Potrivit unui comunicat de presa, MEC a realizat in acest sens un chestionar pentru opinia publica.
Ministerul Educatiei si Cercetarii a propus, pentru anul universitar 2020-2021, bugetarea de locuri pentru programe-pilot de masterat didactic.
"Grupul de lucru format cu acest obiectiv va propune un profil de competente ale cadrului didactic, astfel incat sa poata fi structurat programul de pregatire profesionala. Procesul de elaborare a acestui profil de competente va cuprinde mai multe activitati, printre care si o consultare publica a partilor interesate, prin intermediul unui chestionar care este disponibil in perioada 19 martie - 5 aprilie 2020, accesand linkul
https://profilcd.questionpro.com.
In acest sens, Ministerul Educatiei si Cercetarii invita toate persoanele interesate sa completeze acest chestionar. Consideram ca opiniile fiecarui actor implicat in procesul educational sunt importante si contam pe un numar cat mai mare de raspunsuri, pentru a intelege cat mai bine asteptarile din societatea romaneasca", afirma sursa citata.
Conform aceleiasi surse, raspunsul va fi unul anonim si va fi utilizat doar pentru demersul de cercetare realizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau
Adrian 23 Mar. 2020 10:12:03
Am v?zut o opinie. Probabil c? persoana care a postat este deranjat? de moment sau de emo?ionalitatea acestuia, dar an sine este corect, pentru c? avem motive de reflec?ie mai mare an aceast? perioada cand e?ti constrans s? realizezi faptul c? este mai mult decat necesar s? con?tientizez faptul c? trebuie, imperativ, s? te AUTOIZOLEZI.În aceast? perioad?, desigur, nedorit?, po?i s? mai rezolvi o parte dintre acele lucruri pe care nu le-ai prioritizat la timp ?i de care te love?ti din plin acum.
Subiectul este de actualitate pentru c? guverna?ii din 2005 nu au aplicat principiile de la BOLOGNA pentru formarea profesional? universitar? ini?ial?, pentru domeniul anv???mantului prin masterat didactic, motiv pentru care este necesar? definirea competen?elor celor care fac op?iunea de a intra an sistemul de anv???mant preuniversitar ?i poate nu numai.
Clasificarea „clasic?” cu educator, anv???tor, profesor, profesor inginer, maistru instructor au fost introduse f?r? ca cineva s? realizeze c? este nevoie de anumite competen?e, teoretice ?i practice din domeniul pedagogiei ?colare, psihologiei varstelor ?colare, metodica pred?rii disciplinei ?i poate nu an ultimul rand didactica disciplinei pentru ca elevii care parcurg traseul ?colar s? beneficieze de formarea competen?elor necesare form?rii unor competen?e an domeniul pe care al intereseaz? ?i spre care dovede?te abilit??i, aptitudini pentru a avea satisfac?ii personale ?i concomitent societatea se poate dezvolta spre binele tuturor.
Iat? c? oportunitatea momentului exist? pentru c? am „constat”, relativ tarziu, c? nu avem spitale, nu avem personal medical suficient calificat, ca ?i an sistemul de anv???mant care a „confirmat” faptul c? 44% din popula?ia ?colar? din anv???mantul preuniversitar obligatoriu are certificat, fals an opinia mea sau poate nu, c? nu cunoa?te s? opereze cu cuno?tin?ele predate.
Asta ar putea s? ansemne ?i faptul c? personalul didactic face evaluarea subiectiv? an lipsa unor evalu?ri standardizate la nivel na?ional prin care s? se poate constata modul de predare ?i evaluare a fiec?rui cadru didactic.
Am cuno?tin?? de colegi profesori care pun note „din burt?”, unii dintre ei sau dup? sistemul de rela?ii pe care al au cu unele familii de elevi ori unii, din categoria interlopilor amenin?? cadrele didactice an cauz? ?i „particip?” activ al?turi de directori pesedisti la def?imarea ?i reputa?ia respectivului cadru didactic.
În concluzie este corect? ?i oportun? o asemenea consultare public? cu condi?ia s? se reg?seasc? cat mai repede an actele normative de reglementare a domeniului.
Balaban Carmen 20 Mar. 2020 14:21:56
Un articol complet deplasat in aceste saptamani