Simulare BAC 2022. Ce a picat la simularea la Istorie. Eseu despre evolutia statului roman in perioada 1801-1930

de Ana Ghiarasim la 29 Mar. 2022
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Simulare BAC 2022. Ce a picat la simularea la Istorie. Eseu despre evolutia statului roman in perioada 1801-193029Mar.2022

Simularea examenului de Bacalaureat 2022 a continuat, marti, cu proba obligatorie a profilului, adica Istorie, în cazul liceenilor de la profilul uman. Viitorii absolventi de liceu au avut ocazia sa isi testeze cunostintele acumulate prin rezolvarea testelor de antrenament publicate de Ministerul Educatiei.

Subiectele la Istorie primite de elevii de la profilul uman, la simulare BAC 2022, sunt structurate in trei parti si insumeaza conÅ£inuturile ÅŸi competenÅ£ele asociate acestora, conform programei pentru Bacalaureat publicate de Ministerul Educatiei. 
 
...vezi AICI ce subiecte au primit elevii la simularea la Limba Romana<<

...vezi AICI ce subiecte au primit elevii la simularea la Matematica


...vezi AICI modele de teste rezolvate pentru Bacalaureat

Subiecte Istorie Bacalaureat 2022

SUBIECTUL I (30 de puncte)
 

Cititi, cu atentie, sursele de mai jos:
 
A. „Criza interna a Ungariei de la cumpana secolelor al XIII-lea si al XIV-lea a fost atat de 
grava incat regelui Carol Robert de Anjou (1308-1342) i-a trebuit mai mult de un deceniu si jumatate 
pentru a putea restabili autoritatea centrala asupra intregului teritoriu al regatului. Intarirea treptata 
a puterii lui Carol Robert insemna un pericol pentru Basarab, cel care profitase de problemele interne 
ale Ungariei pentru a ocupa Banatul Severinului. Compromisul din 1324 nu era unul menit sa dureze, 
astfel incat, in anul 1330, regele Ungariei s-a hotarat sa transeze militar in favoarea sa situatia din 
teritoriile de la Sud de Carpati. Rezultatul campaniei este cel cunoscut: infrangerea catastrofala a 
armatei regale la Posada (9-12 noiembrie 1330). […] Ca si in alte cazuri din istoria romaneasca, 
batalia propriu-zisa nu a hotarat cu nimic soarta campaniei. In momentul in care ea a avut loc, 
incercarea regelui de a supune Tara Romaneasca esuase deja, armata regala retragandu-se din 
fata cetatii Arges fara perspectiva de a mai initia vreo actiune ofensiva [impotriva lui Basarab] in acel 
an, anotimpul fiind prea inaintat.‟
 (B. Murgescu, Istorie romaneasca-istorie universala (600-1800)
 
B. „Consfintind independenta Tarii Romanesti fata de coroana Ungariei, victoria de la Posada
a transformat fundamental si pozitia sa internationala. Respingand cu succes, intr-un moment 
extrem de critic si fara niciun sprijin din partea aliatilor sai, o invazie condusa de insusi regele 
Ungariei, Basarab si-a cucerit o pozitie de prestigiu pe scena politica a Europei de Sud-Est. […] In 
1331-1332, trupele muntene au participat […], in sprijinul bulgarilor, la razboiul victorios purtat de 
acestia impotriva Bizantului; in aceeasi perioada Basarab a recuperat, se pare, cetatea Severinului. 
Reluat in 1335, razboiul cu Ungaria s-a desfasurat de aceasta data pe un front mult mai larg, 
izvoarele inregistrand confruntari armate atat in Tara Barsei, cat si la Severin, aceasta ultima cetate 
ramanand insa, in cele din urma, in stapanirea Tarii Romanesti. O noua faza a presiunii ungare s-a 
consumat in anii 1343-1345, dupa moartea lui Carol Robert si incoronarea fiului sau Ludovic cel 
Mare. Basarab a pierdut de aceasta data Severinul […].”
(I. A. Pop, I. Bolovan, Marea istorie ilustrata a Romaniei si a Republicii Moldova)
 
Pornind de la aceste surse, raspundeti la urmatoarele cerinte:
 
1. Numiti batalia din anul 1330, precizata in sursa A. 2 puncte
2. Precizati, din sursa B, o informatie referitoare la actiunile din 1335-1345. 2 puncte
3. Mentionati statul medieval romanesc si conducatorul acestuia, la care se refera atat sursa A, cat 
si sursa B. 6 puncte
4. Scrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare sursei care sustine ca trupele muntene si 
bulgare sunt aliate. 3 puncte
5. Scrieti o relatie cauza-efect stabilita intre doua informatii selectate din sursa A, precizand rolul 
fiecareia dintre aceste informatii (cauza, respectiv efect). 7 puncte
6. Prezentati doua fapte istorice referitoare la institutii centrale din spatiul romanesc, desfasurate in 
secolele al XVI-lea - al XVIII-lea. 6 puncte
7. Mentionati o asemanare intre doua autonomii locale atestate in spatiul romanesc, in secolul al XIII-lea.
4 puncte

SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
 

Cititi cu atentie sursa de mai jos:
 
„Intre promulgarea tezelor din iulie 1971 si prabusirea ordinii comuniste in decembrie 1989, 
esenta regimului Ceausescu a ramas aceeasi: neostalinismul si un nationalism care sa promoveze 
socialismul. Intr-un fel, acestea caracterizeaza si ultimii ani ai regimului Gheorghiu-Dej. [...] Probabil 
trasatura definitorie a regimului lui Ceausescu a fost cultul personalitatii [...]. In presa, la televizor si in 
cadrul adunarilor publice, el se afla in centrul atentiei [...]. In conditiile impuse de cultul personalitatii, 
Partidul Comunist si-a pierdut intr-un fel pozitia de factor al schimbarii pe care o detinuse in primele 
doua decenii in care se aflase la putere. [...]
 
Economia a dat semne tot mai mari de slabiciune, in ciuda cresterii continue impresionante, 
iar incepand cu anii 1980 a intrat intr-o faza de colaps. [...] In timpul lui Ceausescu, efortul de 
industrializare a fost neinduplecat si impins la extrem. In viziunea sa, industria grea avea sa aiba 
mai multe beneficii: urma sa puna bazele noii ordini economice comuniste, sa asigure autonomia 
Romaniei in relatiile cu Uniunea Sovietica si sa intareasca pozitia internationala a tarii. Industria si 
diversele ei intreprinderi au continuat asadar sa aiba intaietate la alocarea investitiilor de capital, 
adesea in detrimentul agriculturii si al altor ramuri ale economiei, aparent mai putin importante. 
Pentru a-si finanta planurile industriale ambitioase, regimul recursese la imprumuturi de la alte 
guverne si institutii financiare internationale precum Fondul Monetar International [...]. Planul de 
actiune consta in utilizarea imprumuturilor straine pentru a construi noi intreprinderi si a extinde 
capacitatea de productie a celor mai vechi, apoi in vanzarea bunurilor lor pe piata internationala, 
care insemna in primul rand Occidentul, si folosirea profiturilor pentru achitarea creditelor. [...]
Sistematizarea satului la care Ceausescu se gandise ani buni era acum in plina desfasurare. 
Principalele obiective erau inlocuirea satelor cu centre agrotehnice si transformarea locuitorilor din 
mediul rural in proletari.“ (K. Hitchins, Scurta istorie a Romaniei)
 
Pornind de la aceasta sursa, raspundeti la urmatoarele cerinte:
 
1. Numiti un lider politic precizat in sursa data. 2 puncte
2. Precizati secolul la care se refera sursa data. 2 puncte
3. Mentionati practica politica utilizata in mediul rural si un obiectiv al acesteia, la care se refera 
sursa data. 6 puncte
4. Mentionati, din sursa data, doua informatii referitoare la cultul personalitatii. 6 puncte
5. Formulati, pe baza sursei date, un punct de vedere referitor la industria Romaniei, sustinandu-l cu 
doua informatii selectate din sursa. 10 puncte
6. Argumentati, printr-un fapt istoric relevant, afirmatia conform careia regimul politic instaurat in 
Romania dupa „prabusirea ordinii comuniste in decembrie 1989‟ are caracter democratic. (Se 
puncteaza prezentarea unui fapt istoric relevant si utilizarea conectorilor care exprima 
cauzalitatea si concluzia.) 4 puncte
 

SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
 

Elaborati, in aproximativ doua pagini, un eseu despre evolutia statului roman in perioada 
1801-1930, avand in vedere:
 
- precizarea unui proiect politic referitor la statul roman modern, elaborat in prima jumatate a 
secolului al XIX-lea si mentionarea unei prevederi a acestuia;
- mentionarea a trei fapte istorice referitoare la statul roman modern, desfasurate in deceniile 
sase-sapte ale secolului al XIX-lea;
- prezentarea unui fapt istoric din anul 1918, care a contribuit la realizarea Romaniei Mari;
- formularea unui punct de vedere referitor la democratia din Romania Mare in perioada 1919-1930
si sustinerea acestuia printr-un argument istoric.

Nota! Se puncteaza si utilizarea limbajului istoric adecvat, structurarea prezentarii, evidentierea 
relatiei cauza-efect, elaborarea argumentului istoric (prezentarea unui fapt istoric relevant si 
utilizarea conectorilor care exprima cauzalitatea si concluzia), respectarea succesiunii 
cronologice/logice a faptelor istorice si incadrarea eseului in limita de spatiu precizata.
 


Subiectele la Istorie au fost publicate pe ziarulunirea.ro.
 


 

Barem Istorie Bacalaureat 2022. Cum se rezolvau subiectele

SUBIECTUL I (30 de puncte)
 

1. 2 puncte pentru raspunsul: Posada Se puncteaza orice mod de redactare a raspunsului corect 
(prin precizare/mentionare sau in enunt).
2. 2 puncte pentru oricare dintre raspunsurile: Reluat in 1335, razboiul cu Ungaria s-a desfasurat de 
aceasta data pe un front mult mai larg, izvoarele inregistrand confruntari armate atat in Tara Barsei, 
cat si la Severin, in anii 1343-1345 Basarab pierde stapanirea asupra Severinului etc. Se puncteaza 
orice mod de redactare a raspunsului corect (prin citat din sursa/mentionare sau in enunt).
3. cate 3 puncte pentru fiecare raspuns: Tara Romaneasca, Basarab Se puncteaza orice mod de 
redactare a raspunsului corect (prin precizare/mentionare sau in enunt). (3px2=6p)
4. 3 puncte pentru scrierea literei B
5. 7 puncte pentru scrierea oricarei relatii cauza-efect stabilite intre doua informatii selectate din sursa 
A, precizand rolul fiecareia dintre aceste informatii (cauza, respectiv efect)

Exemple: Cauza: Criza interna a Ungariei de la cumpana secolelor al XIII-lea si al XIV-lea a fost atat 
de grava si efect: incat regelui Carol Robert de Anjou (1308-1342) i-a trebuit mai mult de un deceniu 
si jumatate pentru a putea restabili autoritatea centrala asupra intregului teritoriu al regatului SAU 
Cauza: Compromisul din 1324 nu era unul menit sa dureze si efect: astfel incat, in anul 1330, regele 
Ungariei s-a hotarat sa transeze militar in favoarea sa situatia din teritoriile de la Sud de Carpati. etc.
6. cate 1 punct pentru mentionarea oricaror doua fapte istorice referitoare la institutii centrale din 
spatiul romanesc, desfasurate in secolele al XVI-lea – al XVIII-lea (1px2=2p)

Exemple: organizarea Principatului Transilvaniei (1541), incheierea Tratatului de la Alba Iulia 
din 1595, instaurarea regimului fanariot in Moldova/Tara Romaneasca la inceputul secolului al 
XVIII-lea etc.
cate 2 puncte pentru prezentarea fiecarui fapt istoric mentionat - o scurta expunere in care sunt 
precizate doua informatii referitoare la faptul istoric (2px2=4p)
7. 4 puncte pentru mentionarea oricarei asemanari intre doua autonomii locale atestate in spatiul 
romanesc, in secolul al XIII-lea
 
Exemple: au conducatori cu atributii militar-administrative, au contribuit la constituirea statului
medieval Tara Romaneasca etc. Se puncteaza orice mod de redactare a raspunsului corect 
(prin precizare/mentionare sau in enunt).
 

SUBIECTUL al II – lea (30 de puncte)
 

1. 2 puncte pentru oricare dintre raspunsurile: Gheorghiu-Dej, Ceausescu Se puncteaza orice mod 
de redactare a raspunsului corect (prin precizare/mentionare sau in enunt).
2. 2 puncte pentru raspunsul: al XX-lea Se puncteaza orice mod de redactare a raspunsului corect 
(prin precizare/mentionare sau in enunt).
3. 3 puncte pentru raspunsul: sistematizarea satului
3 puncte pentru mentionarea oricarui obiectiv al acesteia, la care se refera sursa data
 
Exemple: inlocuirea satelor cu centre agrotehnice, transformarea locuitorilor satelor in proletari etc.
Se puncteaza orice mod de redactare a raspunsului corect (prin citat din sursa/mentionare sau 
in enunt).
 
4. cate 3 puncte pentru mentionarea, din sursa data, a oricaror doua informatii referitoare la cultul 
personalitatii (3px2=6p)
 
Exemple: trasatura definitorie a regimului lui Ceausescu; In presa, la televizor si in cadrul adunarilor 
publice, el se afla in centrul atentiei; utilizarea cultului personalitatii influenteaza statutul Partidului Comunist etc. Se puncteaza orice mod de redactare a raspunsului corect (prin citat din 
sursa/mentionare sau in enunt).
 
5. 4 puncte pentru formularea, pe baza sursei date, a oricarui punct de vedere referitor la industria Romaniei
cate 3 puncte pentru selectarea, din sursa data, a oricaror doua informatii care sustin punctul de 
vedere formulat (3px2=6p)
 
Exemple: Preocuparea Romaniei pentru dezvoltarea industriei influenteaza politica financiara a 
statului. Informatiile care sustin punctul de vedere sunt: Industria si diversele ei intreprinderi au 
continuat asadar sa aiba intaietate la alocarea investitiilor de capital, adesea in detrimentul 
agriculturii si al altor ramuri ale economiei, aparent mai putin importante si Pentru a-si finanta 
planurile industriale ambitioase, regimul recursese la imprumuturi de la alte guverne si institutii 
financiare internationale precum Fondul Monetar International [...]. SAU Strategia care vizeaza 
industria Romaniei avea consecinte atat in plan intern, cat si in plan extern. Informatiile care 
sustin punctul de vedere sunt: In viziunea sa, industria grea avea sa aiba mai multe beneficii: urma 
sa puna bazele noii ordini economice comuniste, sa asigure autonomia Romaniei in relatiile cu 
Uniunea Sovietica si sa intareasca pozitia internationala a tarii. si Planul de actiune consta in 
utilizarea imprumuturilor straine pentru a construi noi intreprinderi si a extinde capacitatea de 
productie a celor mai vechi, apoi in vanzarea bunurilor lor pe piata internationala, care insemna in 
primul rand Occidentul, si folosirea profiturilor pentru achitarea creditelor. etc. Punctajul total (10 
puncte) sau cel partial (7 puncte) se acorda raspunsului care cuprinde atat punctul de vedere, 
cat si informatiile/informatia. Nu se puncteaza doar punctul de vedere sau doar 
informatiile/informatia.
 
6. 4 puncte pentru argumentarea afirmatiei date - prezentarea oricarui fapt istoric relevant (de 
exemplu: adoptarea Constitutiei din 1991, organizarea alegerilor libere etc. ) prin precizarea a 
doua informatii referitoare la acest fapt si prin utilizarea conectorilor care exprima cauzalitatea (deoarece, 
pentru ca etc.) si concluzia (asadar, astfel etc.)
 

SUBIECTUL al III – lea (30 de puncte)
 

Informatia istorica – 24 de puncte distribuite astfel:
 
- 2 puncte pentru precizarea oricarui proiect politic referitor la statul roman modern, elaborat in 
prima jumatate a secolului al XIX-lea (de exemplu: Cererile norodului romanesc prezentat in 
1821, Proclamatia de la Islaz din 1848 etc.)
 
- 3 puncte pentru mentionarea oricarei prevederi a proiectului politic precizat (de exemplu: numirea 
in functii pe criteriul meritocratiei, reforma fiscala etc., domn ales pe 5 ani din toate categoriile 
sociale, emanciparea taranilor si improprietarirea cu despagubire etc.)
 
- cate 3 puncte pentru mentionarea oricaror trei fapte istorice referitoare la statul roman modern, 
desfasurate in deceniile sase-sapte ale secolului al XIX-lea (de exemplu: elaborarea proiectelor 
politice referitoare la statul roman modern in Adunarile ad-hoc din 1857, dubla alegere a domnitorului 
Al. I. Cuza in anul 1859, adoptarea Constitutiei din 1866 etc.) (3px3=9p)
 
- 2 puncte pentru mentionarea oricarui fapt istoric din anul 1918, care a contribuit la realizarea 
Romaniei Mari (de exemplu: unirea Basarabiei cu Romania, unirea Bucovinei cu Romania, 
organizarea Adunarii Nationale de la Alba Iulia la 1 decembrie 1918 etc. )
 
- 3 puncte pentru prezentarea faptului istoric mentionat - o scurta expunere in care sunt precizate 
doua informatii referitoare la faptul istoric si se utilizeaza relatia cauza-efect
1 punct pentru precizarea doar a unei informatii referitoare la faptul istoric
 
- 1 punct pentru formularea oricarui punct de vedere referitor la democratia din Romania Mare in 
perioada 1919-1930 (de exemplu: Practicile politice utilizate in Romania Mare au contribuit la 
consolidarea democratiei in perioada 1919-1930., In perioada 1919-1930, prevederile 
constitutionale reflecta caracteristicile democratiei din Romania Mare. etc.)
 
- 4 puncte pentru sustinerea punctului de vedere formulat printr-un argument istoric – prezentarea 
oricarui fapt istoric relevant, prin precizarea a doua informatii referitoare la acest fapt si utilizarea 
conectorilor care exprima cauzalitatea (deoarece, pentru ca etc.) si concluzia (asadar, astfel etc.)

Ordonarea si exprimarea ideilor mentionate – 6 puncte distribuite astfel:
 
- 2 puncte pentru utilizarea limbajului istoric adecvat
1 punct pentru utilizarea partiala a limbajului istoric adecvat
- 1 punct pentru structurarea eseului (introducere - cuprins - concluzie)
- 2 puncte pentru respectarea succesiunii cronologice/logice a faptelor istorice
1 punct pentru respectarea partiala a succesiunii cronologice/logice a faptelor istorice
- 1 punct pentru respectarea limitei de spatiu.
 
 

Modele de subiecte Bacalaureat 2022

 

-click pe fiecare pentru descarcare-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 

Regulament pentru simularea de la Bacalaureat



Regulamentul pentru simularea de la Bacalaureat in anul scolar 2021 - 2022 a fost publicat de catre Ministerul Educatiei. Organizarea si desfasurarea simularilor este in folosul elevilor deoarece ii familiarizeaza cu subiectele. Acestea se vor manifesta in aceeasi maniera precum examenele.

 
Accesul elevilor in sali este permis pana la ora 8:30, iar asezarea in sali se realizeaza in ordine alfabetica - unde fiecare elev este singur in banca, astfel incat colectivele sa nu fie amestecate.
 
Timpul alocat elaborarii unei lucrari scrise pentru elevii clasei a XII-a care sustin simularile la Bacalaurest este de trei ore. Examenul incepe din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fiecarui elev. Elevul efectueaza subiectele pe ciorna si scrie raspunsul corect in brosura. 
 

Calendar Bacalaureat 2022

 
23 - 27 mai 2022 -  Inscrierea candidatilor la prima sesiune de Bacalaureat
 
6 - 8 iunie - Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana - proba A
8 - 9 iunie - Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna - proba B
9 - 10 iunie - Evaluarea competentelor digitale - proba D
13 - 15 iunie - Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala - proba C.
 
20 iunie - Limba si literatura romana, proba scrisa - E.a)
21 iunie - Proba obligatorie a profilului, proba scrisa - E.c)
22 iunie - Proba la alegere a profilului si specializarii, proba scrisa - E.d) 
23 iunie - Limba si literatura materna, proba scrisa - E.b).
 
Simularea examenului de Bacalaureat continua miercuri, 30 martie, cu proba la alegere a profilului şi specializării. Afișarea rezultatelor la simularea Bacalaureatului 2022 are loc pe 14 aprilie 2022.

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii

Ati inceput antrenamentul pentru Evaluarea Nationala la clasa a VIII-a?


Va doriti o pregatire eficienta si SUCCES deplin pentru copilul dvs. la Evaluarea Nationala?

Oferiti-i copilului dvs. suportul unei pregatiri conforme programei scolare in vigoare!

Culegerile ajuta acum elevul:

-> sa recapituleze/asimileze/lamureasca/fixeze notiunile de examen;
-> sa exerseze rezolvari similare celor de la examen;
-> sa capete incredere in fortele proprii;
-> sa atinga performante cu efect benefic pentru evolutia ulterioara.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

simulare bac 2022bacalaureatsubiecte bacalaureat istoriesubiecte bacalaureatsimulare bacalaureat 2022istorie


x

Lasa un raspuns




Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//