Astfel, proiectul continua misiunea de a oferi un program de formare continua de calitate in aria abilitarii curriculare. CRED este un proiect care vizeaza un grup-tinta fara precedent in proiectele educationale din Romania, format din 55 000 de cadre didactice din invatamantul primar si gimnazial.
"Intr-o societate aflata intr-o dinamica accelerata, suntem pusi in fata unor noi provocari, reflectate si in nevoile specifice sistemului de educatie. Asadar, trebuie sa actionam in consecinta, intrucat este necesar ca educatia sa se adapteze acestor schimbari. Prin proiectul CRED venim in spriinul cadrelor didactice in procesul de interpretare si implementare a noului curriculum. Este vizata o abordare metodologica centrata pe competentele-cheie ale elevilor si adaptarea activitatilor de invatare la nevoile specifice ale fiecarui elev, inclusiv ale celor aflati in risc de abandon scolar", declara Merima Petrovici, Manager al proiectului "Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti - CRED".
Grupele de formare cuprind, in medie, 20 de cursanti. Astfel, peste 13.500 de cadre didactice, organizate in 685 de grupe, vor beneficia de programele de formare acreditate din cadrul proiectului CRED.
Programul de formare se desfasoara pe parcursul a 120 de ore, in sistem blended-learning (60 de ore fata in fata si 60 de ore online, prin intermediul unei platforme e-learning).
Programul de formare continua acreditat urmareste, printre altele:
- intelegerea in profunzime a elementelor de noutate si inovatie aduse de noile programe scolare si integrarea acestor schimbari in sala de clasa;
- incurajarea utilizarii la clasa a unor noi metode si strategii didactice care sa ofere contexte autentice de dezvoltare a competentelor elevilor;
dobandirea abilitatii de utilizator si dezvoltator de resurse educationale deschise si, totodata, dobandirea posibilitatii de a le adapta, in functie de contextul educational;
- identificarea, in activitatea didactica, a adaptarilor curriculare care sa sprijine fiecare elev sa-si atinga potentialul.
"Prin intermediul proiectului CRED, dorim sa sprijinim cadrele didactice, din invatamantul primar si gimnazial in aplicarea noului curriculum national. In esenta, programul de formare propune explorarea a doua intrebari importante: «Ce presupune o abordare a invatarii care urmareste sa formeze competente, nu doar sa transmita continuturi ?» si, «Care sunt schimbarile promovate de noile programe scolare si ce implicatii au acestea pentru activitatea mea didactica? ».
Alaturi de celelalte componente ale proiectului (dezvoltarea unui document de politici privind curriculumul national, elaborarea de ghiduri metodologice si de resurse educationale deschise pentru invatamantul primar si gimnazial, dezvoltarea unei metodologii de evaluare a competentelor cheie), programul de formare contribuie in mod concret la transformarea profilului de formare al absolventului (ce asteptam de la un absolvent, din perspectiva competentelor sale cheie) dintr-o retorica, intr-un reper autentic al activitatii fiecarui profesor la clasa", declara Ciprian Fartusnic, Coordonator partener, Institutul de stiinte ale Educatiei - CRED.
Calendarul formarilor, conturat pana in acest moment:
Formarea cadrelor didactice din ciclul primar
2 septembrie - 31 octombrie 2019: 151 de grupe
30 septembrie - 30 noiembrie 2019: 19 grupe
4 noiembrie 2019 - 31 ianuarie 2020: 153 de grupe
3 decembrie 2019 - 31 ianuarie 2020: 19 grupe
Formarea cadrelor didactice din ciclul gimnazial
7 octombrie - 7 decembrie 2019: 136 de grupe (aria curriculara "Limba si comunicare")
21 octombrie - 20 decembrie 2019: 107 grupe (aria curriculara "Matematica si stiinte")
3 decembre 2019 - 21 ianuarie 2020: 100 de grupe (ariile curriculare "Consiliere, Om si societate, Tehnologii" etc.)
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti - CRED” este un proiect de anvergura pentru sistemul educational romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei Nationale ce vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementeaza la nivel national si are 12 parteneri, institutii publice: Institutul de stiinte ale Educatiei, 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare si 3 Inspectorate scolare.
CRED este parte integranta a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Parasirii Timpurii a Scolii (aprobata prin Hotararea de Guvern nr. 417/2015).
Stamate Claudia Otilia 02 Sep. 2019 16:22:06
Foarte mulțumită de toate serviciile oferite.