La inceputul lunii iunie, 199 de grupe de cadre didactice, din toate regiunile tarii - dintre care 84 din invatamantul primar si 115 din invatamantul gimnazial - au demarat cursurile de formare continua acreditate, nivel II, in cadrul CRED. Premiera consta in faptul ca toate aceste grupe, mai exact peste 4.500 de cadre didactice, vor participa exclusiv online la cursurile CRED, in conformitate cu noile reglementari din sistemul educational romanesc, adoptate in contextul pandemiei cauzate de noul coronavirus.
Anterior prezentei etape de formare, anume in intervalul februarie - mai 2020, 311 grupe de cursanti - dintre care 134 din nivelul de invatamant primar si 177 de grupe din invatamantul gimnazial - au trecut cu succes de etapa de evaluare finala, dupa ce, din luna aprilie, au realizat tranzitia totala de la cursuri desfasurate in sistem blended-learning (fata in fata si online) catre cursuri de formare organizate exclusiv online. Continuarea in mediul virtual a cursurilor de formare a fost posibila datorita ordinului de ministru numarul 3.845/27.03.2020, conform caruia a fost aprobata desfasurarea activitatilor de formare continua din sistem blended-learning in sistem exclusiv online.
Pe intreg parcursul activitatilor de formare online, expertii din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii asigura monitorizarea externa a activitatilor de formare si a evaluarii finale a cursantilor.
Pana in prezent, in cadrul proiectului CRED, au fost formate 17.752 de cadre didactice. Mai precis, cursul acreditat de formare continua, nivelul II, a fost absolvit cu succes de 9.694 de cadre didactice din invatamantul primar si 8.058 de cadre didactice din invatamantul gimnazial, care au fost astfel pregatite si pentru desfasurarea, optima si in conditii de eficienta, a activitatii didactice la distanta. Stau marturie declaratiile participantilor la cursurile de formare CRED, printre care cea a doamnei Corina Dan, profesor de Limba Engleza la scoala „Alexandru Ioan Cuza” din Braila:
"Un curs in care am invatat multe lucruri si care imi vor fi deosebit de utile pentru perioada care va urma. O alta caracteristica deosebita a cursului ar fi modul de organizare care, cumva, m-a „obligat” sa exersez, ceea ce a fost in avantajul cursantilor. Informatiile bine structurate si organizate, lectiile online, posibilitatea de a exersa in echipa si de a invata si de la colegi, forumul, materialele video prezentate in mod profesionist, inregistrarile lectiilor la care avem acces - totul a fost util pentru dezvoltarea abilitatilor de a utiliza instrumentele online in procesul educativ si mai ales la clasa. Cred ca aceste deprinderi formate si consolidate acum si aceste materiale vor fi utile si in viitor, deschizandu-se o perioada inovatoare in invatamantul romanesc".
In cadrul proiectului CRED, vor fi formate, in total, 55.000 de cadre didactice din invatamantul preuniversitar, acestea avand astfel oportunitatea de a participa la programe de formare continua acreditate, adaptate nevoilor lor reale/actuale, atat din perspectiva implementarii curriculum-ului, cat si din cea a formarii/dezvoltarii competentelor cheie digitale, esentiale in vederea desfasurarii activitatilor didactice, mai ales in perioada pe care o traversam.
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" - CRED este un proiect de anvergura pentru sistemul educational romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei si Cercetarii ce vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementeaza la nivel national si are 12 parteneri - institutii publice.
Vasile 23 Iun. 2020 15:53:30
Eu ?tiam c? doar ma?inile „demareaz?”!