"Toate masurile care ar trebui sa fie luate pe un termen cat mai rapid trebuie sa urmareasca, pe de o parte, o anumita echitate in sistem, dar si calitatea actului educational. Prin urmare, (...) ne vom concentra sa revizuim urgent programele scolare numai dupa ce vom constitui grupurile de lucru pentru stabilirea planurilor cadru. Acesta e cel mai urgent lucru pe care il putem face la nivelul Ministerului Educatiei. Totodata, voi propune si activarea - daca putem spune asa - a articolului 26 din Legea educatiei nationale, care prevede constituirea unor scoli de aplicatie, unor scoli-pilot in care sa vedem daca functioneaza, sa nu mai mergem asa in orb, fara a avea in spate o cercetare profesionist realizata", a spus Anisie, conform
Agerpres.
Ea a subliniat ca e importanta realizarea unor astfel de studii care sa conduca la un act educational de calitate.
"Din anul universitar 2020 - 2021 vom realiza sau vom introduce ceea ce trebuia facut demult, din 2011, (...) masteratul didactic. Vom pilota in cinci universitati din Romania si nu in ultimul rand, daca vorbeam despre formarea aceasta a profesorilor, in cadrul grupului de lucru (constituit dupa rezultatele testelor PISA - n.r.). Saptamana trecuta s-a propus chiar infiintarea unor scoli de profesori. E o idee care a venit din partea grupului de cercetatori prezenti la acea intalnire si este de luat in calcul, pentru ca fragmentarea aceasta pe diferite discipline poate nu este buna, poate am realiza in felul acesta o pilotare si pe o scoala de profesori, asa cum au numit-o colegii cercetatori prezenti la intalnirea de saptamana trecuta", a afirmat Anisie.
Aceasta a adaugat ca, pana sa se ajunga la o generatie de profesori cu masterat didactic sau formati in cadrul scolii de profesori, ministerul trebuie sa se orienteze catre cadrele didactice din sistem, pe formarea lor continua.
Profesor 19 Dec. 2019 07:27:19
Motivul pentru care elevii nu reu?esc s? gandeasc? ?i s? transfere cuno?tin?e dintr-un domeniu an altul const? an faptul c? ei sunt ancuraja?i s? anve?e doar la disciplinele de examen,?i asta prin metoda dopajului.Ca profesor,m-am s?turat s? mi se spun? c? nu predau o disciplin? de bacalaureat ?i s? tot fiu antrebat? la ce-mi trebuie s? ?tiu una sau alta.Nu v? sup?ra?i,dar s-a generalizat practica notelor pe referate,luate de pe internet,care este comod? ?i pentru elev ?i pentru profesorul care vrea ?i el un loc c?ldu? c? doar nu pred? o materie de bac.Copiilor deja li se pare ciudat s? fie asculta?i,s? fie pu?i s? recapituleze sau s? fie testa?i astfel ancat pot s? stea cu noti?e,manuale sau internetul salvator ?i s? nu se descurce dac? nu gandesc,adic? s? nu copieze.
Dac? un elev ar anv??a ritmic ?i la istorie,?i la geografie,?i la fizic?,?i la chimie,?i la economie,?i la matematic?,ar citi lecturile fundamentale,n-ar fi nevoie de nu ?tiu ce transdisciplinarit??i,care an mod sigur,ar fi doar spoial?.Mintea copilului trebuie formatat? de la baz?,prin evolu?ie organic?,iar procesarea cuno?tin?elor vine de la sine.Dac? un om are o gandire cat de cat enciclopedic?,reu?e?te s? fac? ?i conexiunile necesare.
De pild?,personajele din*Romanul adolescentului miop*de Mircea Eliade,cum reu?eau s?-?i rafineze gandirea,inv??and la toate disciplinele?Mai mult domnului Iosif Sava,personalitate enciclopedic?,i s-a predat transdisciplinar?Copiii de-acum rezolv? numai ce li se ofer? gata ambalat prin dopaj intelectual.Aici e problema,nu an convertirea profesorilor de pe o specialitate pe alta prin tot felul de cursuri ?i reconversii prpfesionale,care doar deprofesionalizeaz? actul didactic.De-asta li se pare mai comod s? mearg? pe referate,pentru c? nici ei nu st?panesc bine ce predau.