Legile Educatiei, contestate de Patriarhia Romania: Obligatia de a promova "diversitatea sexuala" in scoala este abuziva si nociva

de Portal Invatamant la 15 Mar. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legile Educatiei, contestate de Patriarhia Romania: Obligatia de a promova "diversitatea sexuala" in scoala este abuziva si nociva15Mar.2023

Invatamantul public trebuie ocrotit de ideologizare iar obligatia promovarii "diversitatii sexuale" in scoala este "total abuziva si nociva", transmite Patriarhia Romana, intr-o luare de pozitie privind Legile Educatiei.

Potrivit unui comunicat al Biroului de Presa al Patriarhiei Romane, pozitia Bisericii Ortodoxe Romane si a celorlalte culte religioase din Romania (care au transmis recent o adresa comuna ministrului Educatiei), pozitie fata de problema ideologiei in general si, in context, a "ideologiei de gen", propuse "fara discernamant spre introducere in noile legi ale invatamantului", in special, este una limpede si constant exprimata, invatamantul public din Romania trebuind sa ramana "total ocrotit de orice forma de ideologizare".
 
"Invatamantul public din Romania trebuie/ ar trebui sa ramana total ocrotit de orice forma de ideologizare. Studiul religiei acceptate de stat nu constituie o asemenea forma, intrucat religia crestina este fundamentul real al culturii umaniste europene si asa trebuie inteleasa in scoala. Stiinta europeana insasi a incoltit nu in pofida crestinismului, ci chiar in solul sau, datorita lui", afirma Patriarhia.
 

Comunicatul BOR privind Legile Educatiei

 
"Pozitia Bisericii Ortodoxe Romane si a celorlalte culte religioase din Romania fata de problema ideologiei in general si, in context, a „ideologiei de gen”, propuse fara discernamant spre introducere in noile legi ale invatamantului, in special, este una inevitabil ferma:
 
- invatamantul public din Romania trebuie/ ar trebui sa ramana total ocrotit de orice forma de ideologizare (studiul religiei acceptate de stat NU constituie o asemenea forma, intrucat religia crestina este fundamentul real al culturii umaniste europene si asa trebuie inteleasa in scoala. Stiinta europeana insasi a incoltit nu in pofida crestinismului, ci chiar in solul sau, datorita lui; 

- „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviatie psiho-somatica numita „transgenderism” nu constituie miezul unei stiinte reale, ci este o artificiala constructie ideatica, asa-zis culturala, orientata in raspar cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurata de cele doua sexe: masculin si feminin/ feminin si masculin; 

- obligatia de a promova „diversitatea sexuala” in scoala, de a li se prezenta copiilor ca „normalitate” posibilitatea aberanta de a-si schimba genul din masculin in feminin sau „neutru” (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar si prezentarea unor forme de sexualitate marginala ca „firesti” este una total abuziva si nociva pentru formarea intelectuala si morala a unor tineri care trebuie sa se pregateasca in anii de acumulari culturale pentru viata si societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturala datorita careia istoria omeneasca a mers si merge mai departe;

- in mod cert exista si un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanitatii, asa cum exista si alte minoritati sexuale. In natura apar uneori devieri de la norma: rarisime si marginale, pentru care trebuie sa existe, desigur, toata intelegerea. De aici nu rezulta ca aceste persoane s-ar putea simti discriminate de folosirea corecta a gramaticii si a genului masculin si feminin in comunicarea publica, mai ales in scoala ca spatiu al formarii in spiritul realitatii si adevarurilor elementare, asa cum nu rezulta ca alte forme de sexualitate decat heterosexualitatea ar trebui sa fie prezentate unor copii in cadrul formator al scolii ca posibile „modele” de viata intima;

- prezentarea ignoranta/ peiorativa in noile legi ale invatamantului a sintagmei „dogme religioase” sfideaza miezul teologic al crestinismului fertil cultural si social. Dogma religioasa nu este un construct ideologic situat la polul opus adevarului, ci un adevar revelat si apoi formulat care constituie o „geamandura” pentru reflectia teologica, reflectie inclusiv de ordin moral. 
Cineva ca Lucian Blaga insusi (mai greu de contestat de ideologii anticrestini) afirma in perfecta cunostinta de cauza ca „dogma are o irationalitate bine intemeiata”.  Exista, desigur, si supra-rationalitate, exista, desigur, si o stiinta filosofica destul de cunoscuta numita „metafizica”. 

Nu trebuie nicio clipa uitat ca ideologia (oricare ar fi ea) ramane mereu un atentat la ordinea fara de care societatea incepe sa se surpe.  Istoria mai mult sau mai putin recenta este coplesitor de graitoare in acest sens".
 

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii

Ati inceput antrenamentul pentru Evaluarea Nationala la clasa a VIII-a?


Va doriti o pregatire eficienta si SUCCES deplin pentru copilul dvs. la Evaluarea Nationala?

Oferiti-i copilului dvs. suportul unei pregatiri conforme programei scolare in vigoare!

Culegerile ajuta acum elevul:

-> sa recapituleze/asimileze/lamureasca/fixeze notiunile de examen;
-> sa exerseze rezolvari similare celor de la examen;
-> sa capete incredere in fortele proprii;
-> sa atinga performante cu efect benefic pentru evolutia ulterioara.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

patriarhia romanaborlegile educatieibiserica ortodoxa romana


x

Lasa un raspuns




Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Pregatire pentru Nota 10. Teste rezolvate la Matematica si Limba Romana - clasele I - XII

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//