"Ca urmare a pandemiei de COVID-19, din data de 11 martie 2020, scolile sunt inchise. Pentru ca este o provocare nemaiintalnita, ne-am dorit sa intelegem cum s-au descurcat copiii in aceasta perioada. Iata ce ne-au impartasit cei peste 2.400 de copii si tineri participanti la sondaj:
- Aproape o treime dintre cei ce au raspuns la sondaj (28%) nu reusesc sa mentina o comunicare activa cu dirigintii sau comunicarea cu acestia este inexistenta.
- Cursurile online se desfasoara de mai multe ori pe saptamana sau zilnic pentru 54% dintre respondenti si niciodata pentru 13% dintre elevi.
- 36% dintre copiii si tinerii intervievati si-ar fi dorit sa fi fost sustinuta o sedinta prin care cineva (profesorul diriginte etc.) sa le explice modul de utilizare a platformelor.
"De la cei peste 2.400 de copii si tineri intervievati ne-am bucurat sa aflam ca, in ceea ce priveste comunicarea online intre elevi si dirigintele clasei, un procent de 72% din respondenti considera ca informatia se transmite cu usurinta, sarcinile sunt intelese, iar problemele aparute sunt nesemnificative. Totusi, aproape o treime dintre copiii intervievati (28%) nu reusesc sa mentina o comunicare activa cu dirigintii sau comunicarea cu acestia este inexistenta.
Procentele sunt similare si in ceea ce priveste comunicarea dintre elevi si profesori, fiind caracterizata drept „buna” si „foarte buna” de 71% dintre respondenti, acestia din urma primind teme si sarcini. Aproape un sfert dintre intervievati mentin un contact permanent cu profesorii si desfasoara cursuri online. Totusi, aproape o treime dintre copiii care au raspuns sondajului (28%) nu sunt satisfacuti de relatia in online cu profesorii sau nu continua actul educational prin intermediul platformelor virtuale.
Internetul este foarte accesibil pentru trei sferturi dintre respondentii sondajului, peste o cincime dintre acestia (21%) il considera destul de usor de accesat, in timp ce 4 procente intampina probleme.
95% dintre copiii intervievati prin intermediul platformei online U-Report au accces la dispozitive care se pot conecta online (telefon, laptop, tableta), dar 4% depind de un interval de timp pentru a le accesa, in timp ce un procent de doar 1% nu are acces facil.
Pentru U-Reporteri, cele mai populare platforme utilizate pentru comunicarea online sunt Zoom (25%) si Google Class (23%), dar si Whatssapp (20%). Printre alte platforme utilizate se numara Messenger (13%), Skype (3%) si Discord (2%). Alti 218 copii si tineri au mentionat si alte platforme si conform raspunsurilor lor, 33.98% au acces la educatie in aceasta perioada prin platforma Adservio, 24.76% prin Microsoft Teams, 7.77% - Servicii Google, ca Google Drive si Google Classroom, 5.34% - platforma scolii la care invata, 3.40% -Webex, iar intre sub 2% prin platformele Meet, 24edu, Sociology si WhatsApp. 18.45% dintre acesti respondenti tin legatura cu cadrele didactice prin alte platforme, mai exact Facebook si Facebook Messenger.
Cat despre materiile care si-au mutat predarea in mediul online, acestea au variat. Cele mai intalnite au fost limba romana, matematica si informatica, urmate de stiintele biologie, chimie, fizica, limbile moderne, istoria, geografia, psihologia si pedagogia. Cu o frecventa redusa am intalnit si discipline precum religie, educatie fizica, muzica, desen si economie. De asemenea, elevii au mentionat faptul ca folosesc platforme diferite in functie de materia predata, lucru ce provoaca disconfort si confuzie. Un sfat din partea copiilor este sa fie stabilita o singura aplicatie care sa fie utilizata pentru toate cursurile.
Evaluare Nationala si Bac 2020 - pentru pregatire eficienta de acasa, Portal Invatamant va recomanda culegeri cu teste, rezolvari si explicatii ...comandati culegerile de AICI >>
Cursurile online se desfasoara de mai multe ori pe saptamana sau zilnic pentru 54% dintre respondenti si niciodata pentru 13% dintre elevi. In schimb, pentru mai mult de o treime (32%), cursurile online se desfasoara o data pe saptamana sau mai rar, cum ar fi: o data sau de cateva ori pe luna, acest aspect depinzand de la un profesor la altul si de la o materie la alta.
41% dintre intervievati acopera materiile de curs prin intermediul platformelor online in procent de peste 50%, pe cand 44% si restul de 14% parcurg materiile importante, respectiv nu parcurg deloc materia.
In ceea ce priveste timpul acordat rezolvarii temelor, 41% petrec mai mult timp decat inainte de intreruperea cursurilor, iar 35% petrec mai putin timp sau deloc.
36% dintre copiii si tinerii intervievati si-ar fi dorit sa fi fost sustinuta o sedinta prin care cineva (profesorul diriginte etc.) sa le explice modul de utilizare al platformelor iar 42% nu au considerat acest lucru necesar", detaliaza raportul Unicef.
Din cauza pandemiei de coronavirus, jumatate din elevii si studentii de pe mapamond au trebuit sa ramana acasa, fara sa frecventeze institutiile de invatamant, conform unui bilant anuntat de UNESCO. In aceasta perioada, singura modalitate de desfasurare a cursurilor a fost online.
Radu Coman 14 Mai. 2020 08:26:40
Profesorii, cei veritabili, cu vocative, gasesc mereu metode sa-si transmita mesajul la destinatar. Restul angajatilor din invatamant, gasesc scuze sau vinovati, desigur, altii decat domniile lor: copiii, parintii, baza materiala, programa scolara etc.Lucrator In Educatie 13 Mai. 2020 19:04:29
Cred in adaptare...generala.Anda Constantinescu 13 Mai. 2020 12:19:08
Tot e bine.Cu activitatea din ?coal? obi?nuit? sunt nemul?umi?i 3 din 5 elevi.
Dac? nu faci tumbe an fata lor ?i nu accep?i sa se joace pe telefon pe sub banca ?i nici sa nu ia noti?e... sunt nemul?umi?i.
Este o genera?ie negativista ?i ve?nic nemul?umit?.
Celor care nu cred, le oferim cadou o s?pt?man? la catedra,sa a?i cunoasca mai bine copiii