Exista prea multe universitati in Romania? Declaratia ministrului Educatiei

De Banu Alexandra
la 04 Apr. 2019
2 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exista prea multe universitati in Romania? Declaratia ministrului Educatiei04Apr.2019

Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a vorbit despre strategia pe care o are ministerul cu privire la universitatile din Romania, numarul lor, dar si performantele pe care le ating acestea.

Subiectul controversat al numarului universitatilor din tara a fost tratat de catre ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu contrazicandu-i pe cei care afirma ca sunt prea multe universitati in Romania - fie ca vorbim despre unitati de stat, fie de cele private - afirmand ca acest lucru nu este unul negativ iar importante sunt performantele pe care le au acestea. 
 
"Nu numarul lor este important, ci calitatea si performanta fiecarei universitati. Daca ne uitam in clasamentele internationale, cum ar fi rankingul Scimago, sunt cuprinse circa 22 de universitati din Romania in 2018, dar clasamentul acesta a debutat in 2009 si atunci aveam numai opt sau noua universitati. Iata ca, pe masura ce au crescut exigentele in fiecare universitate, am putut sa ajungem cu un numar mai mare in rankingurile internationale. (...)
 
Cred ca ceea ce trebuie sa facem este sa creasca exigenta in fiecare universitate si sa avem universitati din ce in ce mai performante. Ne dorim acest lucru. Universitatea este autonoma dar este responsabila fata de programele pe care le ofera si fata de nivelul pregatirii pentru fiecare ciclu de invatamant", a explicat ministrul Educatiei, in cadrul unui interviu pentru dcnews.ro.  
 
Tema numarului de universitati romanesti a mai fost dezvbatuta si in trecut. Fostul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu, declara ca incurajeaza fuziunile intre universitati, sustinand ca resursa universitara este dispersata si ca exista prea multe universitati si prea putini studenti. 

Proiecte Didactice - Modele de Nota 10

Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa


Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

universitati romanestinumar universitatiinvatamant universitar


x

Lasa un raspuns




Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

05Apr.2019

DRAGULANESCU NICOLAE 05 Apr. 2019 08:46:31

Din anul 2005 de asigurarea calitatii educatiei in universitati se ocupa trist-celebra ARACIS conform OG75/2005 aprobata prin Legea 87/2006, o reglementare plina de confuzii, erori, lacune si bazata pe un model din stiintele politice ale secolului al XIX-lea care nu are nimic in comun cu ceea ce ar fi trebuit sa fie asigurarea calitatii educatiei... In consecinta, nu numai ca cerintele ARACIS nu au nimc in comun cu cerintele angajatorilor, studentilor, profesorilor, etc. dar intreg demersul ARACIS este bazat pe principiul birocratic DOCUMENTUL ESTE DOVADA FAPTEI...
Asa zisa asigurare a calitatii educatiei a devenit la noi un slogan politicianist = a asigura calitatea!, o succesiune de activitati birocratice inutile si fara impact asupra calitatii dar si un "centru de costuri" neneglijabile, acoperite de 14 ani din credite rambursabile si venituri proprii... Nici pomeneala sa se fi generat increderea beneficiarilor in capacitatea universitatilor de-a satisface cerintele beneficiarilor sai conform obiectivului general al asigurarii calitatii educatiei in invatamantul superior !!! "CUI PRODEST" ACEST SIMULACRU DE ONORABILITATE FARA ACOPERIRE IN FAPTE?
05Apr.2019

Ionita Ion 05 Apr. 2019 07:34:37

O abordare sistemică impune să fie analizate cel puțin ambele elemente: calitatea anvățămantului desfășurat an universități și numărul lor. Fără andoială că prioritar este principiul calității,dar fondurile necesare trebuie incluse an analiză, antrucat acestea condiționează calitatea anvățămantului și, an plus, prin cheltuielile indirecte, determină mărimea fondurilor necesare pentru anvățămant. De aceea reducerea numărului de universități, prin integrarea acestora după criterii bine gandite, este o parghie importantă pentru eficientizarea anvățămantului. Aș da numai un exemplu de integrare fezabilă și fără impact mare asupra interselor celor an cauză: integrarea Universității de Muzică cu cea de Teatru și de Arte antr-o singură universitate care ar putea fi numită Universitatea de Arte Frumoase. Cei care cunosc organizarea sistemului de anvățămant universitar romanesc pot să aprecieze economiile pe care le-ar adduce o asemenea integrare.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//