Noua lege a Educatiei face referire la reintroducerea unei trepte la clasa a X-a, modificarea examenului de admitere la liceu si
bacalaureat diferentiat.
"Ar fi bine-venita o evaluare la sfarsitul clasei a X-a, care poate ierarhiza elevii, oferindu-le posibilitatea alegerii celor care obtin rezultate mai bune la treapta a II-a", a declarat ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu.
In plus, ministrul Educatiei ar vrea sa implementeze un bacalaureat diferentiat, care sa includa un examen special pentru absolventii de scoala profesionala, care sa inceapa din clasa a XI-a. Prin aceasta initiativa, ministrul Educatiei doreste sa incurajeze inscrierea elevilor la scolile profesionale.
O alta modificare, ce ar putea afecta semnificativ activitatea elevilor aflat in prezent in ciclul gimnazial, este reintroducerea examenului de admitere la liceu, pe langa Evaluarea Nationala.
Proiectul de lege privind organizarea examenului de admitere la liceu a fost inaintat de Ecaterina Andronescu si prevede doua etape de desfasurare. Astfel, concursul se va organiza la liceele bune, unde elevii vor intra in functie de media compusa din nota de la examen (50%), media de la Evaluarea Nationala (30%) si mediile anilor de gimnaziu (20%).
Ministrul Educatiei nu este insa de acord cu introducerea admiterii la liceu in paralel cu Evaluarea Nationala si arata ca cea mai eficienta metoda este cea utilizata in prezent - repartizarea computerizata.
"Ponderea de 25% a mediilor din gimnaziu este fireasca in calcularea mediei de admitere, pentru ca elevii sa fie pregatiti la toate disciplinele. Daca se insista pentru concurs de admitere la liceu, acesta poate fi reprezentat de Evaluarea Nationala la care sa nu se mai adauge mediile din gimnaziu, insa asteptam opinia majoritara", a declarat ministrul Educatiei.
Citeste si Legea Educatiei: principalele modificari pe care le au in vedere oficialii din invatamant
Anonimul 18 Ian. 2019 18:55:03
CEA MAI DE CACAT LEGE !Anonimul 18 Ian. 2019 18:53:25
un cacat de lege ! nu era de ajuns ca elevii au bacul in clasa aXII-a ? trebuie sa dea in clasa aVIII-a apoi in aX-a si in aXII-a . foarte bine v ati gandit voi...Maria 16 Ian. 2019 23:40:04
Doamna Ecaterina Andronecu, domnule Campeanu, introducerea treptei a II-a de liceu nu este conservatoare si neocomunista, este inutila si nici un argument nu rezista. Oare nu ar fi firesc, la fel ca in tarile civilizate, sa existe o dezbatere publica inainte de luarea unei astfel de decizii retrograde????? Nu ar trebui diagnosticat cu profesionalism sistemul de invtamant romanesc pentru a se vedea exact ce modificari in sensul modernizarii lui trebuie luate????? Treapta a doua nu rezolva lucrurile: daca liceul va fi obligatoriu, ce sens ar avea treapta ? De asemenea, cine este capabil sa ia bacalaureatul il obtine si dupa 2 ani de studiu si dupa 4. La ce ar mai fi nevoie de inca un examen la doi ani dupa Evaluarea Nationala, cand acesta de clasa a opta e oricum f dur si face selectie? Ce alta selectie mai trebuie????? Vreti sa intariti sistemul meditatiilor???? Nu ajunge? Sufocati si fragmentati inutil, iar invatamantul romanesc va ramane la fel de invechit si ineficientAnca 15 Ian. 2019 22:58:01
Sper ca nici unul dintre initiatorii sau sustinatorii unor astfel de proiecte invechite, neocomuniste si ruginite sa nu reziste la conducerea MEN ca sa nu strice de tot invatamantul romanesc. Educatia in Romania nu are nevoie de reveniri si idei neperformante ca in anii 80 am dat treapta a doua de liceu si nu a ajutat cu nimic, am mers mai departe doar ca am avut un examen inutil, in plus!!!! Foarte inutil!!!, cu stres, examene si iar examene in Olanda elevii de gimnaziu nu dau examene pana in clasa a XII-a de ex. Cineva acolo la minister poate va ajunge sa gandeaaca european!!!!! In stil occidental. Nu numarul de examene este cheia performantei scolare, ci profesorii daruiti care sa faca lectiile cu pasiune nu sa ii puna pe elevi sa copieze lectiile din maual in clasa......., manualele eficiente, daca s-ar putea electronice pentru ca elevii cara destule kg in spate zilnic la fel ca in tarile nordice etc, sincronizarea programei cu nevoile si noutatile din domeniu in asa fel incat sa nu fie nici prea stufoasa, dar nici prea putin consistenta inclusiv in liceele buen de care vb d.na Ecaterina Andronescu elevii ajung sa nu mai mearga in ultimul an de liceu prea mult la cursuri pentru ca profesorii sunt depasiti de noutatile in domeniu, vezi informatica ceea ce este inadmisibil, trecerea de la invatamantul bazat pe memorare si abordare teoretica la nesfarsit la abordari de specialitate, utile si pragmatice si infine, domnilor ministri sincronizarea curriculei materiilor de examen din aceasta tara cu cerintele de la examen, in asa fel incat doamna Andronescu sa nu mai fie nevoie ca elevii, copiii nostri, sa fie nevoiti sa mearga in particular pe ore multe si bani grei pentru a li se preda capitole care intra in mod clar la examen vezi Evaluare Nationala, dar nu sunt predate in scoala decat cateva ore. Treapta a doua ar putea intari mafia si sistemul meditatiilor, nu-i asa????? Alti, bani, alt stres, alte emotii, dar cu un invatamant la fel de invechit si ineficient, care ii oboseste pe elevi puandu-i sa faca materii inutile, in loc sa urmeze ore de specialitate mai multe si sa fie pregatiti pentru performante universitare, comparabile cu cele occidentale. De altfel, toate aceste de acum 3-40 de ani abordari determina plecarea elevilor meritorii inafara Romaniei.Narcis Labes 01 Feb. 2016 15:40:04
Dragilor conducatori vreti din tot sufletul sa stricati aceasta tara,vreti ca,copii acestei tari sa ajunga nimic din cauza voastra,teste,examene peste examene si programe vechi si proaste.Asta este.Daca nu avem cu cine sa discutam trebuie alti in locul vostru.Halal legi.Va bateti joc.Istrate Nuta 21 Oct. 2015 14:42:37
Dragi responsabili ai invatamantului romanesc ideal ar fi sa va ganditi putin la toti elevii.Face-ti calcule cat timp ii trebuie unui copilliceu dor pentru scoala ,minim peste 10 ore.Si pentru ce ?indiferent de orientarile sale in cariera trebuie sa memoreze si sa redea .Ganditi-va!Primul pas ce ar trebui facut este regandirea programelor scolare diferentiate pe specialitati real si uman si resetarea sistemului de invatamant.Ca de exemplu: de ce trebuie un elev de liceu la specializarea informatica sa treaca prin canoanele comentariilor si compunerilor argumentative si de tot soiul ,daca lui ii place informatica .Ar trebui sa ne super specializam ,nu mai putem face cate putin din toate si foarte bine nimic.Nu sunt supergenii.Trebuie sa cream oameni capabili sa poata muncii.