Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Deputatul Cornelia Negrut: eliminarea istoriei din programa scolara, "un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei!"

de Gavrila Cristina la 11 Feb. 2016
2 comentarii

Deputatul Cornelia Negrut: eliminarea istoriei din programa scolara, "un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei!" Deputatul Cornelia Negrut (Grup ALDE) se alatura pozitiei Academiei Romane si se opune vehement propunerii de eliminare a istoriei din programa scolara.

Deputatul Grupului ALDE considera ca eliminarea isoriei din programa scolara reprezinta "un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei!".

"Imi exprim sustinerea totala fata de pozitia transanta a Academiei Romane si a societatii civile referitoare la intentiile Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice de a modifica radical programele scolare in vigoare.

Consider ca demersurile de insumare a mai multor discipline, coroborate cu renuntarea la anumite ore, pe de o parte, si pe de alta parte eliminarea altor discipline, precum limba latina, sunt nu doar in dezavantajul elevilor romani, dar si un factor de regres al intregului sistem educational. Aceste initiative vizeaza comasarea Matematicii cu Informatica in clasele V-VIII, transformarea Fizicii, Chimiei si a Biologiei in disciplinele „Stiintele vietii” si „Stiintele mediului”, reinvatarea Istoriei sub denumirea „Educatie pentru societate”, precum si reducerea numarului de ore de limba romana si istorie.

Dintre toate propunerile lansate recent de responsabilii MENCS, modificarea disciplinei „Istorie”in „Educatie pentru societate” mi se pare inacceptabila si de o gravitate strigatoare la cer! Nu pot concepe ca, in mileniul III si dupa 26 de ani de cand Romania a scapat de cenzura si opresiunile comuniste, ne mai putem reintoarce intr-un trecut oripilant pentru invatamantul romanesc! Din nefericire, transformarea Istoriei Romaniei in alta disciplina, indiferent de numele ei, nu numai ca ne arunca intr-un mod bizar in perioada comunista, dar compromite la modul odios dezvoltarea noastra armonioasa ca natiune, popor, stat. Totodata, atrag atentia ca materializarea unui astfel de proiect cel putin deplasat va putea avea consecinte dramatice pentru generatiile viitoare, deoarece elevii nostri de astazi, pe care-i dorim salvatorii de maine ai Romaniei depopulate, vor fi privati in mod cinic si intentionat tocmai de cunoasterea istoriei neamului lor!

 Ma intreb, mai mult sau mai putin retoric, cine si de ce orchestreaza asemenea „strategii” de indobitocire a romanilor. Ce scop au asemenea „inventii”? Ce-i mana pe initiatorii lor in astfel de „lupte”? Pe vremea mult hulita se invata Istoria Republicii Populare Romane, acum avem, simplu, Istorie – clasa a XII, iar daca, Doamne fereste!, „reforma curajoasa” a mai marilor din Ministerul Educatiei va fi si aplicata, nu o sa mai avem Istorie deloc! Ce sa mai vorbim de Istoria romanilor?! Mai nou, ministrul Tineretului si Sportului interzice intonarea imnului national la competitiile sportive, iar ministrul Curaj vrea sa reduca orele de limba romana si sa preschimbe istoria in altceva! Doamna si domnule ministru, de unde v-au venit aceste idei „geniale”??!!..., milioane de romani vor sa auda un raspuns la aceasta intrebare…

Marele Nicolae Iorga spunea extraordinar ca „Un popor care nu-si cunoaste istoria e ca un copil care nu-si cunoaste parintii!”. Aceasta propunere abracadabranta, care urmareste disparitia Istoriei din programa scolara, in apropierea centenarului Marii Uniri de la 1918, constituie, in opinia mea, un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei. Aceasta disciplina fundamentala pentru orice tara a lumii nu trebuie modificata, bulversata, comasata, uitata si nepredata! Consider ca ea trebuie sa ramana cel putin asa cum este in prezent, daca nu se poate transforma, asa cum ar fi firesc, in „Istoria romanilor”!
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii

Protestez public fata de astfel de actiuni indreptate, in mod evident, nu numai impotriva romanilor, ci si a legii fundamentale, deoarece aruncarea Istoriei la cosul indiferentei si a uitarii si stergerea ei din manualele scolare aduce atingere grava articolului 1 al Constitutiei, care spune ca „Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil”. Daca ne pierdem identitatea, ne uitam istoria, ne e rusine sa spunem ca suntem romani, cei ramasi in tara, nu doar cei din Diaspora, atunci unde vom ajunge?...", subliniaza deputatul Cornelia Negrut.
Autor: Gavrila Cristina

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.85 din 13 voturi

x


Intrebare antispam: 5 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 2 comentariiAdauga comentariul tau

Lupu Alexandra 2016-02-12 17:58:17

Am citit articolul dv. si sunt de acord cu cele afirmate. A pastra materiile in forma care sunt acum nu este nicio problema. Problema este la cuprinsul si la volumul de informatii pe care manualele le ofera elevilor. Am un baiat in clasa a VII - a si unul in clasa a XI - a . Cel mic este a studat la geografie Asia .O multime de denumiri ciudate, notiuni si date despre economie, populatie care in timp se vor schimba , pe care dupa ora elevii le uita instantaneu, care fac materia sa fie neatractiva. La fel se intampla si la istorie, biologie. Iar daca ii intrebi lucruri elementare despre Romania, despre istoria tarii, despre corpul uman nu le stiu.
Ar trebui simplificata materia la nivelul mediu de cultura , pentru ca nu toti vom deveni docenti. Cine vrea sa studieze o anumita materie nu are decat.

Labes Narcis 2016-02-12 09:37:23

Foarte bine.Si asa copii au foarte multe teme de facut si trebuie sa se mai si recreeze.Cum spunea un vechi proverb:De ce sa stiu despre Eminescu,ce el stie ceva despre mine?

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!