In plus, pentru ca violenta in scoli sa fie solutionata pe termen lung, este "imperativa"
prezenta elevilor in consiliile de administratie ale scolilor si consultarea asociatiilor reprezentative ale elevilor, au mai transmis asociatiile, potrivit
Digi24.
Totodata, este necesara corectarea, nu adancirea inechitatilor sociale, prin suplimentarea cu 50% a costului standard pentru copiii cu cerinte educationale speciale si acordarea de burse sociale si elevilor care participa in invatamantul cu frecventa redusa sau in programele educationale de tip "A Doua Sansa", au transmis reprezentantii Salvati Copiii.
Conform surselor citate, in aceasta varianta a proiectului de lege lipsesc referirile la climatul scolar si grupurile de actiune anti-bullying. De asemenea, reprezentantii Salvati Copiii au semnalat ca lipseste prevederea cu privire la obligatia cadrelor didactice de a semnala cazurile de abuz, neglijare, exploatare si orice alta forma de violenta asupra copilului conducerii unitatilor de invatamant sau altor autoritati competente (politie, serviciilor publice de asistenta sociala sau, dupa caz, directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului etc.).
In practica, cu exceptia cazurilor grave de violenta, multe dintre situatiile de acest tip, comise de cadrele didactice, personalul auxiliar ori de catre elevi, nu ajung in atentia institutiilor specializate, atrag atentia asociatiile.
Acestea spun ca prevenirea faptelor de violenta grava este posibila doar prin tratarea adecvata si a situatiilor, desi de risc, considerate nesemnificative de catre cadrele didactice.
Salvati Copiii a transmis Ministerului Educatiei o serie de propuneri, printre care:
- definirea interesului superior al elevului, necesara atat din perspectiva tehnicii legislative, dar mai ales pentru a fixa regula conform careia interesele elevilor primeaza in fata altor considerente,
- completarea actului normativ cu referiri la normele metodologice antibullying si la obligatia personalului didactic si administrativ de a semnala situatiile de bullying, abuz si incalcare a legii in unitatile de invatamant,
- necesitatea implicarii directiilor generale judetene/directiei municipiului Bucuresti de asistenta sociala si protectia copilului ori a serviciilor publice de asistenta sociala.