De asemenea, 53.7% dintre dascali spun ca si-ar dori sa se intoarca la predarea offline, in detrimentul celei online, in timp ce 21% dintre ei considera ca regimul hibrid de scoala ar fi o varianta mai buna decat actuala situatie, cea in care elevii urmeaza cursuri online, conform
Mediafax.
Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach in perioada 9-12 noiembrie a.c. si a avut ca obiectiv evidentierea perceptiei acestora asupra scolii online, in special identificarea celor mai mari provocari cu care profesorii se confrunta in scenariul rosu de scoala.
"Ne bucuram ca profesorii sustin deschiderea scolilor, in ciuda riscurilor implicate si a greutatilor de a face ore in conditiile actuale. Prin acest lucru, nu putem sa vedem decat premisa schimbarii de mentalitate si faptul ca profesorii se conecteaza cu nevoile copiilor si ale parintilor. ii felicit pe profesori ca inteleg si sunt empatici la nevoile copiilor si ca sunt aproape de incercarile prin care trec parintii – pe langa faptul ca le este greu sa faca scoala cu cei mici de acasa, parintii inteleg care este impactul pe termen lung al acestei situatii. Iata ca profesorii fac corp comun cu parintii pentru dezvoltarea copiilor si a viitorului tarii", spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
In lipsa unui scenariu verde pentru scolile din Romania, dascalii prefera sistemul hibrid – aceasta fiind concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de invatamant (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, in perioada 24-27 octombrie a.c.).
De altfel, profesorii din mediul rural prefera sistemul hibrid in detrimentul celui online, avand in vedere lipsa mijloacele si echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale tarii sa participe la lectiile online: "Sunt foarte multi copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnica necesara, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiaza de niciuna dintre cele doua. Mai mult, noi predam de acasa, cu resursele proprii (curent electric, internet, caldura, aparatura IT), deoarece la scoala ni se asigura logistica tehnica pentru a preda online, dar nu si caldura", a declarat unul dintre profesorii participanti la conferinta SuperTeach.
Intrebati care este cea mai grea parte din procesul predarii online, aproape toti profesorii (din cei 300 de respondenti si participanti ai evenimentului) au marturisit ca testarea si evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfasurarii claselor, interactiunea slaba cu elevii in timpul orelor online, dar si lipsa interesului elevilor se numara printre cele mai mari dificultati cu care se confrunta, in prezent, in scenariul rosu.
De asemenea, pentru a face fata provocarilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer sustinere din partea scolilor, dar si autoritatilor din Romania.