La debutul fiecarui an scolar este necesara o diagnoza privind nivelul de structurare a competentelor elevilor. in contextul special generat de pandemia COVID 19, aceasta diagnoza este mai mult decat necesara, ea stand la baza planificarii calendaristice si orientand proiectarea didactica.
"Prezentul indrumar metodologic are scopul de a facilita interventia profesorului de matematica in pregatirea elevilor, in anul scolar 2020-2021, pentru eliminarea sau reducerea decalajelor, create de finalizarea anului scolar 2019-2020 in conditii de pandemie, intre curriculumul scris (materializat in programa scolara) si cel implementat (aplicarea programei), avand in vedere faptul ca aceste decalaje au consecinte directe asupra curriculumului realizat (achizitiile elevilor)", este mentionat in ghid.
In vederea recuperarii decalajelor identificate se vor planifica activitati cu caracter remedial sau de recuperare, activitati de invatare care sa conduca la structurarea acelor competente ale elevilor partial structurate/nestructurate in anul scolar 2019-2020, fara a prejudicia tintele anului scolar 2020-2021.
Fiecare profesor va trebui sa decida cum recupereaza materia de anul trecut, a anuntat secretarul de stat Luminita Barcari. Ministerul urmeaza sa ofere ghiduri cu recomandari pentru 16 discipline, la care se adauga un material-suport pentru invatamantul primar si unul pentru invatamantul prescolar.