Propunerile de modificari din Legile Educatiei - Legea Invatamantului Preuniversitar
Admiterea la liceu
Art. 98
(1) Dupa absolvirea invatamantului gimnazial, elevii sustin evaluarea nationala, obligatorie. Evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a consta in probe la disciplinele Limba si literatura romana, Matematica, respectiv Limba materna, pentru elevii care au urmat studiile gimnaziale intr-o limba a minoritatilor nationale, fiind organizata conform unei metodologii aprobate anual prin ordin al ministrului educatiei.
(2) Unitatile de invatamant liceal pot organiza concurs de admitere in clasa a IX-a, pentru anumite specializari sau pentru toate specializarile, pentru maximum 60% din numarul de locuri atribuite prin planul de scolarizare, raportat la numarul de formatiuni de studiu dupa sustinerea de catre elevi a evaluarii nationale.
(3) Minimum 10% dintre locuri sunt ocupate fara concurs, pe baza rezultatelor obtinute la evaluarea nationala si conform optiunilor exprimate, prin repartitie computerizata, de catre elevi cu dizabilitati si/sau CES, si de catre elevi de etnie roma.
(4) Locurile ramase neocupate dupa organizarea concursului si repartizarea in urma acestuia conform alin. (2) si (3) se atribuie pe baza rezultatelor obtinute la evaluarea nationala, conform optiunilor exprimate, prin repartitie computerizata.
(5) In situatia in care la concursul de admitere, pentru fiecare specializare, se inscrie un numar de elevi mai mic decat numarul locurilor scoase la concurs, unitatea respectiva nu are dreptul de a organiza concurs de admitere pentru specializarea respectiva in anul scolar urmator.
(6) Data desfasurarii concursului de admitere este stabilita de Ministerul Educatiei si se face publica la inceputul fiecarui an scolar.
(7) Organizarea concursului si criteriile de admitere se stabilesc prin hotararea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, care se publica pe site-ul acesteia, la inceputul fiecarui an scolar. Concursul de admitere consta in administrarea a doua probe, stabilite la nivelul unitatii de invatamant, care vizeaza discipline aferente profilului/specializarii.
(8) Probele pentru concursul de admitere sunt standardizate si unice la nivel national, fiind elaborate sub coordonarea Centrului National pentru Curriculum si Evaluare, pe baza programei scolare, in conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educatiei.
(9) Pot participa la concursul de admitere elevii care au obtinut cel putin nota 5 (cinci) la fiecare proba a evaluarii nationale. Candidatii sunt admisi in ordinea descrescatoare a mediei de admitere, in limita locurilor disponibile, cu conditia promovarii fiecarei probe cu minimum nota 5 (cinci). Elevii care nu au fost admisi la concursul de admitere participa la repartitia computerizata.
(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), unitatile de invatamant organizeaza, pentru filiera vocationala, anterior sustinerii evaluarii nationale, probe de aptitudini specifice pentru admitere.
(11) Unitatile de invatamant din cadrul invatamantului liceal tehnologic si tehnologic dual stabilesc conditiile de acces in colaborare cu operatorii economici parteneri.
(12) Pentru situatiile prevazute la alin. (10) si (11) unitatile de invatamant au obligatia de a publica pe site-ul lor disciplina sau disciplinele la care se sustin probele de aptitudini, programele si procedurile de organizare a acestora, pentru fiecare generatie, pana cel mai tarziu la inceputul clasei a VIII-a.
Probele suplimentare de admitere se sustin la cel mult doua discipline.
(13) Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a repartizarii si admiterii in invatamantul liceal este adoptata prin ordin al ministrului educatiei. Calendarul de desfasurare a repartizarii si admiterii in invatamantul liceal se publica, pentru fiecare generatie, cel mai tarziu la inceputul anului scolar.
Alexandrina 20 Iul. 2023 18:10:05
O mizerie!!!! Este pura discriminare aceasta forma de examen.Pana acum toti copiii aveau sanse egale si era corect. Acum nu mai merge asa, trebuie sa se faca loc pilosilor.
Ca vezi doamne un copil super mega olimpic si performant este amenintat de unul mai slab care a avut si el o zi buna la examen si a luat o nota mare.
Este o mare porcarie si sper sa se sesizeze persoanele competente in justitie, pentru ca este discriminare!!!!!!!