Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Proiect de lectie 2018. Criterii de evaluare a activitatilor

de Laura Galescu la 19 Oct. 2018
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Proiect de lectie 2018. Criterii de evaluare a activitatilor19Oct.2018

Un profesori bun se preocupa sa gaseasca metode de predare atractive si invata sa comunice eficient cu elevii. Pe langa acestea, insa, invatatorii si profesorii trebuie sa se ocupe de multe alte aspecte, printre care si elaborarea proiectelor de lectie (planuri de lectie).

Iata aspecte esentiale de care trebuie sa tina cont pentru un proiect de lectie:
 
Obiectul:
Clasa:
Subiectul lectiei:
Tipul lectiei:
Obiectivul fundamental:

Desfasurarea lectiei


 

Proiectarea demersului instructiv-educativ trebuie sa fie adecvata situatiilor concrete de invatare pentru a obtine rezultate satisfacatoare.
 
GRILE DE EVALUARE. CRITERII DE AUTOEVALUARE A ACTIVITATILOR
 
Elaborarea concreta a proiectului deriva din raportarea si respectarea caracteristicilor procesului instructiv-educativ, a particularitatilor elevilor, a obiectivelor generale si specifice ale disciplinei, timpului, climatului psihosocial, resurselor didactice etc. De cunoasterea si analiza lor depinde o prima schitare a proiectelor de lectie.
 
Important este sa existe o coerenta si o complementaritate intre structura proiectului si activitatea efectiv realizata.
 
Eficienta si calitatea activitatii este data de urmatoarele atribute:
 
·          Contributia la sporirea si reactualizarea cunostintelor, la formarea deprinderilor tuturor elevilor;
·          Contributia la dezvoltarea intelectuala a elevilor;
·          Economia de timp realizata si sporirea densitatii sarcinilor de invatare;
·          Organizarea si succesiunea logica a etapelor;
·          Adoptarea variantelor structurale, pentru activizarea elevilor;
·          Participarea elevilor la toate etapele lectiei;
·          Afirmarea rolului profesorului de indrumator si coordonator al procesului didactic;
·          Reactia clasei pe parcursul procesului;
·          Desfasurarea si realizarea muncii independente din clasa si de acasa;
·          Dozarea si optimizarea gradului de dificultate si de realizare a aplicatiilor".

 Principalele repere dintr-o fisa de evaluare a lectiei
 
I.  PROIECTAREA LECTIEI
 
         Calitatea proiectului de lectie:
 
·         dcumentarea stiintifica si metodica;
·         ientificarea si explicarea corecta a obiectivelor lectiei;
·         crelarea dintre obiective si celelalte componente ale lectiei;
·         crectitudinea exprimarii aspectului estetic;
·         ceativitatea in structura lectiei.
 
II.  REALIZAREA LECTIEI
 
         Pregatirea conditiilor necesare desfasurarii  lectiei:
 
·         asigurarea mijloacelor de invatamant;
·         existenta unor conditii igienice corespunzatoare;
·         organizarea colectivului de elevi.
 
III.  REALIZAREA LECTIEI
 
         Pregatirea conditiilor necesare desfasurarii  lectiei:
 
·         asigurarea mijloacelor de invatamant;
·         existenta unor conditii igienice corespunzatoare;
·         organizarea colectivului de elevi.

         Valente educative, formative:
 
·         contributia lectiei la dezvoltarea gandirii;
·         contributia lectiei la dezvoltarea limbajului,
·         contributia lectiei la dezvoltarea imaginatiei;
·         contributia lectiei la dezvoltarea autonomiei elevilor.

         Continutul stiintific:
 
·         rigurozitatea conceptelor si notiunilor stiintifice care fundamenteaza continutul  lectiei;
·         corectitudinea informatiilor prezentate in lectie;
·         dozarea optima a informatiilor si valorilor transmise;
 
        Corelatii inter - si intradisciplinare:
 
·         stabilirea corecta a locului lectiei in sistem;
·         valorificarea cunostintelor, priceperilor si deprinderilor prealabile implicate in invatarea noului continut;
·         sublinierea si intarirea elementelor esentiale si de perspectiva, ce vor interveni in lectiile urmatoare;
·         corelatii cu date si fapte cunoscute de la alte discipline de invatamant, din experienta de viata a elevilor;
·        integrarea unor informatii nespecifice in campul informational.

         Caracter practic -aplicativ:
 
·         conturarea unui instrument de lucru in cadrul disciplinei sau interdisciplinar;
·         aplicarea in lectie a cunostintelor dobandite;
·         posibilitatea aplicarii in alte lectii, la aceeasi disciplina sau alte discipline de invatamant, a cunostintelor si priceperilor asimilate;
·         posibilitatea aplicarii noului continut in activitati din afara clasei si a scolii;
·         posibilitatea aplicarii noului continut in activitati din afara clasei si a scolii.

         Alegerea si folosirea metodelor de predare-invatare:
 
·         utilizarea unor metode active, centrate pe elev;
·         masura in care strategia didactica folosita este corelata cu particularitatile elevilor si ale colectivului;
·         preocuparea pentru folosirea deprinderilor de activitate independenta;
·         gradul de realizare a diferentierii si individualizarii demersului didactic;


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.53 din 15 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!