Declaratiile au fost facute de ministrul Cimpeanu la Digi24:
"As vrea sa mentionez ca, dincolo de evaluarea standardizata, pe care am promis-o, cel putin la nivel pilot, spre exemplu intr-un judet avem anul acesta evaluare computerizata si standardizata la
Bacalaureat si intr-un alt judet avem acelasi lucru la Evaluarea Nationala, sa avem evaluare la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a de asemenea standardizate. Ce inseamna standardizare? Sa elimini subiectivismul factorului uman.
Va aduceti aminte diferentele enorme, zeci de mii de diferente la notele acordate la contestatii. Prin digitalizare se poate elimina eroarea umana. Prin digitalizare se pot extrage rezultatele. Pe 10 intrebari, sa explic cat se poate de simplu, 5 de algebra si 5 de geometrie – un examen de matematica. Poti sa ai nota 2 la algebra si nota 10 la geometrie, media este 6, pana acum noi vedem doar media, 6. Daca am vedea printr-o evaluare standardizata rezultatele la algebra si geometrie, fara doar si poate am stii ca trebuie sa intervenim la algebra.
(…) Inca ceva dincolo de aceste evaluari la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a si a VIII-a si a XII-a, am vrea sa facem un parteneriat cu niste profesionisti care stiu sa faca aceste evaluari, stiu sa faca evaluari pentru limba romana si matematica, sa evalueze competentele matematice si lingvistice.
Suntem in discutii si sper sa reusim sa facem un parteneriat cu acesti profesionisti, astfel incat sa avem o evaluare pentru sfarsitul de an scolar si pentru inceputul de an scolar urmator. In felul acesta putem sa vedem si cat a pierdut elevul, in vacanta de vara, care este cea mai lunga, acolo sunt pierderile cele mai mari mai ales pentru elevii de nivel slab si mediu. In vacanta de vara, dupa ce ca sunt la nivel slab sau mediu, mai si pierd.
Aceste pierderi pot fi identificate prin aceste evaluari, pot fi facute doar la matematica si limba romana pentru moment, dar este suficient de important. De asemenea, daca reusim sa le facem si la finalul anului viitor, o sa avem inregistrat si progresul dupa un an. In felul acesta pot sa apreciez si ceea ce ati cerut dumneavoastra, profesionalismul cadrului didactic. Cat a reusit cadrul didactic sa lucreze cu acei copii, sa-i aduca de la un nivel de 6 la un nivel de 8", a spus ministrul.
Cristian Ene 15 Feb. 2022 16:08:10
In statele occidentale testarile PISA au relevanta, in sensul ca rezultatele obtinute de elevi decid parcursul acestuia in ciclul urmator de invatamant. De exemplu, se poate ajunge chiar in situatia in care un elev de liceu nu poate accede la invatamantul universitar din pricina acestor rezultate. La noi intara insa, aceste teste nu au fix nicio relevanta. DELOC. Sunt doar consumatoare de timp si energie, atat pentru elevi, cat si pentru profesorii corectori. Notele nu se trec in catalog, nu se pun ca teza, e munca in zadar. D.l ministru anunta, cu surle si trambite, inca o schimbare a cata, oare? care nu aduce nimic concret in contextul educational contemporan. Multumim pentru nimic!