Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Situatie alarmanta: In Romania, peste 250.000 de elevi prezinta tulburari de invatare

de Ion Andreea la 29 Nov. 2017
2 comentarii

Situatie alarmanta: In Romania, peste 250.000 de elevi prezinta tulburari de invatare29Nov.2017

Printre problemele din invatamant se afla si tulburarile de invatare de care sufera copiii. In Romania exista aproximativ 250.000 de copii cu tulburari de invatare, mai exact care au dificultati in a scrie, citi sau socoti, atrage atentia Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI). La nivel modial, circa 10% dintre copii prezinta astfel de impedimente, iar intre 3% si 5% sunt cazuri grave.

"La nivel mondial, circa 10% dintre copii prezinta tulburari de invatare, iar intre 3% si 5% sunt cazuri grave. Copiii cu dislexie, disgrafie, discalculie grava nu pot invata sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca folosind metodele clasice si au nevoie de atentie speciala pentru a le asigura sanse egale cu ceilalti", conform FSLI. Potrivit sursei citate, in Romania nu exista statistici exacte privind elevii care prezinta tulburari de invatare, lucru ce face dificila interventia in cazul acestora. 
 
"FSLI estimeaza ca ar fi vorba despre aproximativ 250.000 de astfel de copii, care au nevoie de conditii speciale de invatare si evaluare, precum si de pregatirea adecvata a cadrelor didactice. FSLI a contribuit, in perioada 2016 — 2017, la elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 6/2016, care permit punerea in practica a legii si schimbarea statutului copiilor cu tulburari specifice de invatare in scoala romaneasca. Este pentru prima data cand dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia au fost recunoscute printr-o lege in Romania", se precizeaza in comunicatul federatiei.

Sindicatele din invatamant, in parteneriat cu Primaria Bucuresti, au organizat o conferinta cu tema "Adaptarea copiilor cu tulburari specifice de invatare (TSI) in scolile din Romania: provocari si oportunitati pentru actualele politici educationale". 
Memorator: Capcanele Gramaticii si Literaturii Romane
Memorator: Capcanele Gramaticii si Literaturii Romane
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Vezi detalii
 
Potrivit documentului, scopul proiectului este acela de a contribui la intelegerea corecta a tulburarilor specifice de invatare, cunoasterea dificultatilor cu care se confrunta elevii cu TSI in clasa, identificarea predispozitiilor copiilor cu TSI, identificarea solutiilor pentru sprijinirea integrarii cu succes a copiilor cu TSI in invatamantul de masa, formarea echipelor multidisciplinare din fiecare unitate partenera (cadru didactic - consilier/logoped - parinte).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.44 din 16 voturi

x

Lasa un raspuns



Intrebare antispam: 5 + 4 =
Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

03Dec.2017

Mara 03 Dec. 2017 19:18:14

Cu toate că s-au schimbat cumva programele, ele sunt tot prea īncărcate. La clasa a II-a, īn loc să se consolideze ctit-scrisul și socotitul, s-au introdus notiuni pe care oricum elevul le va īnvăța și mai tārziu. Copilul care invață mai greu rămāne cu mari goluri și nu are cum să mai recupereze. Īn clasa pregătitoare elevii īnvață literele doar de tipar fără să le lege cu cele de mānă,ceea ce mi se pare un timp irosit, iar īn clasa I copilul este tot aglomerat cu toate literele, și cele de mānă și cele de tipar. Toate acestea, coroborate cu capacitățile elevilor mai scăzute, duc la tulburări de īnvățare. Acesti elevi ajung īn īnvățămāntul special prin clasa a IV-a, a V-a sau a VI-a, unde o iau de la capăt cu īnvățarea citit-scrisului și a socotitului.
02Dec.2017

Florica Ionea 02 Dec. 2017 08:53:06

Suntem cu mult in urma altor tari din punct de vedere al pregatirii cadrelor didactice in a identifica acesti copii si a le acorda sprijin calificat. Inca exista invatatori si profesori care nu au auzit de dislexie. Degeaba avem legea si regulamentul de aplicare a ei, daca educatorii si invatatorii pentru ca la nivelul acesta se pot observa primele semne si mai tarziu profesorii, nu sunt pregatiti in acest scop. Aici trebuie sa intervina de urgenta ministerul.
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
eNews Portal INVATAMANT
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!