Cum functioneaza evaluarea standardizata a elevilor
Radu Szekely a spus ca, prin standardizarea procesului de evaluare, se doreste dirijarea invatarii, nu neaparat o pozitionare a elevului intr-un anumit clasament.
„Aceste evaluari standardizate care vor fi pilotate la sfarsitul acestui an scolar inseamna niste evaluari pe competente. Niste teste standardizate care evalueaza competentele elevilor pe cele doua discipline (romana si matematica), pe fiecare nivel. Aceste teste sunt bazate pe itemi obiectivi, testati, care, chiar daca sunt diferiti – adica eu si dumneavoastra daca am da testul acum, ar putea ca pentru aceeasi competenta sa avem itemi diferiti. Dar ei vor spune evaluatorului ca noi avem acea competenta dezvoltata sau nu. Si elevul si profesorul, dar si familia, vor primi un raport in urma acestei evaluari care nu da neaparat o nota, ci da un procentaj de realizare. Importat e ca in urma acestor testari profesorii sa stie ca un anumit elev are anumite competente dezvoltate bine si altele pe care trebuie sa lucreze”, a mai spus el.
Consilierul Radu Szekely a mai spus ca Ministerul Educatiei va "pilota" la examenele nationale din vara aceasta modalitate de evaluare "sa vedem daca se poate aplica peste tot. Daca nu, ce trebuie sa facem pentru a se aplica peste tot. (...) In toamna va exista o evaluare predictiva pe aceleasi principii, in sensul ca rolul evaluarii nu e doar de a-l pozitiona pe copil, ci de a dirija invatarea, de a remedia invatarea. Sunt foarte multe aspecte care trebuie luate in calcul cand vorbim de evaluare standardizata", a mai spus Radu Szekely.
...vezi AICI noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala 2022
Pregatire de NOTA 10 la Limba Romana si Matematica <<
Schimbari privind notarea elevilor: cand nota arata excelenta
Despre notarea elevilor, consilierul lui Sorin Cimpeanu spune ca "
nota 8 este nota optima" pentru nivelul de pregatire al elevilor si ca "9 si 10 inseamna excelenta".
„Standardele de evaluare sunt un lucru foarte important si ele trebuie dezvoltate. Nu exista inca la nivel national, pe discipline, standarde clare de evaluare. Adica ce inseamna un 8, de exemplu? Nota 8, care ar trebui sa fie nota optima, credem noi, pentru un elev. 9 si 10 este excelenta, 8 este optim, dar ce este dedesubt inseamna ca trebuie sa mai lucreze. N-ar trebui sa tinda toata lumea spre 10. Dar acestea sunt standarde care trebuie dezvoltate pe discipline si asta se va face odata cu schimbarea curriculara si odata cu planurile cadru care vor fi modificate”, a spus Radu Szekely.
Schimbari majore la evaluarea elevilor in anul scolar 2022 - 2023
Ministrul Sorin Cimpeanu a venit cu noi explicatii referitoare la cum va avea loc
procesul de evaluare in noul an scolar 2022-2023, dupa eliminarea obligativitatii tezelor.
"De multa vreme am vorbit despre nevoia de relevanta a evaluarilor, printr-o standardizare a acestor evaluari. Pe de alta parte, dincolo de ele, avem evaluarile pe care fiecare profesor stie cel mai bine sa si le faca pentru propria disciplina. Prin renuntarea la obligativitatea tezelor lasam libertate fiecarui cadru didactic sa efectueze aceste evaluari uniform distribuite pe parcursul anului scolar. Atata vreme cat predarea se face pe unitati de invatare, flexibile, cu o durata determinata, aceste perioade au ca menire achizitia de competente specifice de catre elevi. (....) Evaluarea ritmica e cea mai importanta. Nu vrem sa mai impunem aceste teze pe care elevii le dadeau pentru ca trebuiau date", a spus Sorin Cimpeanu.
Ministrul Educatiei a subliniat ca nu se pune problema ca elevii sa aiba medii incheiate dupa fiecare din cele cinci module de invatare.
"S-a indus o idee falsa referitor la posibila obligatie de a incheia medii dupa fiecare dintre cele cinci module de invatare, total fals. Nu vor fi incheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module de invatare. Se poate incheia o medie si la finalul celor doua module de invatare, ori una ori doua, dar in niciun caz cinci medii", a spus Sorin Cimpeanu.