Etapele de formare au fost suspendate, in a doua jumatate a lunii martie, dupa instituirea starii de urgenta. in toata aceasta perioada, pentru a preveni raspandirea noului coronavirus, activitatea de formare a formatorilor a fost intrerupta temporar.
Odata cu aplicarea Hotararii de Guvern 511/2020 si a ordinului ministrului Educatiei si Cercetarii,nr. 4.649/2020, documente care permit reluarea cursurilor de formare in nteriorul proiectelor europene, in anumite conditii de siguranta, in cadrul proiectului CRED au fost programate doua etape de formare a formatorilor.
Astfel, intre 19 si 23 iulie, la Constanta, au loc cursuri de formare a formatorilor de cadre didactice pentru invatamantul gimnazial, disciplinele fizica, chimie, biologie si educatie fizica. La programul de formare desfasurat la Constanta participa un numar de 54 de cursanti.
De asemenea, in intervalul 26 - 30 iulie 2020, la Sinaia, vor fi formati 56 de formatori, profesori de istorie, geografie si de religie.
Formatul blended learning implica 32 de ore de formare fata in fata si 28 de ore online.
Organizarea cursurilor de formare respecta, cu strictete, toate recomandarile si regulile impuse de autoritati.
Pentru cadrele didactice participante la programele de formare continua acreditate in cadrul proiectului CRED, incepand cu 27 martie 2020, activitatile de formare au fost organizate exclusiv in mediul online.
In cadrul proiectului CRED, vor fi formate, in total, 55.000 de cadre didactice din invatamantul preuniversitar, acestea avand astfel oportunitatea de a participa la programe de formare continua acreditate, adaptate nevoilor lor reale/actuale, atat din perspectiva implementarii curriculum-ului, cat si din cea a formarii/dezvoltarii competentelor cheie digitale, esentiale in vederea desfasurarii activitatilor didactice, mai ales in perioada pe care o traversam.
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" - CRED este un proiect de anvergura pentru sistemul educational romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei si Cercetarii ce vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementeaza la nivel national si are 12 parteneri - institutii publice.
CRED este parte integranta a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Parasirii Timpurii a Scolii (aprobata prin Hotararea de Guvern nr. 417/2015).
Kallox 27 Iul. 2020 18:32:02
Daca nu se folosea denumirea englezeasca de "blended learning" tuseam, "invatare hibrida" sun? prea "ca la tara" pentru pretiosii de la CREDKallox 27 Iul. 2020 18:29:58
Daca nu se folosea denumirea englezeasca de "blended learning" tu?eam, "inv??are hibrid?" sun? prea "ca la ?ar?" pentru pre?io?ii de la CRED????????????