu 11 Mar. 2019 15:07:44
Doamnă Tatar are dreptate, nu așa și nu acum se rezolva proplema, dialogul trebuie sa fie modalitatea de rezolvare, un dialog făcut din timp, pentru a putea schimba ceva in timp util.Nu aceasta este calea, cu o foaie de examen goală nu rezolvi nimic, notele, in principiu, de la simulare nu se pun in catalog,deci, dacă sunt note mai mici au și ele relevanta lor. Un anvățămant bazat numai pe aptitudini nu este posibil, mai trebuie sa acumulezi și cunoștințe, apoi, cum diferențiezi aptitudinile de cunoștințe, la matematică, rezolvare unei ecuații este o aptitudine sau o cunoștință? Democrația inseamnă mai multă responsabilitate nu mai puțină, cred că problemele pot fi rezolvate si altfel, prin dialog și nu printr-o măsură ilogica și neproductivă, sau se vrea, politic ,acum, un scandal cu orice chip?Tatar Mariana 11 Mar. 2019 14:24:29
Faptul ca elevii protesteaza impotriva unui gen de evaluare dovedeste lipsa din curricula a unei discipline care sa-i pregateasca pe elevi pt. o viata in democratie,bazata pe cunoasterea si aplicarea de legi si principii.ignorarea acestora duce la anarhie.Daca Presedintele incalca legea si ignora functia de mediator,daca strada ,in numele unor drepturi pe care le incalca ,isi aroga competente in ale justitiei si ale finantelor atunci,in mod clar ne indreptam spre anarhie si de acest lucru principalul vinovat este educatia .Continutul curriculei este perimat si nu pregateste elevul nici pentru democratie nici pt. provocarile zilei de maine