In cadrul probei de limba romana, elevilor de clasa a IV-a le-au fost testate competentele de citit si scris, prin intermediul a doua texte diferite: unul despre lebede si unul despre creioane colorate.
Elevii de clasa a IV-a, care au participat la Evaluarea Nationala 2014, spun ca subiectele au fost asemanatoare cu modelele prezentate in ultima luna de Ministerul Educatiei, doar textele au fost diferite. De asemenea, scolarii spun ca cele 60 de minute pe care le-au avut la dispozitie pentru rezolvarea subiectelor au fost de ajuns pentru a se ocupa de fiecare cerinta in parte.
Cei mai organizati dintre micii invatacei au spus ca au preferat sa raspunda la intrebari in ordinea lor, pentru a fi siguri ca nu vor uita uite nicio cerinta.
Sindicalistii din invatamantul constantean se declara insa nemultumiti de modul de organizare a evaluarilor nationale si spun ca exista dificultati in derularea actului educational si incalcari ale legislatiei.
"SLSIP Constanta se declara in dezacord cu modul in care Directia Generala de Educatie si Invatare pe tot Parcursul Vietii, Directia Generala Management, Resurse Umane si Retea Scolara Nationala si Centrul National de Evaluare si Examinare au gandit organizarea si desfasurarea evaluarilor nationale din acest an la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a.
Ne referim in mod expres la efectele asupra elevilor si personalului angajat, datorate modificarilor impuse de adaptarea orarului scolar si al utilizarii spatiilor scolare, la numeroasele dificultati privind asigurarea dotarilor tehnice necesare multiplicarii fiselor de evaluare", a mentionat, printr-un comunicat remis presei, presedintele organizatiei sindicale, Mitica Iosif.
Evaluarea Nationala 2014 continua pentru elevii de clasa a IV-a cu proba la matematica, iar in perioada 2-6 iunie vor fi testati si elevii de clasa a II-a si a VI-a.