Proiect de lectie 2018. Criterii de evaluare a activitatilor

de Laura Galescu la 01 Ian. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lectie 2018. Criterii de evaluare a activitatilor01Ian.2019

Un profesori bun se preocupa sa gaseasca metode de predare atractive si invata sa comunice eficient cu elevii. Pe langa acestea, insa, invatatorii si profesorii trebuie sa se ocupe de multe alte aspecte, printre care si elaborarea proiectelor de lectie (planuri de lectie).

Iata aspecte esentiale de care trebuie sa tina cont pentru un proiect de lectie:
 
Obiectul:
Clasa:
Subiectul lectiei:
Tipul lectiei:
Obiectivul fundamental:

Desfasurarea lectiei


 

Proiectarea demersului instructiv-educativ trebuie sa fie adecvata situatiilor concrete de invatare pentru a obtine rezultate satisfacatoare.
 
GRILE DE EVALUARE. CRITERII DE AUTOEVALUARE A ACTIVITATILOR
 
Elaborarea concreta a proiectului deriva din raportarea si respectarea caracteristicilor procesului instructiv-educativ, a particularitatilor elevilor, a obiectivelor generale si specifice ale disciplinei, timpului, climatului psihosocial, resurselor didactice etc. De cunoasterea si analiza lor depinde o prima schitare a proiectelor de lectie.
 
Important este sa existe o coerenta si o complementaritate intre structura proiectului si activitatea efectiv realizata.
 
Eficienta si calitatea activitatii este data de urmatoarele atribute:
 
·          Contributia la sporirea si reactualizarea cunostintelor, la formarea deprinderilor tuturor elevilor;
·          Contributia la dezvoltarea intelectuala a elevilor;
·          Economia de timp realizata si sporirea densitatii sarcinilor de invatare;
·          Organizarea si succesiunea logica a etapelor;
·          Adoptarea variantelor structurale, pentru activizarea elevilor;
·          Participarea elevilor la toate etapele lectiei;
·          Afirmarea rolului profesorului de indrumator si coordonator al procesului didactic;
·          Reactia clasei pe parcursul procesului;
·          Desfasurarea si realizarea muncii independente din clasa si de acasa;
·          Dozarea si optimizarea gradului de dificultate si de realizare a aplicatiilor".

 Principalele repere dintr-o fisa de evaluare a lectiei
 
I.  PROIECTAREA LECTIEI
 
         Calitatea proiectului de lectie:
 
·         dcumentarea stiintifica si metodica;
·         ientificarea si explicarea corecta a obiectivelor lectiei;
·         crelarea dintre obiective si celelalte componente ale lectiei;
·         crectitudinea exprimarii aspectului estetic;
·         ceativitatea in structura lectiei.
 
II.  REALIZAREA LECTIEI
 
         Pregatirea conditiilor necesare desfasurarii  lectiei:
 
·         asigurarea mijloacelor de invatamant;
·         existenta unor conditii igienice corespunzatoare;
·         organizarea colectivului de elevi.
 
III.  REALIZAREA LECTIEI
 
         Pregatirea conditiilor necesare desfasurarii  lectiei:
 
·         asigurarea mijloacelor de invatamant;
·         existenta unor conditii igienice corespunzatoare;
·         organizarea colectivului de elevi.

         Valente educative, formative:
 
·         contributia lectiei la dezvoltarea gandirii;
·         contributia lectiei la dezvoltarea limbajului,
·         contributia lectiei la dezvoltarea imaginatiei;
·         contributia lectiei la dezvoltarea autonomiei elevilor.

         Continutul stiintific:
 
·         rigurozitatea conceptelor si notiunilor stiintifice care fundamenteaza continutul  lectiei;
·         corectitudinea informatiilor prezentate in lectie;
·         dozarea optima a informatiilor si valorilor transmise;
 
        Corelatii inter - si intradisciplinare:
 
·         stabilirea corecta a locului lectiei in sistem;
·         valorificarea cunostintelor, priceperilor si deprinderilor prealabile implicate in invatarea noului continut;
·         sublinierea si intarirea elementelor esentiale si de perspectiva, ce vor interveni in lectiile urmatoare;
·         corelatii cu date si fapte cunoscute de la alte discipline de invatamant, din experienta de viata a elevilor;
·        integrarea unor informatii nespecifice in campul informational.

         Caracter practic -aplicativ:
 
·         conturarea unui instrument de lucru in cadrul disciplinei sau interdisciplinar;
·         aplicarea in lectie a cunostintelor dobandite;
·         posibilitatea aplicarii in alte lectii, la aceeasi disciplina sau alte discipline de invatamant, a cunostintelor si priceperilor asimilate;
·         posibilitatea aplicarii noului continut in activitati din afara clasei si a scolii;
·         posibilitatea aplicarii noului continut in activitati din afara clasei si a scolii.

         Alegerea si folosirea metodelor de predare-invatare:
 
·         utilizarea unor metode active, centrate pe elev;
·         masura in care strategia didactica folosita este corelata cu particularitatile elevilor si ale colectivului;
·         preocuparea pentru folosirea deprinderilor de activitate independenta;
·         gradul de realizare a diferentierii si individualizarii demersului didactic;


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

proiect de lectie 2018plan de lectie 2018plan de lectiemodel plan de lectie


x

Lasa un raspuns




26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Descarca GRATUIT
Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x