Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum motivam tinerii sa invete, de la 2 la 24 de ani. Oana Moraru: "Fiecare etapa a varstei e o alta fereastra de oportunitate"

de Laura Galescu la 26 Nov. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Cum motivam tinerii sa invete, de la 2 la 24 de ani. Oana Moraru: "Fiecare etapa a varstei e o alta fereastra de oportunitate"26Nov.2019

Consultantul educational, Oana Moraru, considera ca fiecare interval de varsta ofera o oportunitate de a-i atrage pe copii catre studiu si ca trebuie tinut cont de specificul varstei lor.

Oana Moraru explica nevoile elevilor si studentilor, in functie de varsta la care se afla, si cum ii pot ajuta parintii si profesorii sa evolueze din punct de vedere academic.
 
"Cum il fac sa invete de placere? Cum il ajut sa isi doreasca sa studieze, sa fie atent la ore? Cum ajunge un copil sa isi dezvolte motivatie pentru invatare?
 
Atitudinea fata de invatare se invata si ea. Se formeaza in trepte si tine de cat de bine constientizam ca fiecare etapa a varstei e o alta fereastra de oportunitate in constructia ei.
 
2-6 ani: se invata placerea de a finaliza o lucrare (un desen, o constructie, o poveste); nevoia de a sta in sarcina, in flux, de a investi atentie voluntara si interes activ in ceea ce faci. Din gradinita se iese sau nu cu atentie formata, ascultare activa, un anumit nivel de harnicie, de bucurie in fata lucrului ”de facut”.
 
6-9 ani: se invata disciplina lucrului bine facut, se imprima modurile de operare: ascultarea sarcinii, aplicarea ei in etape, verificarea raspunsului, memoria procedurala. De la invatatoare deprinzi sau nu o a anumita ordine sau rigoare in lucru. Se invata cata onoare personala investesti in ce faci. Tot acum se ”invata” si cum sa fentezi, cum sa devii superficial sau sa mentii aparente.
 
9-12 ani: se invata rolul greselii si importanta ei. Aceasta este varsta la care inveti sa te ridici daca dai gres, sa accepti ca esecul e locul de unde inveti. De aceea inca nu se recomanda concursuri si olimpiade scolare individuale cu miza academica - din acelea care asaza copiii in topuri valorice. Ele produc riscul instalarii complexelor de inferioritate, fricii de greseala, fricii de a incerca, de a testa si a te aventura in cunoasterea academica de mai tarziu. Profesorii care compara copiii in acest interval, care ii umilesc academic sau ii ”altoiesc” la note cu iluzia motivarii lor scolare - fac ravagii in plan emotional si taie multe aripi.
 
12- 16 ani: se invata puterea de a fi eficient. Este perioada in care inveti sa aplici ceea ce cunosti contra-timp; poti participa la concursuri, te poti lua la intrecere cu ceilalti. Ai integrat cunoastere, ti-ai format competente, ai avut timp sa iti intelegi ritmul propriilor greseli si acum esti pregatit sa exprimi catre lume cine esti si cum stii sa aplici ce cunosti. Este etapa in care inveti mult si temeinic, etapa in care se recomanda studiul pe cont propriu, presiunea academica, lucrul sustinut.
 
16 - 20 ani: se invata nevoia de a invata pentru tot restul vietii. Este etapa in care iti alcatuiesti propriile harti mentale ale realitatii, isi reasezi ”materia” scolara in minte si incepi sa descoperi preferinte, predispozitii si nevoi de specializare, de adancire intr-un domeniu sau altul. Este si etapa in care schimbi traseele academice, in care e natural sa te razgandesti. Este etapa in care citesti mult, cauti mult, esti capabil sa sustii examene.
 
20 - 24 ani (iesirea din adolescenta): se invata bucuria de a da sens practic lucrurilor pe care le stii si placerea de a fi relevant sau de folos celuilalt prin ceea ce ai achizitionat. Este etapa in care visezi la o cariera si intuiesti ce mai ai de invatat ca sa te mentii. iti faci propriul traseu de studiu si cercetare", a explicat Oana Moraru, pe Facebook.  
 
Oana Moraru este consultant educational si fondatoare a unei scolii private. Are o experienta de 20 de ani in invatamant, unde a lucrat ca profesor de romana si invatator.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]