Deputatul Grupului ALDE considera ca eliminarea isoriei din programa scolara reprezinta "un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei!".
"Imi exprim sustinerea totala fata de pozitia transanta a Academiei Romane si a societatii civile referitoare la intentiile Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice de a modifica radical programele scolare in vigoare.
Consider ca demersurile de insumare a mai multor discipline, coroborate cu renuntarea la anumite ore, pe de o parte, si pe de alta parte eliminarea altor discipline, precum limba latina, sunt nu doar in dezavantajul elevilor romani, dar si un factor de regres al intregului sistem educational. Aceste initiative vizeaza comasarea Matematicii cu Informatica in clasele V-VIII, transformarea Fizicii, Chimiei si a Biologiei in disciplinele „Stiintele vietii” si „Stiintele mediului”, reinvatarea Istoriei sub denumirea „Educatie pentru societate”, precum si reducerea numarului de ore de limba romana si istorie.
Dintre toate propunerile lansate recent de responsabilii MENCS, modificarea disciplinei „Istorie”in „Educatie pentru societate” mi se pare inacceptabila si de o gravitate strigatoare la cer! Nu pot concepe ca, in mileniul III si dupa 26 de ani de cand Romania a scapat de cenzura si opresiunile comuniste, ne mai putem reintoarce intr-un trecut oripilant pentru invatamantul romanesc! Din nefericire, transformarea Istoriei Romaniei in alta disciplina, indiferent de numele ei, nu numai ca ne arunca intr-un mod bizar in perioada comunista, dar compromite la modul odios dezvoltarea noastra armonioasa ca natiune, popor, stat. Totodata, atrag atentia ca materializarea unui astfel de proiect cel putin deplasat va putea avea consecinte dramatice pentru generatiile viitoare, deoarece elevii nostri de astazi, pe care-i dorim salvatorii de maine ai Romaniei depopulate, vor fi privati in mod cinic si intentionat tocmai de cunoasterea istoriei neamului lor!
Ma intreb, mai mult sau mai putin retoric, cine si de ce orchestreaza asemenea „strategii” de indobitocire a romanilor. Ce scop au asemenea „inventii”? Ce-i mana pe initiatorii lor in astfel de „lupte”? Pe vremea mult hulita se invata Istoria Republicii Populare Romane, acum avem, simplu, Istorie – clasa a XII, iar daca, Doamne fereste!, „reforma curajoasa” a mai marilor din Ministerul Educatiei va fi si aplicata, nu o sa mai avem Istorie deloc! Ce sa mai vorbim de Istoria romanilor?! Mai nou, ministrul Tineretului si Sportului interzice intonarea imnului national la competitiile sportive, iar ministrul Curaj vrea sa reduca orele de limba romana si sa preschimbe istoria in altceva! Doamna si domnule ministru, de unde v-au venit aceste idei „geniale”??!!..., milioane de romani vor sa auda un raspuns la aceasta intrebare…
Marele Nicolae Iorga spunea extraordinar ca „Un popor care nu-si cunoaste istoria e ca un copil care nu-si cunoaste parintii!”. Aceasta propunere abracadabranta, care urmareste disparitia Istoriei din programa scolara, in apropierea centenarului Marii Uniri de la 1918, constituie, in opinia mea, un act criminal la adresa natiunii romane si a viitorului ei. Aceasta disciplina fundamentala pentru orice tara a lumii nu trebuie modificata, bulversata, comasata, uitata si nepredata! Consider ca ea trebuie sa ramana cel putin asa cum este in prezent, daca nu se poate transforma, asa cum ar fi firesc, in „Istoria romanilor”!
Protestez public fata de astfel de actiuni indreptate, in mod evident, nu numai impotriva romanilor, ci si a legii fundamentale, deoarece aruncarea Istoriei la cosul indiferentei si a uitarii si stergerea ei din manualele scolare aduce atingere grava articolului 1 al Constitutiei, care spune ca „Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil”. Daca ne pierdem identitatea, ne uitam istoria, ne e rusine sa spunem ca suntem romani, cei ramasi in tara, nu doar cei din Diaspora, atunci unde vom ajunge?...", subliniaza deputatul Cornelia Negrut.
Lupu Alexandra 12 Feb. 2016 17:58:17
Am citit articolul dv. si sunt de acord cu cele afirmate. A pastra materiile in forma care sunt acum nu este nicio problema. Problema este la cuprinsul si la volumul de informatii pe care manualele le ofera elevilor. Am un baiat in clasa a VII - a si unul in clasa a XI - a . Cel mic este a studat la geografie Asia .O multime de denumiri ciudate, notiuni si date despre economie, populatie care in timp se vor schimba , pe care dupa ora elevii le uita instantaneu, care fac materia sa fie neatractiva. La fel se intampla si la istorie, biologie. Iar daca ii intrebi lucruri elementare despre Romania, despre istoria tarii, despre corpul uman nu le stiu.Ar trebui simplificata materia la nivelul mediu de cultura , pentru ca nu toti vom deveni docenti. Cine vrea sa studieze o anumita materie nu are decat.
Labes Narcis 12 Feb. 2016 09:37:23
Foarte bine.Si asa copii au foarte multe teme de facut si trebuie sa se mai si recreeze.Cum spunea un vechi proverb:De ce sa stiu despre Eminescu,ce el stie ceva despre mine?