Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Masuri pentru note mai bune la Evaluarea Nationala: 4 ore de pregatire suplimentara la scoala, sedinte cu parintii si elevii, consilerea profesorilor

de portalInvatamant.ro la 12 Apr. 2019
1 comentarii

Masuri pentru note mai bune la Evaluarea Nationala: 4 ore de pregatire suplimentara la scoala, sedinte cu parintii si elevii, consilerea profesorilor12Apr.2019

Elevii vor face pregatire suplimentara pentru Evaluarea Nationala cate 2-4 ore pe saptamana, iar rezultatele vor fi prezentate lunar atat elevilor, cat si parintilor. Notele mici luate la simularea Evaluarii Nationale au generat un Plan de Masuri pentru remediere la nivelul Inspectoratului Scolar Bucuresti, acest plan incluzand pregatire suplimentara, sedinte cu parinti si elevii, dar si monitorizarea scolilor cu rezultate slabe. In plus se va realiza si consilierea profesorilor de specialitate.

 
Regasiti mai jos planul de remediere, asa cum a fost el anuntat de catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.
 
PLAN DE MASURI PRIVIND IMBUNATATIREA REZULTATELOR LA EVALUAREA NATIONALA 2019
 
LA NIVELUL MUNICIPIULUI BUCURESTI
 
In acord cu tintele strategice si obiectivele specifice ale Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti privind asigurarea calitatii in educatie, in invatamantul gimnazial bucurestean, in raport cu rezultatele obtinute de catre elevii claselor a VII-a si a VIII-a, la simularea Evaluarii Nationale, in anul scolar 2018-2019, si de asemenea, in conformitate cu precizarile Procedurii MEN cu nr. 27497/27.02.2019 privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2018-2019, dar si a celor cuprinse in Adresa MEN cu nr. 29400/28.03.2019, analizand participarea si rezultatele obtinute de catre elevi la simulare, Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti a elaborate prezentul Plan de masuri, avand drept scop imbunatatirea performantelor elevilor de clasa a VIII-a care vor sustine Evaluarea Nationala, in anul scolar 2018-2019.
 
Analizarea rezultatelor obtinute de catre elevii claselor a VII-a si a VIII-a la simularea Evaluarii Nationale indica urmatoarele posibile vulnerabilitati: 
 
- standarde de performanta la sfarsitul ciclului gimnazial si la debutul in invatamantul liceal, putin concordante cu rezultatele obtinute de elevii claselelor a V-a – a VIII-a, la Evaluarea Nationala si la aplicarea evaluarilor predictive; 
 
- nivel redus de implicare si participare activa a unor elevilor, in cadrul activitatilor curente, desfasurate la clasa; 
 
- preocuparea redusa a unor elevi pentru studiul individual, indusa uneori de lipsa de
corelare dintre exemplele discutate in clasa cu itemii propusi ca tema sau cu volumul de timp asociat rezolvarii complete a temei; 
 
- neadaptarea demersurilor didactice la specificul claselor si neasigurarea atingerii nivelului minim al standardelor de performanta; 
 
- lipsa unor „scopuri”, stabilite la nivelul fiecarei ore, care sa asigure minimul de retentie corelat competentelor care sunt evaluate; 
 
- lipsa unor obiective privind asigurarea transferului si fixarii notiunilor, corelate continuturilor care sunt evaluate, si pe care trebuie sa le asigure demersul didactic; 

- lipsa obtinerii feedback-ului la sfarsitul fiecarei ore didactice; 
 
- in unele cazuri, dezinteres manifestat de catre elevi, fata de simulare.
 
Astfel, la nivelul ISMB se propun urmatoarele activitati/actiuni:
 
1. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULARII 
 
- analizarea rezultatelor obtinute la simulare la nivelul ISMB; 
 
- la nivelul fiecarei unitati de invatamant cu nivel gimnazial, in care s-a sustinut simularea probelor Evaluarii Nationale 2019, vor fi analizate rezultatele obtinute de catre elevii claselor a VIII-a si vor fi intocmite planuri remediale.
 
TERMEN: cel tarziu 12 APRILIE 2019
 
RESPONSABILI: directorii unitatilor de invatamant, inspectorii scolari 
 
2. ORGANIZAREA SEDINTELOR CU DIRECTORII UNITATILOR DE INVATAMANT 
 
- la nivelul celor sase sectoare, vor fi organizate sedinte cu directorii unitatilor de invatamant, avand ca subiect diseminarea prevederilor prezentului plan de masuri, precum si analizarea modului in care unitatile de invatamant implementeaza planurile remediale (o atentie sporita se va acorda implementarii planurilor remediale de catre unitatile de invatamant care au obtinut rezultate slabe la simulare – sub 40%
promovabilitate).
 
TERMEN: APRILIE 2019
 
RESPONSABILI: Inspectorii scolari pentru management institutional sectoarele 1-6
 
3. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULARII IN CONSILIILE PROFESORALE SI LA SEDINTELE CU PARINTII 
 
- organizarea sedintelor pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase, obtinute la simulare, in cadrul Consiliilor profesorale; \
 
- organizarea sedintelor cu parintii pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase, obtinute la simulare; 
 
- analizarea rezultatelor cu elevii, in mod individual, de catre profesorii de specialitate.
 
TERMEN: APRILIE 2019
 
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant
 
4. PREGATIREA SUPLIMENTARA A ELEVILOR 
 
- la nivelul unitatilor de invatamant cu nivel gimnazial vor fi organizate, de catre profesorii de specialitate, activitati de pregatire suplimentara (2-4 ore pe saptamana, in cadrul celor 40 de ore prevazute in CIM si Fisa postului); 
 
- fiecare unitate de invatamant va actualiza graficul pregatirilor suplimentare, pentru discipline la care se sustine Evaluarea Nationala, pentru clasele a VII-a si a VIIl-a, ca parte a planului de actiune la nivelul scolii; directorul unitatii va monitoriza modul in care aceste activitati se desfasoara si va sprijini cadrele didactice in derularea optima a acestui tip de activitate; 
 
- lunar, la nivelul unitatii de invatamant, se vor analiza prezentele elevilor la orele de specialitate si la orele de pregatire suplimentara; se recomanda ca, dupa caz, organizarea orelor de pregatire suplimetara sa se realizeze diferentiat, pe grupe de performanta, cu o atentie deosebita directionata catre elevii care nu au obtinut note mai mari de 5; 
 
- elevii si parintii vor semna ca au luat la cunostinta programul de pregatire
suplimentara/remediala, situatia participarii elevilor la orele de specialitate si cele de pregatire suplimentara/remediala fiind adusa, lunar, la cunostinta parintilor; 
 
- se recomanda ca, in cazul elevilor care au obtinut note sub 5 la simulare, dirigintii, consilierii scolari si cadrele didactice de specialitate sa poarte discutii individuale cu parintii acestora, in scopul determinarii de atitudine fata de responsabilitatile ce decurg pentru pregatirea Evaluarii Nationale. 
 
- se vor realiza analize comparative intre mediile obtinute la disciplinele la care se sutine simularea Evaluarii Nationale si notele obtinute la teze/teze cu subiect unic si se vor lua masurile specifice de corelare a rezultatelor evaluarilor curente cu cea externa, astfel incat la momentul examenului de Evaluare Nationala sa se diminueze diferentele specifice.
 
TERMEN: lunar, pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
 
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant, dirigintii, consilierii scolari, profesorii de specialitate 
 
5. ASIGURAREA RITMICITATII SI OBIECTIVITATII EVALUARILOR CURENTE/SUMATIVE 
 
- fiecare unitate de invatamant va asigura ritmicitatea, obiectivitatea si calitatea evaluarii curente/ evaluarii la finalul semestrului al ll-lea, astfel incat promovarea clasei a VII-a,respectiv, a clasei a VIII-a sa fie corelata cu capacitatea de obtinere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Nationala; 
 
- se recomanda ca la nivelul unitatii de invatamant, prin intermediul aplicarii unor instrumente unitare de evaluare, la testele semestriale scrise, sa se asigure evaluarea unitara a elevilor – teze cu subiect unic, la disciplinele la care se sustine Evaluarea Nationala.
 
TERMEN: pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
 
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant, profesorii de specialitate
 
6. MONITORIZAREA UNITATILOR DE INVATAMANT 
 
- la nivelul ISMB, prin intermediul profesorilor metodisti de specialitate – limba romana si matematica, vor fi verificate cele 71 unitati de invatamant cu nivel gimnazial, care au obtinut performante scazute la simularea Evaluarii Nationale - sub 40% promovabilitate; 
 
- monitorizarea permanenta a celor 71 unitati de invatamant cu nivel gimnazial, care au obtinut performante scazute la simularea Evaluarii Nationale - sub 40% promovabilitate si raportarea bilunara a modului in care scolile implementeaza Planul remedial; 
 
- organizarea de intalniri/sedinte metodice pentru consilierea profesorilor de specialitate; 
 
-  monitorizarea prelucrarii metodologiei specifice Evaluarii Nationale 2019; 
 
- la sfarsitul anului scolar, realizarea analizelor comparative intre notele de la simulare, notele de la tezele cu subiect unic si notele obtinute la Evaluarea Nationala;

- monitorizarea suportului psiho-pedagogic acordat elevilor de catre consilierii din cabinetele psiho-pedagogice.
 
TERMEN: pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
 
RESPONSABILI: Inspectorii scolari ISMB
 
Presedintele Comisiei Municipiului Bucuresti de
organizare si desfaturare a Evaluarii Nationale 2019
INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT,
Liliana Maria TODERIUC-FEDORCA
 
Secretar comisie
Inspector scolar socio-umane,
Adrian-Gabriel HORVAT

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.43 din 15 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau

20Apr.2019

Gașpar 20 Apr. 2019 14:32:02

Păi, cum? Profesorii de matematică și romānă să ducă tot greul, ei să facă ore de pregătire suplimentare, neplătite, și ceilalți ce sa facă? Să stea pe bancă și să rādă pānă la lacrimi, că ei predau tumba și zdranga și n-are nimeni treabă cu ei ?! Nu asa, dna. Ministru... Faceți dvs o judecată dreaota și introduceți aceste ore remediate īn norma... Așa se īntāmplă īn toate celelalte tari. Interesați-vă.
CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau
Descarca GRATUIT
Raportul Special

CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

CRATIMA - Ghid complet pentru copilul tau

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!