Completarea normei didactice la nivelul unitatii/ unitatilor de invatamant sau in unitati de invatamant cu personalitate juridica din aceeasi localitate pe un an scolar se face pe baza unei cereri depuse de cadrul didactic titular/debutant la unitatea/ unitatile de invatamant la care cadrele didactice titulare/ debutante solicita completarea normei didactice de predare.
Cererile de completare a normei didactice de predare se analizeaza de catre consiliul/ consiliile de administratie al/ale unitatii/unitatilor de invatamant la care cadrele didactice solicita completarea normei didactice de predare.
In situatia in care cererea de completare a normei didactice de predareinvatare-evaluare este respinsa, persoana indreptatita are dreptul de a contesta hotararea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, printr-o cerere scrisa, adresata inspectoratului scolar, in perioada prevazuta in Calendar.
Cadrul didactic a carui cerere de completare a normei a fost respinsa de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant, participa la sedinta publica de repartizare organizata la nivelul inspectoratului scolar.
Dupa asigurarea normelor didactice de predare cadrelor didactice titulare si a celor debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) in baza documentelor de numire/transfer/repartizare, conform art. 207 alin. (3)-(5) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare, si prezentei Metodologii, dupa solutionarea intregirilor si completarilor de norma didactica de predare la nivelul unitatilor de invatamant/consortiilor, conform art. 23-27, si dupa solutionarea cererilor de transfer in unitatea/unitatile de invatamant, conform art. 28 alin. (1) si (2), se incadreaza dupa aceleasi proceduri cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziilor de repartizare pe posturi didactice/catedre
Pana la data de 25 ianuarie 2024, la secretariatul unitatilor de invatamant - Depunerea cererilor de completare a normei didactice de predare la secretariatele unitatilor de invatamant
25 - 26 ianuarie 2024, ora 10 - Analizarea cererilor de completarea normei didactice depuse de cadrele didactice titulare de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant la care cadrele didactice titulare solicita completarea normei didactice de predare. Transmiterea cadrului didactic titular solicitant a acordului/refuzului motivat privind completarea normei didactice la nivelul unitatii.
26 ianuarie 2024, ora 12 - Transmiterea, de catre directorul unitatii, prin Online+, a acordului/refuzului cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice de predare.
Pana la data de 30 ianuarie 2024 ora 10, la registratura inspectoratului scolar - Depunerea contestatiei la hotararea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, printr-o cerere scrisa, adresata inspectoratului scolar.
Art. 26 (1) Cadrul didactic titular/debutant prevazut la art. 24 alin. (4) si (6)/angajat pe perioada viabilitatii postului didactic/catedrei pentru care nu se poate constitui norma didactica completa de predare in specialitate, la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant, in conformitate cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, dar pentru care se poate constitui cel putin jumatate de norma didactica de predare in baza actului de numire/transfer/repartizare pe post/catedra sau pentru care se poate constitui cel putin jumatate de norma didactica de predare in specialitate, din disciplinele prevazute in documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, la nivelul consortiului din care face parte unitatea de invatamant, se afla in situatia de completare a normei didactice de predare.
(2) Cadrul didactic titular/debutant prevazut la art. 24 alin. (4) si (6)/angajat pe perioada viabilitatii postului didactic/catedrei pentru care nu se poate constitui cel putin jumatate de norma didactica de predare in specialitate, la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant, in conformitate cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra si nici la nivelul consortiului din care face parte unitatea de invatamant, din disciplinele prevazute in documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, ca urmare a faptului ca postul didactic nu se incadreaza in sistemul de normare privind efectivele de anteprescolari/prescolari si elevi prevazute de lege, a diminuarii numarului de grupe/clase de anteprescolari/prescolari sau elevi, a nerealizarii planului de scolarizare, a reorganizarii sau desfiintarii unor unitati de invatamant, luand in considerare si reducerea normei didactice de predare, fara diminuarea salariului, pentru personalul didactic de predare, conform prevederilor legale in vigoare, se afla in situatia de restrangere de activitate.
(3) In cazul aparitiei situatiilor de reducere de activitate a personalului didactic de predare la nivelul unei unitati de invatamant, de completare a normei didactice sau de restrangere de activitate, in etapa de constituire a normei didactice de predare si incadrare a personalului didactic de predare titular, a cadrelor didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6)/angajate pe perioada viabilitatii postului didactic/catedrei, situatii care vizeaza doua sau mai multe cadre didactice titulare/angajate la aceeasi specialitate, se renunta, in ordine, la:
a) activitatea prestata de personalul didactic de predare care solicita plecarea din unitate pe motivul reducerii activitatii; in cazul in care doua sau mai multe persoane de aceeasi specialitate solicita plecarea din unitatea de invatamant, pleaca persoana care intruneste punctajul cel mai mare/media cea mare in urma evaluarii;
b) activitatea prestata de personalul didactic de predare care a obtinut calificativul nesatisfacator sau satisfacator la ultima evaluare anuala;
c) activitatea prestata de personalul didactic de predare sanctionat disciplinar in anul scolar curent sau in ultimii 2 (doi) ani scolari incheiati;
d) activitatea prestata de personalul didactic de predare ale carui specializari dobandite prin studii nu sunt in concordanta cu postul didactic ocupat/catedra ocupata, conform Centralizatorului;
e) activitatea prestata de personalul didactic de predare ale carui studii nu sunt in concordanta cu nivelul cel mai inalt al unitatii de invatamant corespunzator postului didactic ocupat;
f) activitatea prestata de cadrele didactice titulare, femei, care indeplinesc conditiile legale de pensionare, luand in calcul limita de varsta si stagiul de cotizare si opteaza pentru pensionare incepand cu data de 1 septembrie 2024, la solicitarea acestora;
g) activitatea prestata de personalul didactic de predare titular care implineste varsta de 65 de ani pana la data de 1 septembrie 2024;
h) activitatea prestata de personalul didactic de predare angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei;
i) activitatea prestata de cadrele didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) care nu sunt inscrise la examenul national de definitivare in invatamant;
j) activitatea prestata de cadrele didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) care sunt inscrise la examenul national de definitivare in invatamant, sesiunea 2024;
k) activitatea prestata de personalul didactic de predare care nu este numit/transferat/repartizat pe nivelul cel mai inalt al unitatii de invatamant corespunzator postului didactic ocupat, conform documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
l) in situatia reducerii numarului de ore la catedrele din invatamantul special, activitatea prestata de cadrele didactice care nu au finalizat studii universitare sau studii postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate de Ministerul Educatiei - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu una din specializarile: psihopedagogie speciala, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie sociala, pedagogie speciala, psihosociologie, filosofie-istorie (absolventi ai promotiilor 1978-1994) - in concordanta cu Centralizatorul ori studii universitare de masterat/master in domeniile psihologie sau stiintele educatiei, in concordanta cu Centralizatorul pentru invatamantul special;
m) activitatea prestata de personalul didactic de predare care nu detine avizele si atestatele necesare ocuparii postului didactic, conform prezentei Metodologii;
n) in situatia reducerii numarului de grupe/clase sau de ore la clasele/grupele din unitatile de invatamant in care se scolarizeaza alternative educationale, activitatea prestata de personalul didactic de predare care nu detine documentele care atesta parcurgerea modulelor de pedagogie specifice alternativelor educationale care se scolarizeaza in unitatea de invatamant respectiva, eliberate de federatiile, asociatiile, centrele care organizeaza alternative educationale in Romania;
o) in situatia reducerii numarului de ore la clasele/grupele cu predare intensiva/bilingva sau in limbile minoritatilor nationale, activitatea prestata de personalul didactic de predare care nu a absolvit studiile in limba in care se face predarea la aceste clase/grupe;
p) activitatea prestata de personalul didactic de predare titular numit/transferat/repartizat in doua sau mai multe unitati de invatamant preuniversitar, in cazul in care la nivelul uneia dintre unitati de invatamant se constata diminuarea numarului de ore.
(4) In cazul aparitiei situatiilor de reducere de activitate a personalului didactic de predare la nivelul unei unitati de invatamant, de completare a normei didactice de predare sau de restrangere de activitate, pe parcursul anului scolar, situatii care vizeaza doua sau mai multe cadre didactice titulare/angajate la aceeasi specialitate, se renunta, in ordine, la:
a) activitatea prestata de:
(i) personalul didactic de predare fara studii corespunzatoare postului;
(ii) personalul didactic de predare pensionat, asociat, titular incadrat in regim de plata cu ora;
(iii) personalul didactic de predare angajat in baza unui contract individual de munca pe perioada determinata;
(iv) personalul didactic de predare titular detasat la cerere;
(v) personalul didactic de predare titular detasat in interesul invatamantului;
b) activitatea prestata de personalul didactic de predare prevazut la alin. (3).
(5) Daca reducerea de activitate, care vizeaza doua sau mai multe persoane titulare/angajate de aceeasi specialitate la nivelul unei unitati de invatamant, nu se solutioneaza prin aplicarea prevederilor alin. (3) sau (4), dupa caz si nici luand in considerare cererile de reducere a normei didactice de predare, fara diminuarea salariului, a personalului didactic de predare, conform prevederilor legale in vigoare, desemnarea cadrelor didactice care intra in reducere de activitate se realizeaza in perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor si de incadrare a personalului didactic de predare titular, prin organizarea unui concurs sau prin evaluare obiectiva, conform criteriilor prevazute in anexa nr. 2.
Hotararea privind modalitatea de evaluare se stabileste de consiliul de administratie al unitatii de invatamant. In unitatile de invatamant in care se inregistreaza reduceri de activitate la catedrele constituite din discipline informatice (informatica, tehnologia informatiei si a comunicatiilor, tehnologii asistate de calculator, tehnologia informatiei si a comunicatiilor si utilizarea tehnicii de calcul, elemente de statistica si informatica medicala), iar cadrele didactice titulare/angajate pe aceste catedre indeplinesc conditiile de ocupare a tuturor acestor catedre, pentru stabilirea cadrelor didactice care intra in reducere de activitate, evaluarea se realizeaza global la nivelul tuturor catedrelor constituite din discipline informatice, dupa aplicarea prevederilor alin. (3) sau (4), dupa caz.
(6) In cazul in care desemnarea cadrului didactic aflat in reducere de activitate se face prin concurs, acesta este organizat de o comisie stabilita si aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant. Comisia este alcatuita din presedinte, care este directorul unitatii de invatamant, daca nu se afla in situatia de reducere de activitate, sau un alt cadru didactic titular, membru al consiliului de administratie, in situatia in care directorul este vizat de reducere, si doi membri evaluatori, unul dintre ei fiind reprezentantul ISJ/ISMB, celalalt un profesor titular cu gradul didactic I, de la alta unitate de invatamant, avand specializarea corespunzatoare disciplinei la care este reducerea, si un secretar, cadru didactic titular, membru al consiliului de administratie.
Evaluarea consta intr-o inspectie speciala la clasa si lucrare scrisa din programa de concurs specifica disciplinei.Evaluarea pentru fiecare proba se face prin note de la 10 la 1, acordate de cei doi evaluatori. Nota fiecarei probe se stabileste ca medie aritmetica a notelor acordate de cei doi evaluatori. Rezultatul final se obtine ca medie aritmetica a celor doua note. Concursul se anunta in maximum 48 de ore de la aprobarea proiectului de incadrare a personalului didactic de predare de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
(7) Evaluarea obiectiva este realizata de catre o comisie stabilita si aprobata de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant avand urmatoarea componenta: presedinte-directorul unitatii de invatamant, daca nu se afla in situatia de reducere, sau un alt cadru didactic titular, membru al consiliului de administratie din unitatea de invatamant, in situatia in care directorul este vizat de reducere de activitate, si doi membri-cadre didactice titulare de alta specialitate din unitatea de invatamant sau cadre didactice titulare de aceeasi specialitate din alte unitati de invatamant.
Evaluarea obiectiva se realizeaza in perioada prevazuta in Calendar si se finalizeaza cu punctajul atribuit conform criteriilor prevazute in anexa nr. 2. Daca rezultatul evaluarii obiective nu conduce la departajare, se aplica, in ordine, criteriile prevazute in Nota de la punctul V din anexa nr. 2, in baza documentelor justificative. Daca si dupa aplicarea acestor criterii se mentine egalitatea, departajarea se realizeaza luandu-se in considerare, in ordine, urmatoarele criterii:
a) gradul didactic;
b) nota/media cea mai mare obtinuta la examenul pentru obtinerea gradului didactic sau a definitivarii in invatamant;
c) dovada participarii la un program de formare continua acreditat ori a dobandirii de noi competente didactice prin programe de formare a adultilor sau finalizarea cu diploma a studiilor necesare ori a unui program de conversie profesionala postuniversitar in vederea dobandirii unei noi specializari didactice, diferite de specializarea curenta, in ultimii 2 ani scolari incheiati, conform prevederilor art. 188 alin. (5)-(8) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare.
(8) In cazuri exceptionale, in care atat directorul unitatii de invatamant, cat si toate celelalte cadre didactice care fac parte din consiliul de administratie al unitatii de invatamant sunt vizati de reducere de activitate, presedintele comisiei prevazute la alin. (6) sau alin. (7) poate fi un inspector scolar din cadrul ISJ/ISMB, numit prin decizie a inspectorului scolar general al ISJ/ISMB.
(2) Personalul didactic de predare titular aflat sub incidenta prevederilor din Contractul colectiv de munca unic la nivel de sector de negociere colectiva invatamant preuniversitar privind situatiile in care cadrele didactice nu fac obiectul restrangerii de activitate nu este afectat de restrangere de activitate, daca la aceeasi catedra sunt mai multe cadre didactice titulare de aceeasi specialitate, decat la solicitarea scrisa/cu acordul persoanelor in cauza, exceptand situatia prevazuta la art. 30 alin. (2) lit. e).
(3) De prevederile alin. (1) nu beneficiaza personalul caruia i s-au delegat atributii de conducere sau de indrumare si control, precum si personalul numit in functii de conducere, indrumare si control prin detasare in interesul invatamantului, pana la organizarea concursului, dar nu mai tarziu de sfarsitul anului scolar in curs.
(4) In situatia in care intr-o unitate de invatamant, la o anumita disciplina, reducerea de activitate vizeaza doar doua cadre didactice, dintre care una se incadreaza in prevederile art. 184 alin. (1)-(7) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare, si nu si-a dat acordul in vederea participarii la evaluare, celalalt cadru didactic poate ramane, la cerere, detasat in interesul invatamantului pe postul/catedra rezervat(a) a cadrului didactic care beneficiaza de rezervare, urmand ca evaluarea obiectiva sa se realizeze dupa revenirea cadrului didactic respectiv la post/catedra.
(5) In situatia reducerii de activitate la nivelul unei unitati de invatamant, daca un cadru didactic titular, care nu beneficiaza de prevederile alin. (1), refuza sa participe la evaluarea activitatii stabilita in consiliul de administratie al unitatii de invatamant, atunci, in vederea desemnarii cadrului didactic aflat in reducere de activitate conform prevederilor art. 26, se procedeaza dupa cum urmeaza:
a) comisia de organizare a concursului ii atribuie acestuia, din oficiu, media 1 (unu), in situatia in care desemnarea cadrului didactic aflat in reducere de activitate se realizeaza prin concurs;
b) comisia prevazuta la art. 26 alin. (7) stabileste, in perioada evaluarii, pentru respectivul cadru didactic, punctajul conform criteriilor prevazute in anexa nr. 2, in baza documentelor existente in unitatea de invatamant, in situatia in care desemnarea cadrului didactic aflat in reducere de activitate se realizeaza prin evaluare obiectiva.
(6) Cadrele didactice titulare/debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) desemnate pentru completarea normei didactice de predare pot solicita, la cerere, in perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor si de incadrare a personalului didactic de predare, completarea normei didactice de predare la nivelul unitatilor de invatamant/consortiilor, dupa cum urmeaza:
a) cu ore in specialitate vacante/rezervate, din disciplinele prevazute in documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra existente la o alta unitate de invatamant care face parte din acelasi consortiu cu unitatea de invatamant in care sunt titulare/angajate;
b) cu ore in specialitate vacante/rezervate existente la alta/alte discipline in unitatea/unitatile de invatamant in care sunt titulare/angajate sau la nivelul consortiului, pe care cadrele didactice au dreptul sa le predea conform studiilor finalizate cu diploma, in concordanta cu prevederile prezentei Metodologii si prevederile Centralizatorului;
c) cu alte ore vacante/rezervate existente la alta/alte discipline in unitatea/unitatile de invatamant in care sunt titulare/angajate sau la nivelul consortiului, din aceeasi arie curriculara, altele decat cele corespunzatoare specializarii/specializarilor de pe diploma/diplome, cuprinse in planurile-cadru de invatamant, pana la 1/3 de norma, cu mentinerea drepturilor salariale, in invatamantul gimnazial din mediul urban, conform art. 208 alin. (9) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare;
d) cu alte ore vacante/rezervate existente la alta/alte discipline in unitatea/unitatile de invatamant in care sunt titulare/angajate sau la nivelul consortiului, din aceeasi arie curriculara, altele decat cele corespunzatoare specializarii/specializarilor de pe diploma/diplome, cuprinse in planurile-cadru de invatamant, pana la 1/2 de norma, cu mentinerea drepturilor salariale, in invatamantul gimnazial din mediul rural, conform art. 208 alin. (10) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare;
e) cu alte ore vacante/rezervate existente la alta/alte discipline in unitatea/unitatile de invatamant in care sunt titulare/angajate sau la nivelul consortiului, decat cele corespunzatoare specializarii/specializarilor de pe diploma/diplome, cuprinse in planurile-cadru de invatamant, pana la 1/2 de norma, cu mentinerea drepturilor salariale, in invatamantul gimnazial din mediul rural, conform art. 208 alin. (10) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare;
f) cu ore pentru pregatirea remediala sau pentru activitati de stimulare a excelentei didactice pana la 4 ore saptamanal;
g) prin adaugarea de ore din activitati de educatie, complementare procesului de invatamant: scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii, in unitatea/unitatile de invatamant in care sunt titulare/angajate sau la nivelul consortiului, conform art. 208 alin. (3) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare.
(7) Cererile de completare a normei didactice de predare se analizeaza de catre consiliul/consiliile de administratie al/ale unitatii/unitatilor de invatamant la care cadrele didactice solicita completarea normei didactice de predare. Dupa analizarea cererilor formulate de cadrele didactice in consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant, directorii unitatilor de invatamant inainteaza catre ISJ/ISMB lista cadrelor didactice titulare pentru care s-a aprobat completarea normei didactice de predare, precum si lista cuprinzand cadrele didactice ale caror cereri au fost respinse, la care se anexeaza copii ale documentelor de numire/transfer/repartizare si ale actelor de studii, in vederea analizarii si emiterii deciziilor de completare a normei didactice de predare.
(8) In mediul rural, completarea normei didactice de predare pentru cadrele didactice titulare, conform specializarii/specializarilor inscrise pe diploma/diplomele de studii, in concordanta cu Centralizatorul, cu acordul cadrului didactic, se poate realiza pe durata unui an scolar ori pe durata nedeterminata. In mediul urban pot beneficia de completarea normei didactice de predare pe perioada nedeterminata, conform specializarii/specializarilor inscrise pe diploma/diplomele de studii, in concordanta cu Centralizatorul, cadrele didactice titulare care urmeaza sa-si completeze norma didactica cu ore in unitatile de invatamant in care au functionat prin completarea normei didactice neintrerupt in ultimii 3 (trei) ani scolari, daca orele respective sunt vacante si se certifica viabilitatea acestora pentru o durata de cel putin 2 (doi) ani scolari. Cadrele didactice pentru care se propune completarea normei didactice de predare pe perioada nedeterminata, in conditiile prezentei Metodologii, participa la sedinta de repartizare organizata la nivelul ISJ/ISMB pentru solutionarea completarilor de norma didactica de predare, in vederea consemnarii optiunii acestora in procesulverbal.
(9) Dupa emiterea deciziei inspectorului scolar general al ISJ/ISMB de completare a normei didactice de predare pe perioada determinata, directorul/directorii unitatii/unitatilor de invatamant la care cadrul didactic este titular/angajat incheie cu acesta actul aditional la contractul individual de munca, iar dupa emiterea deciziei de completare a normei didactice de predare pe perioada nedeterminata, directorul/directorii unitatii/unitatilor de invatamant la care cadrul didactic titular si-a completat norma didactica de predare incheie cu acesta contractul individual de munca pe perioada nedeterminata.
(10) Dupa solutionarea cererilor de completare de norma didactica la nivelul unitatilor de invatamant pentru cadrele didactice titulare, se solutioneaza, dupa aceeasi procedura prevazuta la alin. (6) si (7), cererile de completare a normei didactice pe perioada determinata de un an scolar depuse de cadrele didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) cu norma didactica incompleta, dar carora li se poate asigura cel putin jumatate de norma didactica de predare conform deciziei de repartizare pe post/catedra.
(11) In situatia in care doua sau mai multe cadre didactice solicita completarea/intregirea normei didactice de predare pe aceeasi catedra, departajarea se realizeaza conform prevederilor art. 25 alin. (6).
(12) In situatia in care cererea de completare a normei didactice de predare este respinsa de catre consiliul/consiliile de administratie al/ale unitatii/unitatilor de invatamant, persoana indreptatita are dreptul de a contesta hotararea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, printr-o cerere scrisa, adresata ISJ/ISMB, in perioada prevazuta in Calendar. Contestatia se solutioneaza conform prevederilor art. 4 alin. (20). Cadrul didactic a carui cerere de completare a normei didactice de predare la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant a fost respinsa participa la sedinta de repartizare organizata la nivelul ISJ/ISMB.
Art. 29 (1) Dupa asigurarea normelor didactice de predare cadrelor didactice titulare si a celor debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) in baza documentelor de numire/transfer/repartizare, conform art. 207 alin. (3)-(5) din Legea nr. 198/2023, cu modificarile ulterioare, si prezentei Metodologii, dupa solutionarea intregirilor si completarilor de norma didactica de predare la nivelul unitatilor de invatamant/consortiilor, conform art. 23-27, si dupa solutionarea cererilor de transfer in unitatea/unitatile de invatamant, conform art. 28 alin. (1) si (2), se incadreaza dupa aceleasi proceduri cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziilor de repartizare pe posturi didactice/catedre.
….
a) nu au obtinut calificativul „Foarte bine” in ultimul an scolar incheiat sau calificativul partial „Foarte bine” in anul scolar in curs;
b) au fost sanctionate disciplinar in ultimul an scolar incheiat sau in anul scolar in curs;
c) nu li se poate constitui o norma didactica completa de predare, dar li se poate constitui cel putin o jumatate de norma didactica de predare conform deciziei de repartizare pe post/catedra la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant in care au fost repartizate si nu-si completeaza norma didactica de predare pana la data de 31 august 2024, conform prezentei Metodologii;
d) nu li se poate constitui un post didactic complet/o norma didactica de predare completa in concordanta cu disciplina/disciplinele inscrise in decizia de repartizare si nu obtin o noua repartizare in etapa de modificare a repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) li se reduce in intregime postul didactic/catedra la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant in care sunt angajate;
f) obtin note sub 5 (cinci) la proba scrisa a concursului national, sesiunea 2024, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzatoare postului didactic/catedrei pe care sunt angajate, conform deciziilor de repartizare;
g) sunt eliminate din concursul national pentru frauda sau tentativa de frauda.