Ministrul Monica Anisie a anuntat recent ca la aceasta dezbatere vor participa, alaturi de specialisti, reprezentanti ai profesorilor, elevilor si ai societatii civile.
Saptamana trecuta, impreuna cu specialistii si cercetatorii in stiintele educatiei, s-a facut o analiza a rezultatelor PISA 2018, care va constitui baza pentru identificarea si adoptarea unor masuri.
"Pana cel tarziu la sfarsitul lunii decembrie, vreau sa avem un set de masuri concrete cunoscute si asumate de toti actorii educationali'', a precizat Anisie.
Elevii romani obtin rezultate tot mai slabe la testele PISA. Scorul obtinut in 2018 e in scadere fata de anii 2012 si 2015 la toate cele trei domenii examinate: citire, matematica si stiinte, in timp ce procentul de analfabetism functional este de 44%.
Rezultatele PISA 2018 la Citire arata ca Romania a obtinut un scor de 428 de puncte, in scadere cu 6 puncte fata de testarea PISA 2015, cu 10 puncte mai putin decat la PISA 2012 si un punctaj cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009, conform datelor publicate de catre directoratul pentru Educatie al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).
La Matematica, rezultatele PISA 2018 inregistreaza cea mai mare scadere fata de testarea anterioara. Romania a pierdut nu mai putin de 14 puncte fata de PISA 2015 si 15 puncte fata de PISA 2012. Rezultatele PISA 2018 pentru stiinte sunt si ele mai slabe, diferenta fata de cele de la PISA 2015 fiind de 9 puncte, iar fata de 2012 – 12 puncte.
Testele PISA 2018 au implicat examinarea a aproximativ 600.000 de elevi din 79 de tari membre OCDE sau partenere. In Romania, au participat aproximativ 5.000 de elevi din 170 de scoli, acestia sustinand teste la capitolul lectura, matematica si stiinte. Un al patrulea capitol nu a fost inclus in testarea eleveilor romani - este vorba de cel al competentelor globale, prin care se urmareste capacitatea elevilor a analiza probleme globale si de a avea relatii cu persoane din alte culturi.
Florin Constantinescu 16 Dec. 2019 08:04:16
Sunt foarte curios care vor fi masurile dispuse de d-na ministru. Ca profesor la politehnica, sunt confruntat cu caracteristicile generatiei z: pot sa-si concentreze atentia un timp foarte scurt, nu retin aproape nimic din ce se preda si nu sunt interesati decat de exercitii simple cu ajutorul carora spera sa promoveze. Unii, chiar cred ca ei stiu foarte bine ce trebuie si ce nu trebuie sa fie invatati probabil inspirati de mediile de socializare, care promoveaza numai chestiuni de un nivel profesional redus.