Ore remediale 2021
"Nu stiu cum am putea gasi acel numitor comun prin care sa reusim sa ne atingem cat mai bine scopul acestor ore de educatie remediala. (...) Peste acest numar, lasand procesul deschis, avem in jur de 78.000 fata de 75.000 la invatamantul primar inscrisi, in jur de 62.000 - 63.000 la invatamantul gimnazial. Au mai crescut putin inscrierile. (...) Este un lucru necesar, dar nu suficient acest Program national de ore remediale", a afirmat ministrul, in cadrul evenimentului "Educatie remediala pentru copiii vulnerabili - interventii directe ca raspuns la nevoile actuale", organizat online de Salvati Copiii Romania.
El a subliniat ca programul de ore remediale depinde foarte mult de evolutia epidemiologica.
"Am insistat ca orele remediale sa se faca in prezenta fizica. (...) Trebuie sa recunoastem ca sunt probleme generate de predare online in sine, atunci cand vrei sa o aplici si acolo unde se potriveste si acolo unde se potriveste mai putin. Am fost obligati sa o aplicam peste tot. A generat pierderi. Peste aceste pierderi structurale generate de predarea online in sine, au fost pierderi generate de deficientele de acces la internat sau echipamente. Au fost si sunt probleme legate de formarea cadrelor didactice pentru predarea online, care difera foarte mult de la alcatuirea continuturilor pana la evaluare. Partea de evaluare - nu cred ca mai este loc de ipocrizie. Trebuie sa intelegem ca se poate face intr-o maniera relevanta doar atunci cand utilizam platforme de evaluare, de examinare dedicate si securizate. Toate aceste lucruri au lipsit si multe dintre ele lipsesc in continuare, chiar daca, trebuie sa spunem, la un an dupa pandemie s-au facut progrese importante. Fortati am facut aceste progrese importante, care trebuie sa fie continuate. Suntem dependenti de evolutia epidemiologica", a explicat Cimpeanu.
Ministrul a adaugat ca a insistat ca orele remediale sa se faca fata in fata pentru ca nu se poate recupera "ceva pierdut" din cauza orelor online tot prin predare online.
"Este absurd sa incerci sa recuperezi ceva pierdut din cauza predarii online, din cauza accesului deficitar sa recuperezi tot prin predare online. (...) Am obtinut prezenta fizica la evaluarile la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a, care au ca obiectiv sa arate unde ne aflam cu adevarat si ce trebuie sa facem, cat avem de recuperat. stim sigur ca avem de recuperat. Am obtinut prezenta fizica pentru simularile la
Bacalaureat si Evaluarea nationala, urmeaza sa inceapa pe 22 si 29 martie", a mentionat Sorin Cimpeanu.
El a precizat ca a avut discutii la nivelul Comitetului National pentru Situatii de Urgenta despre o posibilitate de "exceptie", chiar si in zonele carantinate, pentru sustinerea examenelor nationale.
"Din ce in ce mai multe localitati se indreapta catre pragul de 6 la mie (infectari cu SARS-CoV-2). Nu stiu cum vom putea gasi o solutie, mi-as dori din tot sufletul sa stiu, dar va marturisesc ca nu stiu cum vom putea gasi o solutie atunci cand foarte multe scoli aflate in localitati care depasesc pragul de 6 la mie intra integral in online. Deci, toate aceste avantaje obtinute cu prezenta fizica la evaluari, simulari si mai ales la programul national de ore remediale nu vor mai avea nicio valoare. Este un lucru mai mult decat ingrijorator, dar nu putem sa facem altceva decat sa urmarim si sa incercam sa ne adaptam cat putem de bine la ceea ce se intampla in intreaga societate din perspectiva epidemiologica. (...) Am avut discutii la nivelul CNSU despre o posibilitate de exceptie, chiar si in zonele carantinate, pentru sustinerea examenelor nationale", a spus ministrul Educatiei.