Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Liviu Pop: "Finantarea locurilor de licenta va fi strans legata cu nevoile invatamantului preuniversitar"

de Banu Alexandra la 05 Dec. 2017
2 comentarii

Liviu Pop: "Finantarea locurilor de licenta va fi strans legata cu nevoile invatamantului preuniversitar"05Dec.2017

Pentru a rezolva problema profesorilor necalificati, ministrul Educatiei planuieste modificari in ceea ce priveste finantarea locurilor de licenta. El doreste sa aplice acest lucru chiar de anul viitor, subliniind ca Romania este singura tara UE care are profesori necalificati, in aceasta situatie fiind 2% dintre cadrele didactice, desi masteratul didactic este prevazut in Legea Educatiei de sase ani.

"Finantarea de anul viitor a locurilor de licenta va fi strans legata cu nevoile invatamantului preuniversitar. Am spus asta la Consiliul National al Rectorilor. Este nepermis ca noi sa finantam 62.000 de locuri ca Minister al Educatiei si universitatile sa nu produca resursa umana pentru preuniversitar in totalitate. Avem masterul didactic pus in Legea Educatiei de sase ani, nu s-a facut deloc. Nu stiu a cui este vina sau nu este vina. (...) Universitatile sa ne spuna: doresc sa faca masterul didactic? Daca nu doresc, ce punem ca sa pregatim profesorii din preuniversitar? (...) Suntem singura tara din UE in care avem profesori necalificati. (...) Avem necalificati si in Bucuresti, cu studii medii chiar", a explicat Pop, la o dezbatere organizata de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant.
 
De asemenea, Pop a mai spus ca pregateste o metodologie pentru invatamantul ante-prescolar.
 
"O sa facem si cadru metodologic pentru prima data in invatamantul ante-prescolar sase luni - trei ani. Si acolo vom avea suma consistenta. Alaturi de autoritatile locale, universitati, minister vom crea cadru metodologic pentru crese. Degeaba construim cresele, daca nu stim ce facem in ele si cu cine facem", a afirmat ministrul.
Tehnici de invatare accelerata
Tehnici de invatare accelerata
Vezi detalii
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii
 
Ministrul afirma ca aceste modificari vor contribui la cresterea calitatii invatamantului, insa ramane de vazut care va fi, concret, impactul lor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3 din 4 voturi

x

Lasa un raspuns



Intrebare antispam: 4 + 1 =
Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

08Dec.2017

Nicolae Capatana 08 Dec. 2017 12:42:15

Adaug la amplul comentariu anterior unul succcint. Exprima o situatie TRAGICA dar ADEVARATA!!! Oare ministrul nu stie ca noi avem si profesori calificati dar prosti sau nedeicati profesiei, si profesori necalificati dar destepti si super dedicati profesiei!!! Problema este sa scapam in primul rand de PROSTI si NEAVENITI, ca sunt slava Domnului DESTUI!!!
08Dec.2017

Nicolae Capatana 08 Dec. 2017 10:27:57

1.Din pacate a treia oara trebuie sa remarc ca ideile ministrului izvorasc, ca de fiecare data, din adancul si nesecatul "put al gandirii" sale! Iarta-l Doamne, ca nu stie ce vorbrste!
2.Ca sa va dau un exemplu legat de adevarata tragedie a invatamantului romanesc va spun ca ieri 7 decembrie, in cadrul unor lucrari de laborator - aplicatii practice - am dat la 2 grupe de studenti - una de 21 de studenti si a doua de 20 de studenti - de la studii de licenta domeniul Inginerie Industriala, anul 3 - semestrul 5 - urmatoarea problema: "Determinati lungimea unui hexagon regulat in conditiile in care cunoasteti distanta dintre 2 laturi opuse ". Studentii aveau in mana cate o piesa de forma hexagonala si cate un instrument de masura - de care practic nici macar nu aveau nevoie ca sa poata rezolva aceasta problema - dar le-am spus, in gluma, credeam eu, ca le dau piesa ca sa vada cum arata un hexagon. Problema este banala si in gimnaziu, la clasa a VI-a. NIMENI a rezolvat aceasta "grea problema"!!! Ei sunt "fericitii detinatori" ai diplomei de BACALAUREAT, au studiat - subventionati de stat - 5 semestre intr-o scoala politehnica iar peste 3 semestre vor fi INGINERI LICENTIATI in domeniul lor de studii, isi vor continua studiile la MASTERAT - bineinteles studii subventionate de la bugetul statului -, iar unii vor fi admisi chiar si la DOCTORAT - tot studii subventionate si posibil cu burse !!! Este posibili ca unii sa devina "PROFESORI" in invatamantul gimnazial, unde vor trebui sa-i invete pe elevii din clasa a VI-a cum se rezolva si o asemenea problema!!!! Grea problema d-le MINISTRU, mult mai dificila chiar decat cea a scoaterii unor steckere din priza!!! Cum o rezolvam???? Ajungem cumva la celebra dilema a cetateanului care vazandu-si copilul "mozolit ca dracu" isi intreaba sotia: "Acum ce facem, il mai spalam pe asta sau facem altul nou????"
3.La o renumita firma, straina. ce activeaza in Romania, la un interviu pentru angajare, la toti candidatii - ingineri licentiati - ce sustineau ca stiu - chiar stiau - foarte bine sa opereze cu cele mai renumite programe de proiectare asistata, le-a fost data o problema asemanatoare - tot de clasa a VI-a - si anume sa determine lungimea unui hexagon cunoscandu-se distanta intre 2 varfuri nealaturate. NIMENI nu a rezolvat-o si NIMENI nu a fost selectat pentru angajare. Am primit feedback de la firma, "cu subiect si predicat"!!! TRAGIC "RAU"!!! Noi ce sa facem??? Sa incepem studiile universitare cu invatamantul primar sau chiar prescolar - ca unii au lipsuri incepand chiar de acolo???? Ca de selectat prin examene de admitere nici nu poate fi vorba pentru ca finantarea ?per capita? ne poate trimite direct la ?pascut iarba?. Un fost coleg, actualmente pensionar, spunea ca daca proiectarea asistata de calculator ar consta numai in memorarea ordinii in care trebuie sa apesi tastele unei tastaturi, el ar putea face, fara prea mare greutate, cel mai bun proiectant din cea mai proasta maimuta!!!!
4.D-na / D-ra Banu Alexandra poate ii dati si "D-lui MINISTRU" un feedback, ca sa ne mai "domolim durerea"!!! Multumesc mult!
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
eNews Portal INVATAMANT
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!