Potrivit sursei citate, scoala pe module de invatare i-a facut pe multi profesori sa se simta si mai presati sa termine repede materia, copiii sa dea foarte multe teste la final de modul, iar gradul de demobilizare in randul cadrelor didactice sa creasca destul de mult.
Intr-un articol publicat pe
ceae.ro, Gabriela Deliu (profesor de fizica in judetul Brasov) spune ca, initial, alternarea perioadelor de invatare cu cele de odihna parea o idee buna. In practica, lucrurile s-au dovedit mai complicate. Elevii ajung sa fie "fugariti" prin materie, ori sa fie evaluati dupa perioada de vacanta.
„Am incercat, din momentul zero in care am proiectat curriculum-ul pe care il aveam de parcurs pe intregul an scolar, sa asezam ceea ce aveam de facut astfel incat sa putem sa finalizam unitatile de invatare in interiorul fiecarui modul. Este o chestiune usor de inteles: daca ai inceput ceva, trebuie sa si finalizezi in interiorul acelei structuri temporale. Incepi o unitate de invatare, o finalizezi si faci evaluare, daca nu la fiecare unitate de invatare, macar la finalul a doua sau trei unitati. Si pe hartie ies lucrurile. In momentul in care am gandit proiectarea didactica, ne incadram la limita. In momentul in care incepi sa performezi, vezi ca la clasa lucrurile pot sa nu mearga in ritmul pe care l-ai gandit. Si, daca ti-ai facut proiectarea foarte la limita, si asa au iesit proiectarile, la limita, in momentul in care am performat nu am mai reusit sa ne incadram in numarul de ore. Un pic daca depasesti, nu mai reusesti sa faci ceea ce ti-ai propus. Sau reusesti sa finalizezi partea teoretica si evaluarea o faci dupa vacanta, ceea ce nu este ok. Lucrul asta l-am constatat acum, dupa ce am inceput sa lucram. Teoretic ies lucrurile pe hartie, practic aceste structuri trebuie sa fie mult mai flexibile, explica Gabriela Deliu.
Prinde de oferta speciala de Sarbatori la culegerile si exercitiile rezolvate pentru pregatire la Evaluarea Nationala si Bacalaureat! Click AICI pentru detalii si comenzi <<
O alta problema a aparut la evaluare, spune Gabriela Deliu. (...) „Va dati seama ca in momentul in care ai finalizat unitatile de invatare, normal ca vrei sa faci evaluare, asta se intampla la toate disciplinele. Asa ca, de regula, in ultima saptamana de modul toata lumea da teste. Si copilul are de dat multe teste intr-o zi, foarte multe intr-o saptamana; e un grad de incarcare foarte mare, dezechilibrat, cumva, fata de ceva ce aveam intr-o structura mai lejera. Dupa aceea vine vacanta, da, dar inainte de vacanta copii sunt foarte obositi”, subliniaza profesoara.
„Problema e ca au luat aceasta decizie, au introdus aceasta structura modulara fara sa ne ofere explicatii: ce studii au in spate, de ce e bine sa procedam in acest fel. Eu as fi avut nevoie de cateva norme si de o explicatie, de ce se face trecerea la module?”, a mai spus Gabriela Deliu.