Potrivit unui comunicat al Biroului de Presa al Patriarhiei Romane, pozitia Bisericii Ortodoxe Romane si a celorlalte culte religioase din Romania (care au transmis recent o a
dresa comuna ministrului Educatiei), pozitie fata de problema ideologiei in general si, in context, a "ideologiei de gen", propuse "fara discernamant spre introducere in noile legi ale invatamantului", in special, este una limpede si constant exprimata, invatamantul public din Romania trebuind sa ramana "total ocrotit de orice forma de ideologizare".
"Invatamantul public din Romania trebuie/ ar trebui sa ramana total ocrotit de orice forma de ideologizare. Studiul religiei acceptate de stat nu constituie o asemenea forma, intrucat religia crestina este fundamentul real al culturii umaniste europene si asa trebuie inteleasa in scoala. Stiinta europeana insasi a incoltit nu in pofida crestinismului, ci chiar in solul sau, datorita lui", afirma Patriarhia.
Comunicatul BOR privind Legile Educatiei
"Pozitia Bisericii Ortodoxe Romane si a celorlalte culte religioase din Romania fata de problema ideologiei in general si, in context, a „ideologiei de gen”, propuse fara discernamant spre introducere in noile legi ale invatamantului, in special, este una inevitabil ferma:
- invatamantul public din Romania trebuie/ ar trebui sa ramana total ocrotit de orice forma de ideologizare (studiul religiei acceptate de stat NU constituie o asemenea forma, intrucat religia crestina este fundamentul real al culturii umaniste europene si asa trebuie inteleasa in scoala. Stiinta europeana insasi a incoltit nu in pofida crestinismului, ci chiar in solul sau, datorita lui;
- „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviatie psiho-somatica numita „transgenderism” nu constituie miezul unei stiinte reale, ci este o artificiala constructie ideatica, asa-zis culturala, orientata in raspar cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurata de cele doua sexe: masculin si feminin/ feminin si masculin;
- obligatia de a promova „diversitatea sexuala” in scoala, de a li se prezenta copiilor ca „normalitate” posibilitatea aberanta de a-si schimba genul din masculin in feminin sau „neutru” (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar si prezentarea unor forme de sexualitate marginala ca „firesti” este una total abuziva si nociva pentru formarea intelectuala si morala a unor tineri care trebuie sa se pregateasca in anii de acumulari culturale pentru viata si societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturala datorita careia istoria omeneasca a mers si merge mai departe;
- in mod cert exista si un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanitatii, asa cum exista si alte minoritati sexuale. In natura apar uneori devieri de la norma: rarisime si marginale, pentru care trebuie sa existe, desigur, toata intelegerea. De aici nu rezulta ca aceste persoane s-ar putea simti discriminate de folosirea corecta a gramaticii si a genului masculin si feminin in comunicarea publica, mai ales in scoala ca spatiu al formarii in spiritul realitatii si adevarurilor elementare, asa cum nu rezulta ca alte forme de sexualitate decat heterosexualitatea ar trebui sa fie prezentate unor copii in cadrul formator al scolii ca posibile „modele” de viata intima;
- prezentarea ignoranta/ peiorativa in noile legi ale invatamantului a sintagmei „dogme religioase” sfideaza miezul teologic al crestinismului fertil cultural si social. Dogma religioasa nu este un construct ideologic situat la polul opus adevarului, ci un adevar revelat si apoi formulat care constituie o „geamandura” pentru reflectia teologica, reflectie inclusiv de ordin moral.
Cineva ca Lucian Blaga insusi (mai greu de contestat de ideologii anticrestini) afirma in perfecta cunostinta de cauza ca „dogma are o irationalitate bine intemeiata”. Exista, desigur, si supra-rationalitate, exista, desigur, si o stiinta filosofica destul de cunoscuta numita „metafizica”.
Nu trebuie nicio clipa uitat ca ideologia (oricare ar fi ea) ramane mereu un atentat la ordinea fara de care societatea incepe sa se surpe. Istoria mai mult sau mai putin recenta este coplesitor de graitoare in acest sens".