Dupa comunicarea rezultatelor evaluarii catre toti cei 15 ofertanti, in conformitate cu prevederile privind achizitiile publice, acestia au la dispozitie 10 zile pentru a depune eventuale contestatii la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Pe masura solicitarilor pe care CNSC le adreseaza autoritatii contractante, in termenul legal stabilit, CNEE va formula puncte de vedere argumentate si va depune documentele solicitate. In termen de 30 de zile de la data primirii ultimelor inscrisuri, CNSC se va pronunta asupra admiterii/respingerii contestatiilor depuse.
Dupa decizia CNSC, proiectele de manuale scolare pot intra in procedurile de aprobare astfel incat, incepand cu anul scolar 2016-2017, noile manuale sa fie la dispozitia elevilor si a profesorilor.
In urma publicarii pe SEAP a invitatiei de participare la licitatia de manuale pentru clasa a IV-a, s-au prezentat la licitatia organizata de CNEE 15 ofertanti/asocieri de ofertanti, care au depus 58 de oferte pentru 13 loturi de manuale. Deschiderea ofertelor a avut loc pe data de 10 februarie 2016, in prezenta membrilor Comisiei de evaluare, precum si a reprezentantilor operatorilor economici ofertanti. La fel ca si in cazul licitatiilor din 2014 si 2015 (pentru clasele I, a II-a si a III-a), s-a inregistrat un interes deosebit pentru loturile de limba si literatura romana, matematica, stiinte ale naturii, educatie civica, geografie, istorie, in vreme ce alte categorii de manuale scolare (limba si literatura materna pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale, o serie de limbi moderne, precum si manuale de religie pentru alte culte decat cel ortodox) nu au avut parte de acelasi interes.
Asa cum se precizeaza in documentatia privind licitatia de manuale scolare, criteriile de atribuire vizeaza, in proportii egale, atat pretul, cat si calitatea proiectelor de manuale scolare ofertate. Pe de alta parte, precizam ca evaluarea metodico-stiintifica a ofertelor, pe baza criteriilor tehnice de calitate, a fost declansata dupa ce cei 65 de evaluatori selectati in urma Apelurilor publice, publicate pe site-urile MENCS si CNEE, au parcurs un program pentru formarea si dezvoltarea de competente necesare evaluarii corecte a proiectelor de manuale scolare.
Reamintim ca derularea achizitiei de manuale se face in conditiile impuse de legislatia din domeniul achizitiilor publice si anume OUG nr. 34/2006, privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare. Finalizarea etapelor licitatiei se face respectand termenele impuse de OUG nr. 34/2006.
Manualele alternative sunt expres prevazute in Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare. Cadrele didactice au atributia de a selecta si recomanda elevilor, in baza libertatii initiativei profesionale, acele manuale scolare din lista celor aprobate de catre MENCS in vederea utilizarii lor in procesul didactic.
In conditiile noului curriculum pentru invatamantul primar, centrat pe formarea de competente relevante pentru dezvoltarea capacitatii de creatie si inovare, precum si de adaptare la situatii noi, manualele scolare au atat o varianta tiparita, cat si o varianta digitala, fiecare manual avand doua volume tiparite, corespunzatoare semestrelor anului scolar, insotite de cate un CD cu varianta digitala a respectivului volum. Varianta digitala a manualului scolar reprezinta forma electronica a manualului scolar, si cuprinde, in plus fata de varianta tiparita, activitati multimedia interactive de invatare, care pot fi exercitii interactive, jocuri educationale, animatii, filme si simulari care aduc un plus de achizitii informationale.
Sursa:
Ministerul Educatiei
Rodica 04 Oct. 2016 09:51:43
DAca manualewle vor fi de aceeasi calitate cu cele vechi ,cine raspunde?