Asociatia Elevilor din Constanta, Asociatia Elevilor din Maramures, Asociatia Elevilor din Calarasi, Asociatia Elevilor din Bucuresti, Asociatia Valceana a Elevilor au transmis luni, un comunicat comun prin care condamna faptul ca asociatiile de elevi nu au fost consultate in discutiile care au vizat acordul incheiat intre sindicate si Guvern.
"Joia trecuta, 29 noiembrie, a fost semnat, la Alba Iulia, un acord intre sindicatele reprezentative din sectorul de invatamant si Guvernul Romaniei, prin care partea din urma isi asuma ca, pana la finalul lunii iunie 2019 vor fi adoptate trei noi legi ale educatiei, precum si alte masuri de
reformare a invatamantului. Asociatiile de elevi condamna ferm neconsultarea beneficiarilor primari ai actului educational, care nu au fost inclusi in discutiile ce au vizat acest acord. Totodata, subliniam faptul ca dezavuam complet ideea adoptarii a trei legi distincte care sa reglementeze individual invatamantul preuniversitar, cel superior si statutul cadrului didactic", sustin reprezentantii elevilor.
Asociatiile de elevi mai precizeaza faptul ca toate deciziile care sunt luate trebuie sa vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmarindu-se crearea unui sistem in care acesta sa se poata dezvolta pentru a-si atinge maximul potential.
"Amintim un principiu care, desi este clar enuntat de actuala lege a educatiei, de cele mai multe ori este uitat de catre decidenti, si anume centrarea invatamantului pe elev, insemnand ca toate deciziile luate trebuie sa vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmarind crearea unui sistem in care acesta sa se poata dezvolta pentru a isi atinge maximul de potential. insa, sa afirmam ca aceasta este realitatea ar fi, din partea noastra, o dovada de gandire utopica, intrucat pana si in prag de Centenar, cand unitatea ar trebui sa stea la baza deciziilor, elevii sunt exclusi de catre Guvern de la discutiile care vizeaza viitorul sistemului educational. Dovada pentru aceasta este faptul ca la intalnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales sa priveasca separat profesorii de elevi si de parinti, considerand ca pe elevi si pe parinti nu ii vizeaza viitorul sistemului educational", mai sustin ei.
Cele cinci asociatii de elevi considera ca un astfel de acord legat de reforma legislatiei din educatie trebuie sa fie incheiat intre decidenti si toti actorii din sistemul educational: elevi, studenti, profesori, parinti.
Asociatiile mai atrag atentia asupra pericolului adoptarii a trei legi ale educatiei.
"Dorim sa atragem atentia asupra pericolului adoptarii a trei legi ale educatiei, fiecare reglementand individual invatamantul preuniversitar, cel superior, precum si statutul cadrelor didactice. in primul rand, fragmentarea invatamantului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechitatii si a lipsei continuitatii din sistem. In perspectiva unei noi legi a educatiei, trebuie sa ne gandim la un aspect cat mai unitar, astfel incat sa asiguram un parcurs usor elevilor catre invatamantul superior. Or, daca alegem sa privim individual cele doua stadii educationale, sa adoptam acte normative distincte si masuri distincte, riscam sa producem mari disparitati intre absolventii sistemului preuniversitar si viitorii studenti, respectiv absolventi de universitati", subliniaza reprezentantii.
Cele cinci asociatii de elevi solicita Guvernului regandirea viziunii asupra unei viitoare reforme legislative, iar orice decizie sa fie luata dupa consultarea tuturor actorilor sistemului educational, in special elevii.
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Nicolae Capatana 05 Dec. 2018 09:17:42
Excelent, dar oare cand vor fi consultate si asociatiile prescolarilor, sugarilor, parintilor jucatori de table s.m.a. Mai mare mizerie nici ca se poate! Daca este adevarat ca un mort se poate intoarce in mormant atunci cand este macelarita o lucrare a lui din timpul vietii cred ca Spiru Haret, pe care Carol I il considera viitorul Romaniei si recomanda tuturor sefi de guverne sa-l lase in pace acolo la Ministerul Invatamantului a devenit "sfarleaza" acolo in mormantul lui. Oare cu cate asociatii de elevi sau diversi alti gura casca s-o fi consultat Spiru Haret cand a conceput si a implementat sistemul romanesc de invatamant, unul dintre cele mai performante din lume??? Trecand la lucruri serioase, criza invatamantului si educatiei din Romania nu este o criza materiala ci o criza DOCTRINARA care trebuie rezolvata de Academia Romana, care prin legea ei de functionare are si drept de initiativa legislativa, nu de gasti de politruci ajunsi vremelnic si nesperat la guvernare. Deci in esenta Academia Romana trebuie sa formuleze doctrina si strategia de implementare, iar ministerul de resort sa gestioneze. Bagatorii de seama din sistem OUT!!! Cumplita de deceptie d-l academician I.A. Pop !!!