Compendiul pentru copiii cu cerinte educationale speciale a fost realizat in cadrul programului finantat din fonduri europene "Sa redescoperim scoala!". Cele 144 de pagini speciale au atasat si un CD cu varianta in limba engleza a textelor.
Volumul educational se adreseaza tinerilor intre 6-16 ani, este structurat in sapte capitole si necesita un program special de educatie pentru copiii cu dificultati de auz, de vorbire, locomotorii, care sufera de diabet, autism sau deficiente mintale.
Manualul a fost realizat ca punct de sprijin pentru cei care ii asista pe acesti tineri sau pentru profesorii din scoli care au elevi cu cerinte de educatie speciale. Managerul acestui proiect, Diana Visoianu, a declarat la lansare ca toate informatiile care sunt prezentate in carte au fost inspirate din experientele de pe teren. Aceasta a subliniat ca, spre deosebire de Capitala, in provincie, situatia copiilor cu cerinte educationale speciale este mult mai dramatica.
"Am intalnit acolo copii de 9-10-11 ani care nu calatorisera in afara localitatii lor (...), parinti care faceau eforturi sa se semneze pe tabelele noastre pentru ca nu erau obisnuiti sa li se dea atentie", a povestit aceasta.
Coordonatorul stiintific al volumului, Elena-Simona Danciu, a explicat ca unele dintre problemele cu care se confrunta in acest domeniu sunt lipsa de informare a parintilor cu copii cu cerinte speciale de educatie dar si reticenta unor scoli de a include asemenea copii in programul lor.
"Teama managerilor de unitati scolare este nefondata", a spus aceasta. Echipa autorilor acestui compendiu este formata din Elena-Simona Danciu (logoped), Ruxandra Laura Calota (psiholog), Sorinel Mocanu (psiholog), Cristina- Andreea Muntean (psiholog), Liliana Udrea (psiholog), Bogdan Anicescu (asistent social) si Mircea Dreghici (psiholog).
Volumul abordeaza tema asistentei copiilor cu cerinte speciale in educatie, de la cadrul global la particular. Capitolul 1 al volumului defineste termenul "Cerinte speciale educationale" (CES) iar in cuprinsul volumului cei interesati pot afla care sunt politicile educationale pentru copiii cu CES, care este rolul specialistului in desfasurarea activitatilor copiilor, care sunt solutiile alternative educationale si cum pot fi aplicate.