Invatamantul dual, se organizeaza pentru dobandirea de cunostinte, deprinderi si competente, preponderent pentru ocuparea unui loc de munca, pentru calificari profesionale de nivel 3, 4 si 5, conform Cadrului national al calificarilor. Dezvoltarea competentelor cheie este abordata in contextul formarii profesionale.
Potrivit OUG 81/2016, invatamantul dual este o forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic cu urmatoarele caracteristici specifice:
- este organizat la initiativa operatorilor economici interesati, in calitate de potentiali angajatori si parteneri de practica;
- asigura oportunitati sporite de educatie si formare profesionala pe baza unui contract de parteneriat si a unor contracte individuale de pregatire practica, prin pregatirea practica organizata in raspunderea principala a operatorilor economici;
- operatorii economici asigura pregatirea practica a elevilor, bursa la nivelul celei acordate din fonduri publice si alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor;
- faciliteaza implicarea operatorilor economici in mecanismele decizionale la nivelul unitatii de invatamant partenere.
Proiectul de metodologie elaborat de Centrul National pentru Dezvoltarea Invatamantului Profesional si Tehnic (CNIDPT) contine si doua anexe: Contractul de parteneriat (Anexa 1) si formular solicitare scolarizare (Anexa 2).