Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ministerul Educatiei propune renuntarea la Evaluarea Nationala de la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a

de Ana-Maria Tudor la 10 Iun. 2015 Exclusiv
4 comentarii

Ministerul Educatiei propune renuntarea la Evaluarea Nationala de la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a Rezultatele evaluarilor nationale de la sfarsitul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a arata ca unul din patru copii nu a obtinut un punctaj satisfacator.

Raportul Evaluarii Nationale de la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a arata de asemenea ca diferente uriase intre nivelul de pregatire al elevilor de la oras, cu cel al copiilor care invata la tara, diferentele ajungand chiar pana la 20 de procente.

Acestea sunt rezultatele testarilor nationale din 2014, care au fost publicate abia acum, dupa incheierea examenelor din 2015.

Fara sa ofere o interpretare mai ampla a rezultatelor, Ministerul Educatiei ia in calcul renuntarea la aceste evaluari in viitorul apropiat.

Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, arata ca nu exista nicio legatura intre modul in care este predata materia la scoala - unul disciplinar si cel in care sunt evaluati elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a - interdisciplinar.

"Am constatat ca, desi predarea se face disciplinar, subiectele la evaluare sunt interdisciplinare. Unul din obiectivele legii educatiei este acela de a asigura o legatura functionala intre cei care realizeaza curricula si cei care realizeaza evaluarea nationala. Acum nu exista (legatura)", sustine ministrul Educatiei.

Rezultatele obtinute de elevi depind si de la o scoala la alta, foarte putine unitati de invatamant implementand tehnici moderne de invatare

"Invatatorii si profesorii aduna foarte multe hartii, muncesc foarte mult ca sa faca aceste evaluari si aceste hartii raman undeva in sertarul directorului, fara ca cineva sa faca o analiza, sa vedem care este concluzia", explica Simion Hancescu, presedintele FSLI.
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Vezi detalii
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii


Evaluarea Nationala de la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a a fost sustinuta in 2015 pentru al doilea an consecutiv de elevii romani, iar subiectele au fost formulate dupa modelul testarilor internationale PISA.


Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.9 din 5 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 4 comentariiAdauga comentariul tau

adriana 2015-06-12 07:30:54

Ce perspicacitate! Daca nu ar fi fost asa vizibila interdisciplinaritatea! Dar baremele, dle ministru? Cum explicam aceste greseli colosale? Sa nu mai vorbim ca aceste teste nu au nicio finaliate...deci sunt total ignorate de catre elevi. Vreti selectie? Dati un test in cls a vi a ca si cel de la cls a viiia. Informati parintii sa isi asume si ei remedierea, nu doar profesorij care abia au timp sa parcurga materia.

adriana 2015-06-12 07:30:37

Ce perspicacitate! Daca nu ar fi fost asa vizibila interdisciplinaritatea! Dar baremele, dle ministru? Cum explicam aceste greseli colosale? Sa nu mai vorbim ca aceste teste nu au nicio finaliate...deci sunt total ignorate de catre elevi. Vreti selectie? Dati un test in cls a vi a ca si cel de la cls a viiia. Informati parintii sa isi asume si ei remedierea, nu doar profesorij care abia au timp sa parcurga materia.

Lucia 2015-06-11 22:08:42

Propun o evaluare nationala anuala cu care un exercitiu din fiecare Capitol studiat conform programei scolare. Fiecare parinte sa primeasca email cu capitolul la care copilul intampina difficultati ptr a recupera in vacanta.

roset 2015-06-11 21:09:08

,,Am constatat ca, desi predarea se face disciplinar, subiectele la evaluare sunt interdisciplinar”
De unde ați CONSTATAT,dle ministru? Ne puteți spune și nouă CE ÎNSAEMNĂ ACEASTĂ CONSTATARE? Vă ruuuuuggggăăăăămmmmm, nu ne lăsați în ceață! :

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!