Sondaj: Pro sau contra imnului obligatoriu pentru elevii din invatamantul primar?

de Banu Alexandra la 01 Sep. 2014
21 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sondaj: Pro sau contra imnului obligatoriu pentru elevii din invatamantul primar?01Sep.2014

De la 15 septembrie 2014, elevii din invatamantul primar vor intona in fiecare zi, la inceputul orelor de curs, imnul national al Romaniei. Ce parere aveti? Este o idee buna pentru invatamantul romanesc? Va invitam sa raspundeti la sondaj!

Elevii din clasele I-IV vor intona imnul national al Romaniei de la inceputul anului scolar 2014-2015 "zilnic, la inceputul programului scolar, in varianta vocala prescurtat, prin grija conducatorilor unitatilor de invatamant", daca propunerea legislativa adoptata tacit de Senat, prima camera sesizata, va trece si de Camera Deputatilor.

35 de senatori PSD au elaborat propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr.75/1994 privind arborarea drapelului Romaniei, intonarea imnului national si folosirea sigiliilor cu stema Romaniei de catre autoritatile si institutiile publice, document ce a fost adoptat tacit de Senat, prima camera sesizata.

Atentie! Directorii scolilor care nu respecta dispozitiile legii pot fi sanctionati cu amenzi de la 30.000-100.000 de lei.

"Inspectoratele scolare teritoriale verifica respectarea acestor prevederi si stabilesc masuri de sanctionare pentru conducatorii unitatilor de invatamant unde se constata nereguli", arata actul legislativ.

Despre initiativa intonarii zilnice a imnului national in scolile primare, cadrele didactice nu au insa o parere prea buna:

"Daca trece, va ajunge un subiect de ironii si de scandal, ar incita spiritele in zonele din tara unde si asa apele sunt cam tulburi cand vine vorba de identitate nationala. Intonarea Imnului National poate sa le insufle copiilor un sentiment de patriotism, dar cred ca ar fi mai mandri ca sunt romani daca nivelul de trai ar fi mai ridicat, daca tara lor ar merge mai bine", spune profesorul de Istorie Corneliu Riegler de la Colegiul National Bilingv 'George Cosbuc', citat de Adevarul.

Asteptam opinia dvs. referitoare la intonarea obligatorie a imnului national in scolile din Romania, in caseta de comentarii de mai jos!


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

imnul national imnul romaniei imnul in scoli imnul obligatoriu imnul romaniei elevi


x

Lasa un raspuns




Comentarii [21 comentarii]Adauga comentariul tau

12Sep.2014

Kotys 12 Sep. 2014 19:54:09

Imnul României trebuie schimbat

În numele iubitorilor de adevãr istoric ºi de dreptate, adresãm aceastã scrisoare deschisã forurilor competente din þarã precum ºi tuturor oamenilor care simt româneºte ºi care se mândresc cu trecutul glorios al înaintașilor noºtri de a iniția toate demersurile necesare în vederea schimbãrii cât mai urgente a Imnul nostru Naþional, în aºa fel încât acesta sã devinã o sintezã poeticã, un simbol mãreþ ºi o oglindã fidelã a a neamului nostru. Imnul trebuie sã fie o ilustrare obiectivã a esenþei poporului românesc, o carte de vizitã definitorie, o oglindã unicã, prin timp, care sã-i reflecte, sintetic ºi obiectiv, nu numai imaginea din trecut ºi din prezent, dar sã ofere ºi perspectiva optimistã a viitorului. Când auzim cântându-se imnul, gândul trebuie sã ne ducã imediat la poziþia geograficã a þãrii, la limbã, la istorie, la oamenii care locuiesc acea unicã þarã. Imnul Naþional este simbolul distinctiv al þãrii respective, este paºaportul de liberã circulaþie ºi de recunoaºtere a acelei þãri în întreaga lume.

Imnul nostru, al românilor, este o sumbrã ºi înjositoare declaraþie de umilinþã a noastrã ºi, în acelaºi timp, o ruºinoasã aclamare a unor antici agresori romani care, în ciuda acaparãrii pentru un timp limitat a unei pãrþi minore din vechea ºi glorioasa Dacie, nu au reuºit sã ne schimbe ca popor, nu au reuºit sã modifice individualitatea noastrã ca neam unic pe acest pãmânt.

Comentarii, argumente, propuneri

În niciun cântec italian nu vom gãsi un singur vers care sã elogieze sau mãcar sã afirme cã sângele lor, al italienilor, este comun cu al nostru. Dacã Imnul Naþional românesc ar fi tradus în italianã ºi ar fi auzit de cãtre poporul italian, reacþia oamenilor ar fi, fãrã îndoialã, una de uimire, de ostilitate, de rejecþie. Dacã doriþi sã vã convingeþi, vã sfãtuim sã puneþi cuvintele imnului pe un sit italian ºi veþi vedea opiniile negative, de respingere ºi de indignare. Din pãcate, se pare cã noi suntem singura naþiune care-ºi omagiazã cuceritorii ºi spoliatorii.

De-a lungul secolelor, toþi din jur au încercat – ºi unii au chiar reuºit – sã rupã câte o bucatã din trupul sfânt al Daciei, apoi nu s-au sfiit deloc sã-ºi proclame suveranitatea ºi dreptul absolut asupra unui teritoriu pe care l-au acaparat fãrã de lege.

Care dintre vecinii noºtri de azi oferã aceleaºi drepturi minoritãþilor din þãrile lor? Care dintre vecinii noºtri ne doreºte binele? Ucraina, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Rusia? De ce nu suntem lãsaþi în pace? ªi de ce tot noi trebuie sã arãtãm cã-i iubim pe ei mai mult decât pe noi înºine?

Este revoltãtor faptul cã, în epoca modernã pe care o strãbatem, elevii învaþã în ºcoli ºi universitãþi cã noi, ca popor, suntem urmaºii Romei, ºi nu ai dacilor. Dromihete, Burebista, Decebal apar în mintea elevilor ca niºte personaje strãine, ciudate care au trãit cândva, de mult, pe pãmântul þãrii noastre... Mãreþia trecutului nostru istoric ºi vocea iluºtrilor noºtri strãmoºi devin din ce în ce mai estompate riscând sã parã stranii ºi, în final, sunt ºterse definitiv din memorie. Aceasta este o crimã împotriva propriului trecut, împotriva adevãrului ºi, ca atare, nu poate fi acceptatã.

Dovezile istorice atestã o contribuþie nesemnificativã a colonizãrii romane temporare ºi un substrat lingvistic comun celor douã popoare. Discuþii fãrã sens în tratate de specialitate ºi în mass-media supraliciteazã contribuþia geneticã a soldaþilor de diferite etnii din trupele mercenarilor romani.

Faptul cã „Noi nu suntem urmaºii Romei” este dovedit biologic ºi genetic. Noi, românii, aparþinem grupului genetic „I” in proportie de 75% si R1a de 20%, iar italienii – ex-romanii – ca mai toatã Europa de Vest aparþin grupului genetic R1b.

Toate aceste dovezi istorice ºi genetice sunt la îndemâna oricui doreºte sã le consulte.

Citeam nu de mult pe situl „Europa Creºtinã” un comentariu sumbru despre noi: „Poporul român este pe cale de dispariþie, dispãrem umiliþi, cãlcaþi în picioare, laºi! Nu mai avem instinct de conservare ºi nici mãcar un minimum de demnitate!” Oare chiar aºa sã fie?

Prin Imnul Naþional actual, noi arãtãm lumii cã suntem doar niºte coloniºti pe acest teritoriu, cã prin trupul nostru curge „un sânge de roman” ºi cã omagiem „un nume de Traian”, adicã îl omagiem pe însuºi cotropitorul pãmântului strãmoºesc... Indignarea este mult prea mare pentru a putea fi exprimatã în cuvinte! Autoproclamarea inferioritãþii ºi adularea unui cotropitor în Imnul Naþional al României sunt cumplit de dureroase, cu atât mai mult cu cât, de-a lungul istoriei, poporul nostru s-a dovedit a fi un popor viteaz ºi mândru de realizãrile lui.

Pentru ca neamul românesc sã-ºi ridice din nou fruntea cu mândrie cântând un imn naþional care sã-l reprezinte în adevãr ºi dreptate, propunem Ministerului Culturii ºi mass-mediei din þarã sã organizeze dezbateri obiective asupra ideilor din Imnului Naþional, dezbateri la care sã participe personalitãþi de marcã, dar ºi oameni din diferite domenii de activitate, simpli cetãþeni, oameni de bunã-credinþã. Imnul trebuie sã aibã versuri înãlþãtoare, ritm muzical alert ºi sã exprime vibrant dragostea supremã pentru pãmântul strãmoºesc ºi pentru poporul nostru. Propunem sã se iniþieze un concurs la nivel naþional care sã valideze cel mai bun text poetic pentru Imnul Naþional ºi cea mai bunã melodie. Dupã dezbateri ºi concursuri, un referendum naþional va arãta, fãrã îndoialã, dorinþa majoritãþii populaþiei de a avea un imn care s-o reprezinte cu mândrie în arena mondialã.

În plus, din cauza faptului cã, în scriere, limba noastrã necesitã folosirea unor semne diacritice specifice – ã, î, â, º, þ – existã confuzii ºi chiar exprimãri ilogice atunci când aceste semne specifice nu sunt utilizate. Cele mai multe alfabete internaþionale nu au programe care sã includã aceste semne. Ca atare, putem citi de multe ori enunþuri cel puþin bizare, cum sunt: „Din istoria antica a Romaniei aflam ca romanii, condusi de Traian, i-au invins pe bastinasii daci in anul 106 iar unii romani de azi se mandresc cu influenta romanã in limba.” Sau:

„In Romania se vorbeste limba romana iar Imnul de Stat al Romaniei elogiaza faptul ca poporul roman este mandru de originea sa romana. Romanii de azi sunt urmasii romanilor.” Confuzia, la lecturã, între „român” ºi „roman” este evidentã iar enunþurile ar fi hilare dacã n-ar fi groteºti. Nu mai spunem nimic despre confusia rom /rom^n /roman/Romania. Facem aceastã propunere ºi o susþinem cu tãrie nu numai din cauza evidentei confuzii reieºite din scriere, dar fiindcã noi nu am fost ºi nu suntem în niciun fel urmaºii Romei ºi ai romanilor.

Niciun sacrificiu nu este prea mare pentru a ne resitua, ºi prin imn, ca popor, pe treapta demnitãþii ºi a adevãrului istoric
.
04Sep.2014

Irina 04 Sep. 2014 18:59:25

Nu sunt de acord
04Sep.2014

Dragusin Adriana 04 Sep. 2014 07:14:17

DA
03Sep.2014

Micut Eugenia 03 Sep. 2014 10:21:12

Nu mi se pare normal sa il cante in fiecare zi e de ajuns sa il invete in timpul scolii dar nu in fiecare zi. Nu ii ajuta sa aiba un viitor din asta nu o sa le tina de foame.
03Sep.2014

Ciprian 03 Sep. 2014 10:15:06

Iar la sfarsitul orelor sa se cante o piesa la alegere din repertoriul national actual de la radio. Gen 30 de grade. Da` in fiecare zi ... nu asa din cand in cand. HAIDETI, CINE MA SUSTINE ?
03Sep.2014

Lint 03 Sep. 2014 07:36:10

sunt de acord , pentru ca asa isi dezvolta patriotismul, dar trebuie sa existe si o ora ca materie in care sa li se vorbeasca copiilor despre tara in care s-au nascut si despre originile acesteia... dar o materie cu discutii libere , pareri, povesti, legende si scrieri autentice despre patrie ....
03Sep.2014

Koszta Istvan 03 Sep. 2014 06:31:06

Este o lege tip PSD-ista. Tara arde si baba se piaptana. Ar trebui sa intoneze ei imnul din ora in ora la fiecare sedinta ca sa nu adoarma in plen.
03Sep.2014

Silviu 03 Sep. 2014 02:06:23

Consider cã ar fi suficient sã se cânte imnul național o datã sau de douã ori pe sãptãmânã! Altfel copiii se vor scârbi de aceastã activitate și în loc sã-l cânte cu plãcere, se va produce exact efectul invers! Mai ales dacã e obligatoriu!.
02Sep.2014

Ionite 02 Sep. 2014 21:16:26

ar trebui sa il cante parlamentarii la fiecare sedinta la inceputul si sfarsitul eiasa o sa si aminteasca de juramantul pe care l-a facut jurand cu mana pe biblie,si pe care l-au uitat cand s-au vazut acolo,nu fac alceva decat dorm,se uita pe site xxx,si fura ca in codru-ei tb sa cante imnul,si nu bietii copii care si asa au destule materii tampite de invatat--cred ca ar tb sa faceti din nou scoala si nu cred ca v-ati descurca si asa materii aparute dupa bunul plac al ministerului
02Sep.2014

Daniela 02 Sep. 2014 19:38:24

Trebuie sã spunem copiilor cã
Imnul ne reprezintã pe noi ca natiune
Imnul nu se cântã oricum și oriunde
Imnul se cântã cu prilejul unor evenimente . și trebuie sã avem o ținutã și o atitudine corespunzãtoare etc.
02Sep.2014

Ammy 02 Sep. 2014 15:44:26

Sunt de acord sa se cante imnul Romaniei in scoli doar de 1 decembrie ! :
02Sep.2014

Adrian 02 Sep. 2014 15:37:32

Ideea în sine e o imbecilitate. Apoi, imnul e, de asemenea, o imbecilitate și o rușine. Pentru cã induce ideea de prostie. "Deșteaptã-te, române" ... cine se poate deștepta? Doar unul care nu e deja deștept, adicã un prost. De fapt, imnul definește perfect starea în care ne aflãm: "somn de moarte", cu "preoți cu crucea-n frunte" ... doar caii mascați mai lipsesc. Au și elvețienii un imn din ãsta, o prostie, cu doamne-doamne, dar ei și-l schimbã. Noi rãmânem tot cu "Ce proști suntem" și cu oastea creștinã.
02Sep.2014

Julia Nichita 02 Sep. 2014 14:52:21

Nu sunt de acord sa cante zilnic imnul. Patriotismul se poate educa altfel. Nu e necesar sa canti zilnic imnul statului.
02Sep.2014

Miron 02 Sep. 2014 14:17:55

La noi in scoala se mai canta inca Imnul Romaniei.
Nu este nici o rusine si nici obositor.
02Sep.2014

Camelia 02 Sep. 2014 11:58:48

Se va obtine un efect invers garantat. O rutina care dupa ceva vreme nu va mai avea nici o semnificatie. Ziua obisnuita de munca nu reprezinta un eveniment pentru care sa se intoneze imnul national. Se poate intona oriunde si pentru orice? Asa ne simtim mai patrioti? Sedintele Parlamentului incep cu Imnul? Sau ziua de munca a oricarui ministru? Cand vin salariatii statului la serviciu pe holuri aud imnul?
02Sep.2014

Oana 02 Sep. 2014 10:54:27

sa lasam putin copiii si scoala si sa ne intrebam asa: noi, la locul de munca, am avea chef sa cantam in fiecare zi imnul? mai ales in institutiile de stat.... ca si la noi tb cultivat sentimentul de nationalism, nu? nu putem fi mai putin patrioti decat copiii nostri.
daca noi, cei mari, nu am avea dispozitia asta in fiecare zi, de ce sa le cerem asta copiilor?
intr-adevar, toata lumea trebuie sa stie sa-l cante oricand si, mai ales, sa-l inteleaga....dar de aici pana la a-l fredona fara chef, fortat, a mia oara...e o exagerare care ar duce la un efect contrar celui asteptat.
02Sep.2014

Adriana 02 Sep. 2014 10:41:21

Cred ca suntem singurul popor caruia ii este rusine cu limba sa , cu valorile sale si cu tot ceea ce inseamna a fi roman!
Incercam sa ii imitam pe altii, fara sa ne dam seama ca, poate, ceea ce avem noi este mult mai valoros si mai profund.
Da, putem sa incepem de aici , de la intonarea imnului de stat in fiecare zi si in felul acesta notiunea de tara va capata sensul dorit de noi toti. Dar, ar fi numai inceputul !
02Sep.2014

Estera 02 Sep. 2014 09:54:19

Eu zic ca e bine sa cante imnul saptamanal, la orele de dirigentie sau la educatie civica, dar sa canti in fiecare zi mi se pare prea mult si copiilor nu le place daca lise baga pe gat ceva OBLIGATORIU, cu asta nu incurajeaza nimeni dragostea fata de Imnul National si nici fata de tara... mie imi aduce aminte de vremea lui Ceausescu. Mai urmeaza sa puna imaginea lui... Monica Macovei sau al Elenei Udrea pe perete si sa salute toti in fata lor... Sa fim seriosi. Eu I-as pune sa cante de exemplu la orele de Educatie civica, la orele de dirigentie la care se discuta ceva despre tara noastra si in general la inceputul orelor care spun ceva despre tara. Altfel va fi inca ceva bagat pe gat cu forta si asta nu aduce niciun beneficiu. Ideea ar fi nu doar sa invete cuvintele pe de rost, ci sa si simta bucuria ca sunt romani si asta nu se naste obligandu-i...
02Sep.2014

Alina Turcecsu 02 Sep. 2014 09:13:44

Este un lucru bun avand in vedere ca ideea de natiune, national s-a destructurat la noi. Nu avem cum sa fim o natiune cu un proiect comun care sa impinga la progres daca nu avem prezenta in viata noastra ideea de national.
02Sep.2014

Vilmaristul 02 Sep. 2014 07:30:42

care ar fi relevanta acestui fapt?figurativ vorbind
01Sep.2014

Soare Angela-Elena 01 Sep. 2014 16:47:54

Acest subiect nu este batjocura nimanui!!!! In scoala noastra se canta Imnul de Stat si fara lege si sanctiuni, un ecou, poate, din vremuri comuniste, ...POATE!!!! Pentru ca astazi, a-ti bate joc de insemnele statului roman: drapel, imn, uniforma, ... inseamna sa-ti bati joc de copiii tai. Nu pentru noi cantam, ci pentru ei, ca o mostenire a numelui de roman. Altfel, ce ne ramane? Ce sa-i invatam? Sa cante Guta? Oricum, aceasta cultura a interferat si a batut cultura scolii. Interesant este ca state vestice, capitaliste cu renume, predau si canta imnul national la scoala. Fotbalistii lor stiu sa fredoneze pe teren. Noi, ultimii 'democrati' din UE, avem o apetenta execrabila pentru a nega tot ce ne leaga de idee de 'natiune'. Atunci cum putem discuta despre 'comunitate' adicatelea, o natiune mai mare, care are si ea imn - imnul Europei. DACA ELIMINAM TOT CE TINE DE ADN-UL NOSTRU DE ROMAN cuvinte precum: patrie, glie, stramos, imnul national, personaje istorice incomode in noul context geopolitic - Mihai Viteazul sau Cuza, orele de religie, cantecul popular... CU CE MAI RAMANEM???? CU ...UE???
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Descarca GRATUIT
Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x