Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum se constituie posturile didactice si catedrele

de portalInvatamant.ro la 13 Aug. 2010
0 comentarii
Fii primul care comenteaza




Catedrele si posturile didactice se constituie avand in vedere urmatoarele criterii:

 

- Conform articolului numarul 7 din Legea nr. 128-1997 cu privire la statutul personalului din invatamant cu modificarile si completarile sale ulterioare cu referire la conditiile de ocupare a posturilor didactice din invatamant.

 

- Stabilirea unei concordante intre specializarea din diploma de studii si decizia pentru care s-a facut titularizarea sau catedra pe care este incadrat un cadru didactic, precum si concordanta dintre nivelul de studii si specializarile din diploma de studii.

 

- Se va respecta principiul continuitatii la clasa.

 

- Se vor stabili fractiunile de catedra ce vor fi utilizate mai tarziu pentru rezolvarea reducerilor partiale de activitate sau completarile de norma (cum se mai numesc) la nivelul respectivei unitati de invatamant.

 

Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii

- Se vor stabili si fractiunile de norma ce pot a fi solicitate in continuitate la completare de norma.

 

- Conform articolului numarul 43 din  Legea numarul 128-1997 cu privire la statutul personalului din invatamant cu modificarile si completarile sale ulterioare cu referire la norma dicatica de predare-invatare , evaluare a prescolarilor si instruirea practica.

 

- A se evita incadrarea sub numarul de ore din norma, dar si incadrarea peste norma.

 

- In primul rand, constituirea va porni intr-o prima etapa pentru cadrele titulare, inclusiv pentru cele care beneficiaza de rezervarea catedrei in respectiva unitate de invatamant.

 

- Daca intr-o unitate de invatamant apare vreo nedorita reducere de activitate din motive obiective, in ordine se va renunta la urmatoarele:

 

1. activitatea ce este prestata la plata cu ora sau la cumul;
2. actititatea ce este prestata de suplinitori ce ar putea beneficia de continuitate;
3. personalul titular ce intruneste toate conditiile de pensionare si care ar dori sa solicite prelungirea activitatii didactice;
4. personalul titular ce poate solcita pretransferarea la cerere avand ca motiv reducerea de activitate.

 

-Stabilirea catedrelor si posturilor vacante si a posturilor vacante  ce urmeaza sa fie vacantate pentru anul scolar urmator

 

-Stabilirea viabilitatii catedrelor pe cel putin patru ani care vor fi propuse inspectoratului scolar teritorial pentru a fi declarate ca fiind titularizabile.


Catedrele si posturile didactice se constituie avand in vedere urmatoarele criterii:

 

- Conform articolului numarul 7 din Legea nr. 128-1997 cu privire la statutul personalului din invatamant cu modificarile si completarile sale ulterioare cu referire la conditiile de ocupare a posturilor didactice din invatamant.

 

- Stabilirea unei concordante intre specializarea din diploma de studii si decizia pentru care s-a facut titularizarea sau catedra pe care este incadrat un cadru didactic, precum si concordanta dintre nivelul de studii si specializarile din diploma de studii.

 

- Se va respecta principiul continuitatii la clasa.

 

- Se vor stabili fractiunile de catedra ce vor fi utilizate mai tarziu pentru rezolvarea reducerilor partiale de activitate sau completarile de norma (cum se mai numesc) la nivelul respectivei unitati de invatamant.

 

- Se vor stabili si fractiunile de norma ce pot a fi solicitate in continuitate la completare de norma.

 

- Conform articolului numarul 43 din  Legea numarul 128-1997 cu privire la statutul personalului din invatamant cu modificarile si completarile sale ulterioare cu referire la norma dicatica de predare-invatare , evaluare a prescolarilor si instruirea practica.

 

- A se evita incadrarea sub numarul de ore din norma, dar si incadrarea peste norma.

 

- In primul rand, constituirea va porni intr-o prima etapa pentru cadrele titulare, inclusiv pentru cele care beneficiaza de rezervarea catedrei in respectiva unitate de invatamant.

 

- Daca intr-o unitate de invatamant apare vreo nedorita reducere de activitate din motive obiective, in ordine se va renunta la urmatoarele:

 

1. activitatea ce este prestata la plata cu ora sau la cumul;
2. actititatea ce este prestata de suplinitori ce ar putea beneficia de continuitate;
3. personalul titular ce intruneste toate conditiile de pensionare si care ar dori sa solicite prelungirea activitatii didactice;
4. personalul titular ce poate solcita pretransferarea la cerere avand ca motiv reducerea de activitate.

 

-Stabilirea catedrelor si posturilor vacante si a posturilor vacante  ce urmeaza sa fie vacantate pentru anul scolar urmator

 

-Stabilirea viabilitatii catedrelor pe cel putin patru ani care vor fi propuse inspectoratului scolar teritorial pentru a fi declarate ca fiind titularizabile.

Autor: portalInvatamant.ro
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!