Ghidul pentru Educatie Fizica si Sport a fost anuntat de Ministerul Educatiei

de Laura Galescu la 14 Sep. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghidul pentru Educatie Fizica si Sport a fost anuntat de Ministerul Educatiei14Sep.2020

Ministerul Educatiei a anuntat Ghidul pentru Educatie Fizica si Sport - Repere metodologice pentru consolidarea achizitiilor anului scolar 2019-2020 si proiectarea activitatilor didactice pentru anul scolar 2020 a 2021.

 
 
 
In conditiile intreruperii activitatilor didactice prezentiale, in martie 2020, invatamântul românesc s-a confruntat cu situatii inedite: lipsa mijloacelor tehnologice; incertitudinea duratei suspendarii activitatilor prezentiale si asupra continuarii anului scolar; desfasurarea activitatilor profesionale in sistem telemunca. Astfel, cadrele didactice au fost determinate sa identifice cele mai adecvate resurse informationale si tehnologice care sa le permita desfasurarea activitatilor didactice, in conditiile unui proces de predare-invatare exclusiv online. Experienta didactica acumulata la disciplina Educatie fizica si sport, in conditiile utilizarii diferitelor sisteme tehnologice care au permis continuarea interactiunii profesor-elev (videoconferinte, streaming, Internet, chat etc.), sta la baza reperelor metodologice pentru predarea Educatiei fizice si sportului, in sistem online, in anul scolar 2020 – 2021.

Aceasta experienta este dublata de recomandari cu caracter organizatoric si practico-metodic ce ilustreaza maniera de aplicare in procesul de practicare a exercitiilor fizice a orientarilor metodologice moderne. in contextul desfasurarii activitatilor didactice exclusiv online, disciplina Educatie fizica si sport se confrunta cu restructurari semnificative din mai multe puncte de vedere: al continuturilor prevazute de programele scolare, al proiectarii didactice, al organizarii si desfasurarii efective a procesului de invatamânt. Prin urmare, reperele metodologice isi propun doua obiective majore: - asigurarea continuitatii procesului de instruire la disciplina Educatie fizica si sport, pe baza prevederilor programelor scolare si a achizitiilor elevilor din anul scolar precedent; - crearea unui context curricular adaptat noilor conditii de organizare a invatamântului, astfel incât disciplina Educatie fizica si sport sa raspunda cerintelor desfasurarii procesului de predare-invatare in sistem online, in anul scolar 2020 – 2021. Asemenea tuturor disciplinelor din trunchiul comun, la Educatie fizica si sport se promoveaza centrarea pe elev si pe particularitatile acestuia. Ca urmare, competenta elevului abordata din perspectiva celor trei componente ale acesteia: cunostinte, abilitati (aptitudini, capacitati, deprinderi) si atitudini, va reprezenta polul de interes al profesorului.

Prezentele Repere metodologice ofera linii orientative pentru proiectarea, organizarea si desfasurarea procesului de predare-invatare, precum si pentru evaluarea elevilor in conditiile invatamântului online. Pornind de la aceste repere si in baza autonomiei de care dispun, profesorul va lua propriile decizii privind elaborarea documentelor de planificare, modul de organizare si desfasurare a lectiilor de educatie fizica si acordarea notelor. Reperele metodologice pentru consolidarea achizitiilor din anul scolar 2019-2020 si proiectarea activitatilor didactice la disciplina Educatie fizica si sport, in anul scolar 2020 – 2021 sunt prezentate conform urmatoarelor coordonate:

1. Proiectarea didactica se face in acord cu elementele de continut ale programei posibil a fi abordate in conditiile procesului de predare-invatare online, astfel incât sa fie respectate prevederile planurilor cadru de invatamânt pentru fiecare ciclu de invatamânt si clasa (colectiv de elevi). Planificarea anuala si planificarea calendaristica vor respecta regulile proiectarii didactice pentru disciplina Educatie fizica si sport si vor asigura continuitatea si sistematizarea instruirii. in demersul de selectare a continuturilor din programa scolara care pot fi abordate in sistemul de predare online (pentru invatamântul primar, gimnazial, liceal) se va porni de la competentele generale si specifice, obligatorii pentru fiecare ciclul de invatamânt. Actualele programe de educatie fizica permit realizarea unor trasee educationale flexibile si posibilitati de adaptare a proiectarii didactice la conditiile concrete de desfasurare a procesului de invatamânt. Prin urmare, sunt propuse o serie de continuturi si exemple de activitati de invatare care sa poata fi desfasurate in conditii online. Educatie fizica, sport si sanatate – repere metodologice 3 Educatie fizica, sport si sanatate

2. Evaluarea competentelor elevilor in functie de continuturile instruirii si modalitatea de esalonare a acestora in structura anului scolar. Pornind de la asigurarea unui volum de ore suficient pentru ca elevii sa poata dobândi competentele care vor fi supuse evaluarii, se ofera sugestii privind probele care pot fi sustinute de elevi.

3. Predarea continuturilor specifice Educatiei fizice si sportului in conditii de valorificare optima a tehnologiilor moderne. Reperele exemplifica o serie de sisteme de comunicare care pot fi utilizate in activitatea didactica, precum si cele mai adecvate resurse informationale (inclusiv manualele de educatie fizica, pentru clasele a V-a si a VI-a, resurse educationale deschise - RED).

4. Valorificarea contextelor nonformale şi informale de invaţare, pentru consolidarea achizitiilor dobândite de elevi pe durata lectiilor. in contextul procesului de instruire online, se accentueaza rolul temelor pentru acasa in formarea competentelor elevilor si se recomanda o serie de continuturi posibil a fi exersate in timpul liber al elevilor, cu respectarea tuturor conditiilor de siguranta pentru acestia.

5. Predarea educatiei fizice la elevii aflati in situatii de risc. in contextul procesului de instruire online, elevii din comunitatile dezavantajate care nu pot partipa la lectiile online, trebuie sa ramâna in atentia profesorilor. in acest sens, reperele metodologice prevad unele masuri cu caracter metodic-organizatoric, menite sa ofere elevilor oportunitati de practicare a exercitiilor fizice.

6. Constituirea comunitatilor profesionale de buna practica. Predarea online reprezinta o noua provocare profesionala din punctul de vedere al conceptiei asupra predarii Educatiei fizice si sportului, precum si al utilizarii pe scala larga a mijloacelor tehnologice moderne. In aceasta sectiune sunt formulate recomandari care sa sustina si sa promoveze schimburile de experienta intre profesori: modalitati de colaborare, solutii tehnologice de diseminare a bunelor practici, realizarea bibliotecilor virtuale. Este iterata ideea ca grupul de profesori de la nivelul unei scoli trebuie sa devina o comunitate reala de invatare si de sprijin. Pentru accelerarea diseminarii bunelor practici, este incurajata constituirea comunitatilor profesionale intra si interdisciplinare, la nivel de scoala, judet si chiar la nivel national. in vederea unei prezentari consistente si coerente a acestor repere metodologice, s-a optat pentru detalierea informatiilor corespunzatoare coordonatelor 1, 2, 3 si 4, pentru fiecare ciclu de invatamânt – primar, gimnazial si liceal, in timp ce coordonatele 5 si 6 contin referiri generale, valabile pentru toate aceste cicluri. 
 
Numeroase experiente didactice indica o serie de dificultati cu care s-au confruntat profesorii de Educatie fizica si sport, in activitatea directa cu elevii: - identificarea solutiilor tehnice optime pentru asigurarea continuitatii interactiunii cu elevii; - stabilirea continuturilor posibile a fi transmise in sistem online; - mentinerea motivatiei elevilor pentru participarea la lectii si frecventa acestora la lectii; - evaluarea achizitiilor elevilor; - lipsa unor repere metodologice privind predarea educatiei fizice in mediul online; - lipsa unei proceduri sau a unor prevederi in Regulamentul de Organizare si Functionare al unitatii de invatamânt privind participarea elevilor in cadrul lectiilor online (evidenta, comportament etc.). Toate aceste dificultati au influentat procesul de formare a competentelor specifice, având consecinte negative asupra deprinderilor motrice specifice disciplinelor sportive (atletism, jocuri sportive, gimnastica), deprinderilor de organizare si de lucru in grup (lucru in echipa/pe grupe/cu partener), valorificarii influentelor exercitiilor fizice asupra trasaturilor de personalitate ale elevilor. Dificultatile enumerate anterior au creat sincope in respectarea documentelor de planificare, pentru disciplina Educatie fizica si sport, din semestrul al II-lea al anului scolar 2019 - 2020. Ca urmare, se recomanda, la nivelul claselor cu care s-a desfasurat activitatea in anul scolar 2019 – 2020, identificarea lacunelor in pregatirea elevilor si aplicarea prezentelor repere metodologice pentru prevenirea lor in anul scolar viitor. in acelasi timp, pentru realizarea proiectarii didactice aferente anului scolar 2020 - 2021, este esentiala formularea raspunsurilor la o serie de intrebari, cum ar fi: 
 
- Ce continuturi din programa anului scolar anterior trebuie reluate? 
 
- Ce competente specifice pot fi abordate in noile contexte de invatare online? 
 
- Cum poate fi ilustrat, la nivelul competentelor elevilor, caracterul liniar si concentric al programei scolare? 
 
- Care sunt durata si frecventa lectiilor de educatie fizica si sport desfasurate online? 
 
- Care sunt mijloacele tehnologice de care dispun, atât profesorul, cât si elevii, pentru desfasurarea activitatilor didactice?
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

ghid educatie fizicaghid educatie fizica si sportan scolar 2020 - 2021


x

Lasa un raspuns




26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!