Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ora de muzica ar putea fi eliminata din programa scolara pentru gimnaziu

de Ana-Maria Tudor la 25 Ian. 2016 Exclusiv
14 comentarii

Ora de muzica ar putea fi eliminata din programa scolara pentru gimnaziu Programa scolara pentru invatamantul gimnazial va fi modificata din aceasta toamna. Dupa ce ministerul Educatiei a primit propunerea de a scoate o ora de limba romana si tranferul limbii latine la liceu, o alta propunere a starnit controverse in randul profesorilor si parintilor.

Ultima propunere pentru modificarea programei scolare vizeaza reducerea numarului de ore de muzica la gimnaziu. In plus, ora de muzica va fi scoasa de tot din programa scolara pentru clasa a VIII-a.

Profesorii si parintii au initiat deja o petitie prin care se impotrivesc eliminarii orei de muzica. Petitia pro Ora de Muzica poate fi semnata aici.

Propunerea de reducere a numarului orelor de muzica la gimnaziu a fost insa aspru criticata de dirijori, compozitori si cantareti de toate varstele. In plus, aceasta masura ar afecta si norma didactica a profesorilor de muzica, acestia riscand sa ramana cu mai putine ore de predare sau unii dintre ei chiar putand sa isi piarda postul.

"Am luat legatura cu foarte multe cadre didactice, cu inspectorate scolare, cu copii, cu parinti. Sunt mii, chiar zeci de mii de care s-au alaturat campaniei noastre", avertizeaza Madalin Guruian, initiatorul campaniei "Da pentru ora de muzica".

Reducerea numarului de ore de muzica a venit la propunerea Institutului de Stiinte ale Educatiei, insa reprezentantii domeniului muzical din Romania nu sunt de acord cu aceasta prevedere.

"Mi se pare ca e cea mai mare aberatie pe care am auzit-o in viata mea. Sunt tari civilizate unde muzica si sportul sunt primele materii in cataloage. Muzica este o stiinta. O stiinta mult mai exacta decat pot crede oamenii in ziua de azi si de cele mai multe ori aceasta muzica vindeca. Este foarte important ca toti cei care sunt la varste fragede sa invete muzica. Este adevarat ca modul de predare din acest moment a materiei muzica in scolile primare este un mod depasit. Profesorii trebuie sa fie mult mai ancorati in prezent. Ar trebui sa dea exemple din viata reala, nu doar exemple care au fost acum 100 - 200 de ani", subliniaza artistul Zoli Toth,
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii

"Muzica pentru mine inseamna aproape totul. Nu am cum sa nu sustin ceva in care cred cu desavarsire. Am un copil si bineinteles ca ma aude mereu cantand in casa si ma imita, dar chiar si daca nu as fi fost muzician nu mi-as fi dorit ca fetita noastra sa nu studieze muzica pentru ca orice lucrare muzicala exprima o suma de stari sufletesti, de emotii", a declarat dirijorul Cezar Mihail Verlan.

Propunerea a fost dezbatuta online de peste 17.000 de parinti, profesori si elevi, cei mai multi dintre ei aratand ca nu isi doresc implementarea acesteia.

"Cele 50 de min pe care le petrecem in ora de muzica sunt mult mai utile decat alte 50 de minute pe care le-am petrece acasa acasa sau in parc. Aceasta materie are un rol foarte important in formarea culturii noastre generale. Deci, ar trebui sa fie pastrata", spune o eleva in clasa a VIII-a.

Citeste si Cum va fi modificata programa scolara pentru gimnaziu
Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.94 din 18 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 14 comentariiAdauga comentariul tau

OH NO 2016-02-02 15:52:56

Copiii de astazi sunt ghiftuiti cu senzatii tari de catre parinti care nu mai au timp pentru ei. Sunt umflati cu fast-fooduri, abandonati in fata jocurilor de calculator si drogati cu roller-coastere! Bineinteles ca de vina sunt profesorii de ed. plastica si ed. muzicala ca nu sunt capabili sa-i faca pe copii sa-si dea seama ca au si suflet in izolata aia de ora sau jumatate de ora. Parintii sunt depasiti si epuizati si produc alte generatii de depasiti si epuizati. La ce va asteptati de la o populatie care in proportie 70% nu a fost niciodata la teatru si niciodata intr-un muzeu? Ar trebui introduse poze cu mahalalele de tigani in manualele de ed plastica, iar la muzica piesele lui Jean de la Craiova.

CC 2016-02-02 10:01:28

S-o elimine si din programa de la liceu, este inutila...Pierdere de vreme pentru elevi, castig de bani pentru profesori, ATAT

jaber 2016-01-31 15:04:16

Orele de ed. Plastica si ed. muzicala dezvolta creativitatea!
In sistemul nostru de invatamant axat pe memorare si dezvoltarea gandirii in sabloane este firesc ca aceste ore nu isi gasesc locul. Sa nu uitam ca in perioada ceausista s-a lovit in continutul acestor ore chiar daca au ramas in scoli, iar astazi profesorii lucreaza dupa aceleasi programe ca acum 27 de ani. De ce s-a degradat continutul acestor ore in era ceausista? Pentru ca dezvolta gandirea divergenta, gandirea “out of the box” care incurca si creeaza probleme in dictatura. Aceasta reactive impotriva artelor este doar o consecinta a generatiilor educate in comunism.
Dar noi nu mai traim in dictatura! Mai mult, ne dorim sa intram pe piata capitalista in care schimbarile tehnologice, sociale, economice au loc cu rapiditate si in care doar executia manufacturilor de calitate nu mai constituie demult un avantaj competitiv. In toate tarile Europei de Vest si America orele de arte ocupa cu mult mai mult spatiu din planul cadru decat ocupa in prezent in Romania.
Valoarea inovatiei este direct proportionala cu nivelul profesional, fiind fundamentala in functiile de manageriat. Una dintre problemele cu care se confrunta companiile cu tehnologie de varf din Romania este la nivelul de top management unde cei responsabili isi scuza esecurile acuzand ca problemele pe care trebuie sa le rezolve “nu sunt programate”, “ca lucrurile se schimba de la o zi la alta”, “ca nu exista stabilitate” si “ca stresul este mare”. Le lipseste exact acea atitudine creativa, ingenioasa si inovativa si nu isi dau seama ca acesta este jobul lor! Toti ne dorim salarii cat mai mari, echivalente cu cele din Europa. Aceasta nu se va intampla daca oferim forta de munca ieftina si usor de inlocuit prin activitati de executie simple fara sa ne gandim si la activitatea de dezvoltare-cercetare pentru care este nevoie de angajati bine pregatiti d.p.d.v. tehnic si la curent cu tehnologiile actuale, de asemenea prin prisma mentalitatii si a comportamentului profesional este nevoie ca acestia sa satisfaca cerintele unui mediu puternic concurential prin creativitate, inovatie, abilitatea de a gasi solutii la probleme, abilitati de comunicare in echipa, cu clientii si furnizorii, cat si orientati spre munca de calitate.
Poate nu ar fi rau pentru acest popor sa acceleram acest proces de scoatere a creativitatii din invatamantul romanesc si sa desfiintam facultatile de arte pt a nu mai avea profesori, sa scoatem 20-30 de generatii de mana de lucru tot mai ieftina pt companiile straine care ameninta permanent ca pleaca in China, ca sa ajungem sa ne dam seama de valoarea acestor materii cu adevarat, ca pe urma sa se inceapa restructurarea fundamentala a ivatamantului romanesc! Problema este ca si eu am un copil si nu mai vreau sa faca parte tot din generatia de sacrificiu!

Muntean R. 2016-01-29 12:02:44

Da, sunt de acord cu mentinerea orelor de muzica, dar in alt format, mai placut copiilor. E adevarat ca trebuie sa stie si putina teorie, dar cred, ca cel mai de folos ar fi, sa se predea teorie despre compozitori, atat cat sa ramana cu cateva informatii si in rest sa se exemplifice mai mult, sa fie orele mai placute. Nu exista dotari in scoli, dar cred ca i-ar atrage sa cunoasca instrumente, sa audieze piese muzicale pentru diferite instrumente, arii din opere, etc. Si cred, ca le-ar placea, sa se discute si despre alte genuri muzicale. Trebuie gasita metoda de-ai atrage, de-a astepta cu plcere ora de muzica, fara referate...

Lorena V. 2016-01-28 10:15:21

Zilele trecute, copilul meu a avut de facut un referat la muzica, trebuaiu minim 5 pagini cu pozeeee pentru NOTA 10. Pentru ca invata la o materie la care avea lucrare a doua zi, i l-am facut eu...Hai sa spunem NU pentru ora de muzica. Copilul a luat 10, doamna profesoara, salariul si uite-asa ''timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim''. Aprob ce au scris Sorina si Cornel, sigur ei nu sunt profesori de muzica.

Ion 2016-01-28 05:04:07

Cu ani multi in urma, cercetatorii britanici afirmau ca grupurile cu talente muzicale sunt in fapt, clasele de elevi cu un QI mult peste medie, dezvoltat! - Experimentati?!, eu am ajuns la aceeasi concluzie!!

Sandu Maria 2016-01-27 13:24:51

Disciplina muzic„ este pentru elevi un balsam al sufletului,o pauz„ de recreere a creierului un nou Ónceput de propoziție sau fragment Óntr-un text.OPtez pentru menținerea disciplinei.

Sorina 2016-01-27 08:45:48

Daca orele de muzica ar fi altfel... mai atractive si cu mai putina teorie de memorat, poate ca ar fi si agreate de elevi. Nu toti copii au ureche muzicala si de aici apare si dezinteresul lor pentru aceasta ora. Din temelie ar trebui schimbat ceva, copii ar trebui sa aiba ore de auditie, sa poata sa recunoasca o simfonie celebra, sa distinga madrigalul de colind etc. Daca s-ar putea, elevii ar trebui sa aiba la alegere instrumente, sa poata opta si sa vada ce ''li se potriveste''. Ori fa lucrul asta intr-o scoala dintr-un oras, sa vezi daca se poate...ce sa mai vorbim de scolile de la sate. Si atunci, daca aceasta posibilitate e un vis maret irealizabil, da-le manuale cu zeci de cantece in care cei mai multi ''isi prind urechile'' in portativele ce par, cel putin in manualul de clasa a VIII, nave cosmice. Spun DA pentru ora de muzica in scoala, dar ca materie optionala, fara note dar cu absente... si deci fara teme acasa.

elena 2016-01-26 22:34:41

muzica ,educatia artistica pictura,desen ,sportul au devenit materii neglijabile ,ministerul e total paralel cu realitatea;baga in scoli materii de studiu noi inutile si le scoate pe cele care pot modela in bine si frumos sufletul copiilor.

Viorel Vyo 2016-01-26 15:40:01

De ce este mai importanta RELIGIA decat MUZICA ? Cine stabileste acest lucru ? Sau dam cu banul : daca este "pajura" ramane Religia, daca este "cap" ramane Muzica. Avem la Ministerul Educatiei si la ISE tot felul de neaveniti, care au uitat ca in scoala generala trebuie sa iti faci "cultura generala". Si cred ca din aceasta cultura generala face parte si MUZICA !

Tatiana Jipa 2016-01-26 12:31:12

Ne-am saturat de atatea aberatii din partea parlamentarilor romani ! Terminati cu ce ganditi noaptea ! Nu mai puneti in practica ceva ceea ce nu vrea si poporul !

Cornel 2016-01-26 10:35:43

Incarcam programa scolara cu fel si fel de materii, copii cara ''saci'' de cartio in spate si pana la urma nu stiu mai nimic. In afara de materiile care se cer la examene si pentru care macar cei constienti se invata de teama, pentru celelalte exista un dezinteres total. Profesorii tin majoritatea orelor, cu exceptia celor de romana si matematica, intr-o harmalaie de nedescris sper ca nu sariti sa ma contraziceti, mergeti si ascultati la usile claselor si va veti convinge... Decat sa adaugam materii peste materii, mai bine s-ar face zilnic o ora de ''civilizatie-buna crestere-bun simt...etc'', iar profesorii ar redevenii ceea ce au fost odata, oameni respectati. Atata timp cat vor exista copii ai caror parinti sponsorizeaza cu ceva scoala si pe tema aceasta nu se ia nimeni de el ca face galagie la ore sau ca vine nu stiu cum imbracat/a sau machiata, putem sa agaugam n-materii, nu vom schimba cu nimic invatamantul. Ideea este ca schimbarea trebuie sa se faca din alt unghi, cel din interesul elevului si nu al unui profesor care ramane fara catedra.

Iulia 2016-01-26 09:43:09

Tovarasilor nostri le place muzica pe bancnote nu muzica pe note....

CALOTA RODICA 2016-01-26 06:12:07

Dupa numeroase incercari de a scoate din programa mai multe discipline de sorginte umanista, destinate a ne face mai umani, acum a venit randul muzicii: oricum, suntem afoni. Cum si-or mai lecui copiii sufletul, de-aici incolo,si asa destul de bolnav, fara sunet si fara culoare intr-o existenta depresiva de cativa ani buni? Si eu care asteptam sa se introduca si ore de dans in scoli!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!