Invitat la „
Interviurile Digi24.ro”, presedintele CNCD a argumentat ca un sondaj realizat in urma cu patru ani in mediul preuniversitar a scos la iveala ca principalele motive de hartuire in scoli sunt aspectul fizic si felul in care se imbraca elevii.
Aspectul fizic si hainele, principalele motive de hartuire in scoli
”Noi ce am masurat acum aproape 4 ani in preuniversitar la nivelul parintilor si profesorilor, la intrebarea care sunt primele motive sau cele mai importante motive de hartuire in scoala, primul motiv a fost aspectul fizic, al doilea a fost cum se imbraca”, a spus Asztalos Csaba, la Digi24.
Oficialul a precizat ca au existat in ultimii ani discutii cu privire la introducerea uniformelor in scoli, insa scolile sunt cele care decid daca iau aceasta masura.
"Mai atenueaza (uniformele – n.red.) diferentele economico-sociale dintre elevi si surse de umilire dintre un elev sau altul, pentru ca nu are bani suficienti sa mearga cu ultimul racnet de incaltari sau haine. Am avut aceasta dezbatere, dar scolile decid daca introduc sau nu uniforma. Au fost scoli care au introdus, pot fi foarte creative, nu trebuie sa ne gandim la uniformele pe care le-am avut noi inainte de ’89. O uniforma contribuie la portofoliul de imagine al unei scoli. Contribuie si la masurile de securitate, pentru ca mult mai usor poti sa le asiguri, poti sa identifici cine apartine colectivului respectiv", a declarat Asztalos Csaba.
Ligia Deca, despre introducerea uniformelor scolare
In octombrie 2022, intr-o conferinta la presa despre prioritatile mandatului sau la Ministerul Educatiei, Ligia Deca declara ca
uniforma scolara poate fi o optiune atata timp cat nu devine instrument de excluziune, iar scolile o asigura in cazul elevilor care nu isi permit sa o cumpere.
"Uniforma scolara poate fi o optiune cata vreme ea nu devine instrument de excluziune. Deci nu cred ca putem impune copiilor, care au garantat dreptul la educatie, sa cumpere o uniforma atunci cand familiile lor nu-si pot permite. Deci uniforma poate fi un instrument pentru a nu avea diferentieri din punct de vedere social, dar aceasta, cand copiii nu-si pot permite, sa fie asigurata, ca dreptul la educatie sa fie garantat", a declarat Ligia Deca.