Simulare Evaluare Nationala 2023, judetul Bacau: Subiectele si Baremul la Limba romana

De Portal Invatamant
la 15 Feb. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Simulare Evaluare Nationala 2023, judetul Bacau: Subiectele si Baremul la Limba romana15Feb.2023

Simularile la Evaluarea Nationala si Bacalaureat continua in mai multe judete din tara, pentru a-i familiariza pe elevi cu subiectele de la examenele nationale. In acest articol va prezentam subiectele si baremul de corectare la Limba Romana pentru elevii de clasa a VIII-a din Bacau la simularea judeteana.

Inspectoratul Scolar Judetean Bacau a organizat pe 13 si 14 februarie simularea Evaluarii Nationale. Simularea la nivel national a examenului de Evaluare Nationala 2023 va avea loc in perioada 20-22 martie.

Vezi AICI subiectele primite de elevi la simularile judetene pentru Evaluarea Nationala 2023 la clasa a VIII-a
 

Calendar Simulare Evaluare Nationala 2023

 
20 martie 2023 Limba si literatura romana — proba scrisa
21 martie 2023 Matematica — proba scrisa
22 martie 2023 Limba si literatura materna — proba scrisa
29 martie 2023 Comunicarea rezultatelor
 

Ce subiecte au picat la Limba romana la simularea judeteana a Evaluarii nationale 2023

 
 Toate subiectele sunt obligatorii.
 Se acorda zece puncte din oficiu.
 Timpul de lucru efectiv este de doua ore.
 
 
SUBIECTUL I (70 de puncte)
Citeste fiecare dintre textele de mai jos pentru a putea raspunde la cerintele formulate.
 
Textul 1
 
M-am strecurat pe langa perete, pe prispa, apropiindu-ma cu pasi de indian de usa bucatariei, unde bunica mea facea mancare. Dupa ce m-am asigurat ca e acolo, ascultandu-i pasii prin incapere, am sarit urland in cadrul usii. Nu prea a apreciat gluma. A scuipat in san si m-a amenintat:
- O sa te bata Dumnezeu!
Dar chiar asa de suparata nu era:
- Treci si mananca, mi-a spus.
N-avea rost sa-i spun ca nu mananc, ca de obicei, ca niciodata nu-mi place mancarea ei. Si atunci am zis s-o mai duc cu vorba, in timp ce ma prefac ca mananc.
- Care Dumnezeu, bunica?
M-a privit mirata, in timp ce se aseza pe scaunelul ei.
- Ala care a facut cerul si pamantul, oamenii si toate vietuitoarele.
Asa era bunica. Dumnezeu in sus, Dumnezeu in jos. Ce sa stie, saraca? Asa-s femeile vadane. Totusi m-am intins la vorba.
- Deci Dumnezeu l-a facut pe om?
- Normal.
- Bunica, zic, dar ia spune-mi mie cine l-a facut pe Dumnezeu.
- Maica Domnului, a raspuns ea, sigura pe sine.[...]
- Buuun, si pe Maica Domnului cine a facut-o?
S-a enervat cumva.
- Ia taci tu si mananca acolo si nu mai vorbi prostii. [...]
- Daca vrei sa stii, Dumnezeu nu exista. Omul se trage din maimuta.
A fost una dintre rarele ocazii in care am vazut-o pe bunica aproape izbucnind in ras. Nu arata nicidecum indignata.[...]
- Cum sa se traga din maimuta?
- Daca-ti zic.
- Cum adica?
- Uite-asa. Erau odata niste maimute zgribulite de frig care stateau in usa unei pesteri
- Unde?
- Unde, unde...Unde traiesc maimutele. In Africa.
- Si stateau ele asa, in pestera ca sfintii?
- Bunica, dar m-asculti?...Apoi taci sa-ti spun...Ce sfinti, ce tot tragi pe povestile tale?...
- Hai, zi.
- Tremurau ele asa, cat de frig, cat de frica, pentru ca, am uitat sa-ti spun, afara ploua, tuna si fulgera... Si-odata trosneste un copac si ia foc...
- Cine?
- Copacul... Si-o maimuta mai curioasa - c-asa sunt maimutele - , hop, s-a dus sa vada care- i
treaba... Si, cand s-a apropiat , a vazut ca-i cald. Si si-a data seama ca de la foc se trage. Si-a luat o creanga aprinsa si-a venit in pestera sa le-arate si celorlalte maimute. Acestea s-au bucurat foarte tare si-au adus pe urma niste lemne si le-au pus peste creanga, care s-au aprins.[...]
 
 Florin Lazarescu, Lampa cu caciula
 
 
 
Textul 2
 
In lume exista peste doua sute de specii de maimute, foarte diferite ca dimensiuni si aspect. De la maimute de doar cativa centimetri pana la unele cu dimensiuni impresionante, care cantaresc zeci de kilograme, acestea sunt unele dintre cele mai interesante animale de pe Pamant.
Maimutele traiesc in toata lumea si exista in diferite forme, dimensiuni si culori. Fiind una dintre rudele noastre cele mai apropiate, aceste mamifere sunt foarte inteligente si au degetele mari opozabile, permitandule sa foloseasca unelte si sa joace jocuri, dovada a evolutiei lor. Exista mai mult de 260 de tipuri diferite de maimute. Ele sunt impartite in doua mari categorii: Lumea Noua si Lumea Veche. Maimutele Lumii Noi traiesc in America, in timp ce maimutele Lumii Vechi traiesc in Asia si Africa. O diferenta intre cele doua categorii este ca maimutele Lumii Vechi nu au cozi prehensile, maimutele Lumii Noi au. Maimutele Lumii Vechi au pungi speciale in obraz unde pot depozita alimente. Maimutele din Lumea Veche au pernute la crupa, iar maimutele din Lumea Noua nu. De asemenea, narile maimutelor din Lumea Veche sunt mici, curbate si apropiate; majoritatea maimutelor din Lumea Noua au nari rotunde asezate la distanta. Cea mai mica maimuta din lume este marmosetul pigmeu. Cantareste doar aproximativ 113 grame si are doar aproximativ 12,7 centimetri inaltime. [...] Gorila este cea mai mare dintre primate si este, de asemenea, unul dintre cele mai inteligente animale. Studiile arata ca ADN-ul unei gorile este in proportie de 98 % identic cu cel al omului.
Gorila de munte traieste in regiunile muntoase din Africa Centrala, in timp ce gorila de campie traieste in padurile plate si dese din Africa Centrala si de Vest. Desi cele doua tipuri sunt foarte asemanatoare, au cateva diferente. De exemplu, gorilele de munte tind sa aiba parul mai lung, in timp ce gorilele de campie au parul scurt si moale.
 
Sofia Ionescu, Maimute - cele mai cunoscute specii. Curiozitati si lucruri mai putin stiute 
crupa=regiune a corpului unor mamifere, aflata in partea superioara a trunchiului, cuprinsa intre sale si baza cozii.
 
 
A.
1. Noteaza, din textul 1, doi termeni din campul lexical al religiei.  2 puncte
 
2. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorificand informatiile din textul 1.  2 puncte
 Bunica face mancare in
a) sufragerie.
b) bucatarie.
c) balcon.
d) tinda.
Raspunsul corect: 
 
3. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorificand informatiile din textul 2. 2 puncte
Cea mai mica maimuta cantareste aproximativ
a) 325 g.
b) 113 g.
c) 1 kg.
d) 114g.
Raspunsul corect: 
 
4. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect, valorificand informatiile din textul 2. 2 puncte
Gorila de campie traieste in
a) Africa Centrala.
b) Africa.
c) Africa Centrala si de Vest.
d) toata lumea.
Raspunsul corect:
 
5. Noteaza „X” in dreptul fiecarui enunt pentru a stabili daca este adevarat sau fals, bazandu-te pe informatiile din cele doua texte. 6 puncte
 
Textul 1
Enuntul Adevarat Fals
Bunica era foarte suparata ca nepotul ei a speriat-o.
Nepotul mananca cu placerea mancarea bunicii.
Bunica crede ca omul se trage din maimuta.
 
Textul 2
Enuntul Adevarat Fals
Maimutelor le place sa se joace.
Toate maimutele au pungi speciale in obraz pentru a depozita mancare.
ADN-ul tuturor maimutelor este in proportie de 98 % identic cu cel al omului.
 
 6. Prezinta, in doua-trei enunturi, doua trasaturi ale textului narativ, identificate in fragmentul de mai jos: „M-am strecurat pe langa perete, pe prispa, apropiindu-ma cu pasi de indian de usa bucatariei, unde bunica mea facea mancare. Dupa ce m-am asigurat ca e acolo, ascultandu-i pasii prin incapere, am sarit urland in cadrul usii”. 6 puncte
 
7. Prezinta, in minimum 30 de cuvinte, un element de continut comun celor doua texte date,
valorificand cate o secventa relevanta din fiecare text. 6 puncte
 
8. Crezi ca credinta in Dumnezeu te ajuta sa depasesti necazurile? Motiveaza-ti raspunsul, in 50 – 100 de cuvinte, valorificand textul 1. 6 puncte
 
9. Asociaza fragmentul din „Lampa cu caciula” de Florin Lazarescu cu un text literar studiat la clasa sau citit ca lectura suplimentara, prezentand, in 50 – 100 de cuvinte, o valoare morala/culturala comuna, prin referire la cate o secventa relevanta din fiecare text. 6 puncte
 
 
B.
1. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
In enuntul „N-avea rost sa-i spun ca nu mananc, ca de obicei, ca niciodata nu-mi place mancarea ei”, exista:
a) patru diftongi.
b) cinci diftongi.
c) sase diftongi.
d) trei diftongi.
Raspunsul corect: .
 
2. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Seria care cuprinde doar cuvinte derivate este:
a) „maimutele”, „mancarea”.
b)„bucatariei”,„vietuitoarele”.
c)„incapere”,„nicidecum”.
d)„zgribulite”,„pamantul”.
Raspunsul corect: .
 
3. Antonimele potrivite pentru cuvintele subliniate in fragmentul: „N-avea rost sa-i spun ca nu mananc, ca de obicei, ca niciodata nu-mi place mancarea ei. Si-atunci am zis s-o mai duc cu vorba, in timp ce ma prefac ca mananc”: 2 puncte
a) totdeauna, am spus.
b) mereu, am afirmat.
c) nicicand, am remarcat.
d) oricand, am tacut.
Raspunsul corect: .
 
4. Scrie in caseta litera corespunzatoare raspunsului corect. 2 puncte
Verbele din enuntul „Treci si mananca, mi-a spus” sunt in ordine la modurile
a) indicativ, indicativ, indicativ .
b) imperativ, imperativ, indicativ.
c) Imperativ, indicativ, indicativ.
d) Imperativ, indicativ, conjunctiv.
Raspunsul corect: .
 
5. Selecteaza, din fragmentul urmator, trei substantive aflate in cazuri diferite, pe care le vei preciza
„M-am strecurat pe langa perete, pe prispa, apropiindu-ma cu pasi de indian de usa bucatariei, unde bunica mea facea mancare”. 6 puncte
 
1.
2.
3.
 
6. Alcatuieste o propozitie negativa, in care substantivul „Dumnezeu” sa indeplineasca functia sintactica de nume predicativ (1) si o propozitie interogativa, in care pronumele posesiv „ai mei” sa aiba functia sintactica de complement prepozitional (2)). 6 puncte
(1)
(2)
 
7. Transcrie propozitiile din fraza urmatoare si precizeaza raportul sintactic care se stabileste intre ele:
„A fost una dintre rarele ocazii in care am vazut-o pe bunica aproape izbucnind in ras” 6 puncte
 
8. Completeaza enuntul urmator cu formele corecte ale cuvintelor indicate intre paranteze. 6 puncte
 
___________ (a zice, imperativ, forma negativa, persoana a II-a, singular) nimanui ca lui nea Mihai i se facuse mila de micii braconieri. ___________ (copil, plural, articulat cu articol hotarat) ________________(adjectiv pronominal demonstrativ de departare) se zvarcoleau in iarba inalta ___________ (care, genitiv) tulpini le ajungeau pana la brau. Barca se legana sub greutatea ___________ (el, caz genitiv) si prinse a pluti ___________ (a linisti, adjectiv participial, feminin, singular) pe apa.
 
 
SUBIECTUL AL II-LEA (20 de puncte)
 
Scrie, in 90 – 150 de cuvinte, rezumatul textului 1.
Punctajul pentru compunere se acorda astfel:
• continutul compunerii – 12 puncte
• redactarea compunerii – 8 puncte (coerenta textului – 1 punct; proprietatea termenilor folositi – 1 punct; corectitudinea gramaticala – 1 punct; claritatea exprimarii ideilor – 1 punct; ortografia – 2 puncte; respectarea normelor de punctuatie – 1 punct; lizibilitatea – 1 punct).
 
Nota! Rezumatul nu va fi precedat de titlu sau de motto. Punctajul pentru redactare se acorda doar in cazul in care rezumatul are minimum 90 de cuvinte si dezvolta subiectul propus.
 

Barem de corectare la proba de Limba romana de la simularea judeteana a Evaluarii Nationale 2023


Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.



Atentie! Notele obtinute la simularile nationale nu se trec in catalog. Prin exceptie, la solicitarea scrisa a elevului, notele obtinute la simularile nationale pot fi trecute in catalog. 
 
Rezultatele obtinute de elevi sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant in care s-au desfasurat aceste simulari, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare. 

Proiecte Didactice - Modele de Nota 10

Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa


Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

simulare evaluare nationala 2023simulare limba romanacalendar simulare evaluare nationalasubiecte simulare limba romana


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//